• Lapinette

Nessii är nu fru

Jättehärlig klänning! Om jag inte hade valt vit klänning så var rött min andra handsalternativ (visst låter jag som en fegis?!).

Kul att ni gifte er på "lille-putte-tåget" som jag och mina kusiner kallar det för. Vi ska också gifta oss i Mariefred men i kyrkan. Vart hade ni festen, Djurgårddsporten, är det också i Mariefred?

• Lapinette

Hej Nessii!

Det är jag igen. Hur når man dem på Djurgårdsporten och hur mycket betalade ni? Antlitade ni sedan catering och köpte in eget vin? Som du ser är jag väldigt nyfiken! Förresten finns det även bilder från er middag/stället som man kan se?

Vi ska gifta oss i maj och prelbokat på Gripsholms Värdshus men tittar även på andra alternativ. Behöver inte bestämma oss helt och fullt förrän i april. Har hittills inte sett några lokaler utan enbart restauranger i Mariefred varpå detta låter mycket intressant. Vi beräknar att bli ca 55 personer.

Skulle bli jätteglad om du kunde ge mig ytterligare upplysningar! Tack på förhand!

• Lapinette

Förresten, hur många sovande gäster hade ni?

Nu tror jag att det var alla frågor.

//Lapinette

• Lapinette

Tusen tack Nessii!!!

Har precis suttit och översatt hela ditt svar till min blivande (fransman). Vi ska ut till Mariefred den 11 november för ett möte med restaurangchefen på Värdshuset och ska då passa på att titta in på Djurgårdsporten. Det låter mycket intressant. Även om vi inte väljer att ha festen där så kan hela släkten från Frankrike få ett hus för sig själva att sova i. De är 11 stycken.

Har nog bara två frågor: Hur länge fick ni ha festen och fanns det tillgång till stereo?

Återigen tusen tack för ditt genomförliga svar...och vi somnade inte alls!

• Lapinette

Återigen - tack för hjälpen!

Svar på tråden Nessii är nu fru