• Nessii

Nessii är nu fru

Nu så är jag FRU.. Vi hade en helt underbar bröllopsdag. När jag satt hos frisören på morronen så såg det grått ut. Men framåt 13 tiden så blåste molnen bort o solen visade sig.

Jag ska dra vår dag lite kort..
    Vi kom till Mariefred på fredagseftermiddagen. Lassade ur prylarna från bilen på Djurgårdsporten o så stak jag till frisören för konsultation.. På kvällen var det lugn vi hade sällskap av svärmor, min syster o så kom ett par kompisar till oss.
    Hade svårt att sova på natten.
    På lördagen så gick jag o syster till frisören o tillbringade ett pa timmar där. Blev så nöjd med min frisyr. Ilade tillbaka till Djurgårdsporten sminkade mig o klädde på mig.. Min Tomas var såååå snygg i sin Jackett. Vår kompis/fotograf och vi åkte ner till stationen o tog lite bröllopsbilder. Kl 14.50 avgick tåget med oss o alla våra gäster. När vi kom tillbaks till Mariefred station igen så stod vigselförrätaren Ingrid Fäldt där + 12 mannabandet i brass.. Gästerna klev av o vi intog vår plats på tåget o vigseln skedde.. Jag bara log hela tiden o det var så kul att se alla som stannade o tittade på oss.

Efter vigseln tog vi oss bort till Djurgårddsporten där det blev skål, därefter en underbart god italiensk buffé. Många roliga tal under kvällen var det. Kl 20.30 var det så dags för dansen.. Inte brudvals utan 1 timmes salsaundervisning.. Det var sååå kul o svettigt o våra gäster tyckte det var ett kul inslag i det hela..

Vi somnade lyckliga den kvällen.. jag skulle kunna skriva så mycket mer, men jag har inte tid just nu. Imorron bitti bärd det av till Madeira på en veckas semester. Här kommer lite bilder på vår dag.. Hälsningar Fru Anette
    hem.wasadata.net/surf/INNANAVGANG.JPG
    hem.wasadata.net/surf/bubbelvantan.jpg
    hem.wasadata.net/surf/TAGERDU.JPG

hem.wasadata.net/surf/pataget.jpg

hem.wasadata.net/surf/frissanbesok.jpg

hem.wasadata.net/surf/undertorken.jpg

hem.wasadata.net/surf/tagfard.jpg

hem.wasadata.net/surf/riskastning.jpg

Mer bilder kan komma senare

• Svar på tråden Nessii är nu fru
  • Birgittabruden

Då vill jag vara den första att säga GRATTIS!

• f.d. Svart brud

Grattis!!!

Vad vackert! Brudar i starka färger är precis min melodi! Och rött är ju kärlekens färg! :)

Ni var verkligen jättetjusiga! Det vore roligt om ni ville vara med på svartbrud.se med någon bild! Hör av er om ni är intresserade. info@svartbrud.se

• Ofelily

Grattis!! Ni var jättefina! Vilken kul idé att vigas på tåget!

Lycka till i framtiden!

• Aurot

Wow, vilket häftigt bröllop ni lyckades få till. Verkligen en häftig idé med tåget. Dessutom var du så vacker i din röda klänning!

• MrsBolt

Åh va fina ni är! Jättetjusigt med röd klänning!! Själv hade jag svart när jag gifte mig!! Fram för fler färgglada brudar!! Va coolt att gifta sig på tåget!!
    Lycka till i framtiden!!

MrsBolt

• Nessii

*skuffar upp lite* om det nu är nån mer som vill se..

• anna_80

Grattis! Håller med om att ni var jättefina! Häftig och vacker brudklänning du hade. Låter som ni hade ett riktigt ovanligt och fint brllop!

• Lapinette

Jättehärlig klänning! Om jag inte hade valt vit klänning så var rött min andra handsalternativ (visst låter jag som en fegis?!).

Kul att ni gifte er på "lille-putte-tåget" som jag och mina kusiner kallar det för. Vi ska också gifta oss i Mariefred men i kyrkan. Vart hade ni festen, Djurgårddsporten, är det också i Mariefred?

• Nessii

Hejsan Lapienette

Jaaa lille putte tåget är jättegulligt och alla våra gäster tyckte det var roligt att åka tåget.
    Jooo Djurgårdsporten ligger i Mariefred på Djurgårdsgatan 2 en väldigt mysig lokal med oerhört mycket charm. Vi hyrde stället från fredag till söndag så då kunde en del av våra gäster bo där natten mellan lördag och söndag, Vi var 60 ätande gäster o det var trångt o mysigt.. så ska ni vara 60 eller färre så är det en lokal att rekomendera.
    Anette

• Lapinette

Hej Nessii!

Det är jag igen. Hur når man dem på Djurgårdsporten och hur mycket betalade ni? Antlitade ni sedan catering och köpte in eget vin? Som du ser är jag väldigt nyfiken! Förresten finns det även bilder från er middag/stället som man kan se?

