• vintertid

Vintertids bröllop!

Den 27e augusti vaknade jag efter att bara ha sovit några timmar (ja, det var ju svårt att somna!). Tärnorna hämtade mig och det bar av till frissan där vi åt frukost (tärnorna hade förberett en frukost med mina favoritsaker). Innan jag visste ordet av var jag klar i håret och frissan jobbade med tärnorna. Vid lunchtid kom min blivande och hans bestman och åt med oss. Frissan fixade min blivandes hår snabbt innan de gick. Påklädning; fick en stor lyckokänsla när jag fick se min klänning igen. När klänningen satt som den skulle var det dags för sminkning och nu började det bli bråttom. Märkte att folk ute på gatan stannade för att titta på mig genom fönstret, hade knappt hunnit se mig i spegeln själv, men nu började det pirra, jag var brud! Den blivande kom inskyndande och oj vad fin han var. Medans han betalade frissan så rafsade jag ihop grejerna i min brudväska, hörde ett ritch och kände hur livet släppte (shit majbritt!). Fick först panik men snart var någon där med en säkerhetsnål och allt var på plats igen. Nu var vi sena, skyndade oss, upp i bilen och iväg. Det var skönt att sitta tillsammans i bilen en stund och vara nervösa och pirriga tillsammans.

Väl ute på slottet möttes vi av vår supertrevliga fotograf och vi tog bilder runt slottet. I ilfart for vi sen iväg till kyrkan där folk redan hade börjat komma. Som tur är så hade ingen gått upp till kyrkan ännu. Vi mötte prästen på kyrkbacken och allvaret började kännas i hela kroppen. Nu var det dags! Inne i kyrkan väntade tärnorna och marskalken; vi gick igenom allt nödvändigt och mamma kom inskyndande med nål och tråd och tjejerna sydde ihop min klänning. Innan vi visste ordet av ringde kyrkklockorna och det var dags att ställa upp sig. Snart började kantorn spela Annie?s song och vi hörde att dörrarna öppnades. Våra tårögda föräldrar kom uppför gången och jag måste titta ner, annars skulle jag också gråta. Försökte le och titta på alla så gott det gick. När alla hade kommit så satte vi oss ner. Min blivande tog mig i handen och det kändes så skönt. Sången var så vacker? min syster sjöng ?För alltid? och ?Du är allt? och marskalken spelade piano och sjöng ?Somebody? ? en låt som betyder så mycket för oss. Sen gick det fort och plötsligt spelades Mendesohn och Magnus svingade upp mig i famnen och bar ut mig ur kyrkan till allas förvåning! När det var dags för riskastningen så kom världens störtskur och alla fick rusa in igen. Så det blev så att alla kastade riset ut mot oss istället! =) Sen tog vi bilen upp till slottet och slappade i ett av rummen medans gästerna fick en visning av slottet, fotografen passade på att ta ett par bilder till.

Vi gick ner och skålade med alla framför den öppna spisen som de hade tänt i stora hallen. Mysigt! Snart satt vi till bords och avnjöt den underbara maten! Middagen var härlig och allt gick som smort, inget blev segt utan det gick undan. Många skratt och ett par klumpar i halsen (men mest skratt!). Efter maten dansade vi till ?Annie?s song? och minglade med våra gäster! Sen kom den fina tårtan inrullandes, med svanar i toppen! Kvällen gick så snabbt sen, alldeles för snabbt. Kvart i två lämnade vi festen och åkte till Gothia towers där vi spenderade natten. Härligt!

Vi hade en underbar dag och jag njöt av varje liten detalj, bröllopsresan som gick till Borneo är en annan historia, men ack så härlig? =)

Bilder finns på groups.msn.com/wlotten/pictures

• Svar på tråden Vintertids bröllop!
  • vintertid

Tack för alla fina ord!!

Bruden med stort B: Vi gifte oss i Tjolöholms slottskyrka och hade festen på Tjolöholm slott, kan varmt rekommendera det.

vinter05: Rosorna heter desirée.

Septemberbrud-05: Ja Borneo var underbart, och Tanjung Aru... ja vi åker gärna dit igen. Vi kunde inte komma på något som kunde ha varit bättre där. Om KL tyckte vi sådär (inget ställe vi åker till igen). Ja ni såg oss säkert (jag tenderar att sticka ut!), men vi var ganska få svenskar där!

• Septemberbrud-05

Hej igen!
    Ja samma här, åker mer än gärna tillbaka till Borneo igen!
    Ja då såg vi er några gånger på håll och undrade om ni var svenskar eller nordbor iaf (eftersom du är blond), annars var det ju mest australienserare och japaner på hotellet.

Lycka till i livet som gift nu! Ha det bra!

• Senvinterbrud-06

Grattis!
    Vad fina ni var! Härliga bilder!
    Det är inte så att ni har några bilder från Borneo? Vi ska nämligen dit i mars... OM du vill får du gärna maila mig på labolin@spray.se
    Vore spännande att se mer bilder därifrån! Ska iof vara på Rasa Ria, men ändå! Kram Lina

• Bruden med stort B

Om man får fråga, vad betalade ni för att ha hela bröllopet på Tjolöholm?

• vintertid

Bruden med stort B: Bra fråga men jag har ingen exakt siffra... Räkna med ett kuvertpris på ca 1100/pp och lokalerna ca 15-20 000.

• Brud_2005

Ett stort grattis!!!! Det var jätteroligt att läsa din berättelse och att få se era underbara bilder. Lycka till i framtiden!

• skoter

Åh vilken underbar saga, GRATTIS, du ser verkligen ut som en riktig prinsessa, speciellt när du sitter vid vattnet, bara grodan som saknas för prinsen har du ju och han såg ut som världens lyckligaste man, och jag förstår honom. Allt var super snyggt!
    Gillar verkligen din bukett, vet du på ett ungefär hur många rosor det var i den? Bra storlek tycker jag.
    Lycka till :)

• vintertid

skoter: Tack ska du ha. Jag räknade dem faktiskt men minns inte exakt, tror det var 23 stycken.

• vintertid

Brud_2005: Tack och detsamma förresten!

• skoter

En till liten fråga ang blommorna, Är dom bundna som vanligt eller sitter dom på en oasis boll?

Svar på tråden Vintertids bröllop!