Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

Guppien gift:-D

Vilka fantastiska dagar vi har haft, jag finner inte ord..helt oförglömligt

Jag skulle kunna berätta väldigt ingående men ska göra det så kort o lättläst som möjligt!
    Lördagen den 17e - vår bröllopsdag!
    Råda Kyrka kl 15.00, strax efter - för jag blev lite sen från frisören , tågar jag o min pappa in längs altargången till tonerna av Wagners Lohengrin bakom mina o min blivande makes tre fina barn Där framme står min blivande såå stilig! Barnen står med oss där framme vilket inte var tanken från början, men det gick bra! Jag var så vansinnigt nervös innan jag gick in i kyrkan men sen släppte det direkt! Allt gick jättebra och vi fick lyssna till den vackra Ännu doftar kärlek av Marie Fredriksson innan vi gick ut som man o hustru, och barnen efter oss, till Clarkes A trumpet voluntary! Lyckan var total när vi kom ut på kyrktrappan i ett strålande fint höstväder! Jag fick ett antal dl ris i urringningen - som för övrigt hamnade i sängen på hotellrummet senare på natten

Limousinen väntade på oss och barnen var först in! Där hade vi 5 min i bilen innan vi var framme vid Råda Säteri och blev bjudna på varsitt glas champagne Vi tog korten i de vackra omgivningarna direkt, och barnen var med på en del innan vi ringde efter deras skjuts - de tillbringade kvällen o natten hos sina kompisar En dryg timme senare slöt vi upp till vårt sällskap, som hade fått i sig en del champagne och hade jättetrevligt tillsammans - skönt
    Fin 3-rätters middag med gott vin o snaps, allsång o tal väntade på oss i huvudbyggnaden - fantastiskt trevligt..ett minne för livet! Sen fortsatte vi ute i en av flyglarna med kaffe, tårta o avec! Efter det fick jag med mig min man upp på dansgolvet och vi tog en kort svängom till Födelsedagsvals till Mona med Benny Andersson..sen invigde vi den fria baren Vi hade en kanonbra bartender som serverade våra gäster precis det dom ville ha på ett proffsigt sätt Presentöppningen hade vi tänkt hoppa över, då vi mest fick pengar , men det kom in önskemål om det så - självklart!!
    De följande timmarna var så ofattbara så det går knappt att beskriva..ALLA, jag lovar säga alla, hade så osannolikt roligt!! Det dansades,pratades, skrattades, dracks o skålades överallt..alla kom så bra överens med alla! Ingen släkt utan bara våra föräldrar o syskon och så alla våra underbara vänner tillsammans (vi var 37 pers)! Vi har fått så mycket kommentarer från allihopa om vilka härliga vänner vi har, alla umgicks med alla - en sån fantastisk syn Många har sagt att vår bröllopsfest var den ultimata och att den inte går att överträffa - blir man glad då tror ni??? Det var precis det vi strävade efter, och tänk..det blev precis så ofattbart roligt som vi inte vågade hoppas på

Men tiden går ju som bekant fort när man har roligt..så vid halv 2 insåg jag väl att vi kanske skulle åka till hotellet.. Man ska ju lämna när det är som roligast Då hade bara typ tre par åkt. Så vi fortsatte vår bröllopsnatt på Riverton inne i Göteborg och somnade inte förrän framåt 4..
    De sista hade lämnat stället strax innan 3, då plockade våra underbara toastisar med sig våra presenter mm och åkte som sista par till hotellet!

Vi vaknade framåt 10, öppnade våra morgongåvor, beställde upp frukost på rummet..hade en härlig morgon som nygifta Medan hälften av våra bröllopsgäster käkade frukost (nja, alla käkade väl inte direkt har jag hört ) nere i restaurangen! Det tyckte alla var jätteskoj att återigen ses och prata om festen kvällen innan o långt in på natten

Vi var nere i lobbyn och kramades hejdå innan vi gick upp och tog oss ett skönt bad

Hem o packa, pussa o krama barnen innan vi på måndagen satte oss på planet till den underbara ön Aruba i Västindien, Karibien - början på vår bröllopsresa! Helt fantastiska 7 dagar o nätter - oförglömligt

Med denna berättelse vill jag bara säga att vårt bröllop och den efterföljande festen är ett minne för livet Vi kunde aldrig drömma om att det skulle bli så perfekt allting...

/Angelica - såå lycklig

bilder kommer senare..

Svar på tråden Guppien gift:-D