• Sommarbrud?

Man kan ju för 17 inte lita på posten!

ARG! Har beställt saker från England o från USA o båda har skickats iväg enligt företagen där (de har mkt goda omdömen) men inget har kommit fram o det har snart gått 3 veckor!

Pratade med posten idag som ju inget kan göra!

Saken är att detta är det fjärde paketet som kommer bort för mig på bara ngr månader! Undrar hur vårt postkontor funkar egentligen! Pratade med postutlämningen som sa att 96% kommer från Är inte det lågt??? 4% måste ju vara rätt mk brev o paket. O vareför försvinner aldrig brev utan bara paket m saker i???

Ok kanske inte postens fel... vet inte... men sur är jag
    Har nu expressbeställt nya saker från företag i Sverige... kostar mer än dubbelt så mkt men måste ha det...

Brukar era grejer komma som de ska?

• Svar på tråden Man kan ju för 17 inte lita på posten!
  • Gloriousgirl

Ja, helt sjukt att Posten inte kan leverera mer... deras policy är ju att de inte garanterar leverans...varför ska man då betala dem undrar jag då detta är typ deras enda uppgift?? Fattar inte...

Men ja, mina saker försvinner också, och jag märker att företaget jag jobbar på får inte den post de eftersöker heller. Så nej, jag tror inte Posten sköter sig som de ska.

• Mrs W 2b

Jag har tidigare skickat flera saker, visserligen i kuvert, fran Stockholm till London, som inte har kommit fram, och en svensk tidningsprenumeration kommer oxa bara sporadiskt. Jag vet inte om man ska skylla pa svenska eller engelska posten, men har hort att det ar mycket vanligt med poststolder har. Men vem mer an jag vill ha min Allt om mat?

• Sommarbrud?

Tror ni det är så att ngn snor sakerna???
    Jag vet inte riktigt vad jag ska tro, men börjar ju bli lite väl mkt nu...

• lolabe

Är det sänt via vanlig post från USA? Eller är det sänt via fedex, upc eller liknande? Alltså jag skojar inte, den vanliga posten i usa är världens långsammaste! (det är därför fedex och liknande är så stort). Min mamma bor i Philly och det är inte alls ovanligt att det tar typ en vecka att skicka ett brev bara inom Philly...för att inte tala om hur lång tid det tar att skicka saker "overseas". Min erfarenhet är att svenska posten ändå är rätt tillförlitliga jämfört med utländska postorganisationer, men det är klart misstag sker...

• Pupa

Jag undrar oxå vad posten håller på med! Jag väntar på mina bröllopsbilder som postades för mer än tre veckor sen. Ska iofs gå från Sverige till Malta men det brukar inte gå på mer än en vecka alla andra gånger...så typiskt att det ska hända med det som är allra viktigast....Här på Malta klagar "alla" på posten, och det verkar ju vara likadant på andra ställen, det kanske inte alltid är den lokala posten som tjabblar?

• Noomi

Min egen erfarenhet är att svenska posten fungerar alldeles utmärkt, medans Royal Mail i England är fruktansvärt långsamma. Min pojkvän skickade ett (värdefullt) paket som hamnade på villovägar (eller vad som nu hände) i flera veckor. Tror det tog 6 veckor innan paketet kom fram till Sverige och vid det laget var han redo för hispan.
    Ibland har det gått fort att skicka paket eller brev till/från England, men det kan lika gärna ta veckor... dock har de alltid kommit fram nån gång.

• Sommarbrud?

Ok, ja då kan det ju likagärna vara från England elle USA det strular... fast lite skumt att BÅDA paketen är borta ändå...

• Artemis

Men företagen som skickat grejerna måste ju kunna kläcka ur sig ett kollinummer?? Som posten kan söka på. Jag skickar saker vitt och brett över sverige i jobbet och använder diverse speditörer beroende på ort och lev-tid. Posten är bland de sämsta men har du bara kollinumret, en telefon och lite temperament så kan man komma ganska långt!
    Har paketet fastnat på fel sida havet så måste ju det företag du beställt ifrån kunna hjälpa till, det borde ju ligga i deras intresse att du får det du beställt och betalar fakturan?

• guppien

Posten är verkligen under all kritik har måånga exempel..

• ÅK73

Min blivande man brukar beställa saker från andra världsdelar och de levereras ofta av posten. Vissa fastnar dock i tullen innan han får hämta ut paketen. (Det kan ta extra tid.) Så ibland kan det vara tullen som fördröjer leveransen. Detta bör dock inte påverka paket inom EU.

• Akkidakki

okej!! Vill bara säga att svenska posten ÄR världens bästa post!! Det är inte bara en slogan utan så är det, sen finns det gnälliga kärringar där precis som överallt annars och att man inte kan hitta brev osv är inte alls så konstigt!! Har man inget nummer och gå på hur fan ska man då kunna hitta det?? Visst det finns säkert oärliga människor inom posten oxå, men det är rejälla kontroller för att överhuvudtaget få lov att jobba på posten!! Ni har verkligen inte en susning om vad ni snackar om!!

• Akkidakki

jo en sak till!! Det där med 94% är det som kommer fram som det ska dvs i tid... Skickar man Apost e de alltså inte med hundra % säkerthet att det kommer fram dagen efter....

• Sommarbrud?

Akkidakki - fast han på posten sa att 94% kommer fram o själv beklagade att nästan 6% försvinner. Han sa att det dels kan vara stölder, både på post o i egna brevlådan + rent slarv som gör att saker bara försvinner.

• Akkidakki

förstår ärligt talat inte hur han kan stå och säga något sådant, för så e de inte enligt statistiken....

• Sommarbrud?

Akkidakki - Ja inte vet jag Tyvärr stämmer det dock väl på mig, 4 paket på ngr månader Men kan ju vara posten i utlandet också som sagt, iaf i två fall. De andra var bara inom Sverige

Jobbar du på posten, eller?

• Akkidakki

japp de gör ja... Hur kunde du tro de
    Men om det är paket som är skickade inom sverige måste du ju kunna söka det på kollinr.

• Sommarbrud?

Akkidakki - det var tyvärr inte paket utan stora brev.

Till din arbetsplats fördel kan jag dock säga att alla jag ringt när jag jagat breven varit OTROLIGT trevliga o tillmötesgående Till o med min brevbärare ringde upp mig o försökte minnas om han lämnat nåt från USA eller England. Var djupt impad av att han kom ihåg hur vår brevlåda såg ut också o sa att jo, men det borde ju gå ner i den, ni har ju rätt stor Coolt komma ihåg folks brevlådor måste ju se ngr 100.
    Så dålig service på så vis är det INTE

Svar på tråden Man kan ju för 17 inte lita på posten!