Vi ska gifta oss i maj och prelbokat på Gripsholms Värdshus men tittar även på andra alternativ. Behöver inte bestämma oss helt och fullt förrän i april. Har hittills inte sett några lokaler utan enbart restauranger i Mariefred varpå detta låter mycket intressant. Vi beräknar att bli ca 55 personer.

Skulle bli jätteglad om du kunde ge mig ytterligare upplysningar! Tack på förhand!

• Lapinette

Förresten, hur många sovande gäster hade ni?

Nu tror jag att det var alla frågor.

//Lapinette

• Nessii

Hej igen Lapinette..

Nu ska jag försöka att svara på alla dina frågor.
    1. Hur når man dem på Djurgårdsporten och hur mycket betalade ni?
    Svar: Man ringer till en man som heter Sven Sandmark, han är "föreståndare" för Djurgårdsporten hans mobilnummer är 0702-363103. Vi betalade 2600:- per dygn och då hade vi hela lokalen. Dvs tillgång till alla rummen, köket mm mm. Vi hade ju stället från fredag eftermiddag till söndag eftermiddag.

2.Antlitade ni sedan catering och köpte in eget vin?
    Svar: Japp vi anlitade en catering som jag fick tag på av ren tur.. När jag bokade Djurgårdsporten så var det en kvinna som svarade i telefon för Sven hade semester.. När jag sen säger att jaha nu ska jag bara hitta en catering så utbrister hon MEN jag har en cateringfirma. WOW... skicka menyer säger jag, varpå hon gör det.. En kanonfirma med jättegod mat o kanonservice.. Vi hade en italiensk buffé där kuvertet kostade 200:- per vuxen o lite lägre för barnen, de har också en "svensk" buffé även a´la cart så att man kan komponera ihop en tre-fyra rätters middag. Denna firma heter JB Collection tele: 0159-21238 el. 073-732 42 39, denna trevliga kvinna heter Eva Borge. Hon städade också hela lokalen åt oss på söndagen till den lilla summan av 900 kronor o det är ju en droppe i havet med tanke på andra kostnader. När det gällde drycker så hade vi med oss det. Vi hade eget vin, öl, bubbel, läsk och annat smått o gott.

3. Hur många sovande gäster hade ni?
    Natten mellan fredag-lördag så var vi 8 personer som sov där och sen natten mellan lör-sön så var det 14 personer. Det finns 6 rum där. Det är 3 st enkelrum och två rum som har 3 bäddar och så ett rum som har 2 bäddar. Det var vissa av gästerna som hade med sig luftmadrass eller tältsäng o sov i och det gick alldeles utmärkt. Man ska ta med sig egna sängkläder om man nu inte vill hyra av Djurgårdsporten.
    Jag har just nu inga bilder på lokalen själv för dessa bilder är i en annan dator. Men gå in på portens hemsida som är
    www.imariefred.nu/djurgardsporten/

Ojoj, detta blev ett långt svar.. Hoppas nu inte att detta klassas som reklam och jag blir anmäld.. jag skulle kunna skriva ännu mer men då kommer du att somna.. Men det är bara att höra av sig om det är någe mer du undrar över... Jag skulle helt klart välja detta alternativ framför en dyr restaurang..
    Många hälsningar Nessii

• AlmostMrs

jättefint.. Väldigt annorlunda och kul med vigsel på ett tåg

• Lapinette

Tusen tack Nessii!!!

Har precis suttit och översatt hela ditt svar till min blivande (fransman). Vi ska ut till Mariefred den 11 november för ett möte med restaurangchefen på Värdshuset och ska då passa på att titta in på Djurgårdsporten. Det låter mycket intressant. Även om vi inte väljer att ha festen där så kan hela släkten från Frankrike få ett hus för sig själva att sova i. De är 11 stycken.

Har nog bara två frågor: Hur länge fick ni ha festen och fanns det tillgång till stereo?

Återigen tusen tack för ditt genomförliga svar...och vi somnade inte alls!

• Nessii

Hej på dig Lapinette..

Ring till Sven innan ni åker till mariefred så att han kan visa er runt på Djurgårdsporten eftersom det kan vara stängt o det är ju obemannat. Om ni väljer att inte ha festen där så tror jag att man kan betala bara per rum o natt o då kostar det 200 per person. Men ni har ändå tillgång till köket, för att göra frukost o andra måltider.

Vi fick ha festen hur länge vi ville.. Jag o min man avvek vid kl 01 men jag tror att folk höll igång till över 2 på natten. Det är mest en skola o en fritidsgård i närheten så jag tror inte att grannarna blir så störda, men det går ju alltid att fråga Sven om.

Stereo finns inte att tillgå. Vi hade med oss dvd-spelaren o hade bränt mp3 skivor. kopplade in högtalare så det blev bra ljud... eftersom det inte är så megastort så behövs det ingen superduperanläggning.

Ha det gott många hälsningar Nessii

• Lapinette

Återigen - tack för hjälpen!

Svar på tråden Nessii är nu fru