Inlägg från: Svemerikanskt bröllop |Visa alla inlägg
  • Svemerikanskt bröllop

    Lund-Malmöbor? Bröllop 2006

    Tack. Det känns som ett bra val, lite så lagomt för jeanstjej som jag. Klänningen kostar 4,000 och han i butiken trodde att det med ändringarna blir ca 5,000.

    Några kilon + eller - brukar inte göra så stor skillnad. Jag tror det mesta sitter i hållningen, så lite ryggträning kan vara knepet. Jag har under sex år extraknäckt som gruppträningsinstruktör och jag har sett många som försöker ändra sitt utseende. Jag tror att vi alla har en grundform som vi mår bäst av att hålla oss till, varken större eller mindre. Vissa är finast med mer kurvor och och vissa är finast när de är taniga och några andra är finast mittemellan.

  • Svemerikanskt bröllop

    ~emma~ Jag kommer att vara ledig två veckor före bröllopet. Jag kommer att ha minst 6 veckors semester nästa år. En vecka innan kan nog vara skönt att vara ledig och SimbaBimbas sätt med planering för var dag verkar suverän.

    Jag kommer ikväll i alla fall. Jag kommer nog att ha en stor vinterjacka, jeans och blött hår. Hoppas jag känner igen er.

  • Svemerikanskt bröllop

    Så kul det ska bli att träffa andra "brudar"!

    Hjärtat73, hopppas din son blir bättre snart! Det är så synd om de små liven när de är sjuka.

  • Svemerikanskt bröllop

    Godmorgon allihop. Tack för senast. Jag glömde visst betala för mig. Ber med röda kinder om ursäkt. Är det någon av er eller caféet som jag blir skyldig? Jättepinsamt, jag kom inte på det förrän jag var hemma.

  • Svemerikanskt bröllop

    Kul att ni planerar.

    Vi har fastnat lite men nu till helgen kan vi nog ta tag i det igen. Det är som sagt inbjudningskorten som står på tur.

    jajj@: Det är bra att ni bestämmer er och sedan kör på det. Vi bestämde datum samma dag som min sambo friade (12 nov). Jag var helt oförberedd på frieriet men vi bestämde när och var vi skulle gifta oss bara några timmar senare.

  • Svemerikanskt bröllop

    OJ, ni har verkligen varit i farten. Vilka fina klänningar!
    ~emma~ Superfin!
    Jag var med min sambo och hjälpte honom att prova ut hans kläder och wow vilken kille jag ska gifta mig med. Han blev sååå snygg. Han är väldigt sportigt och ledigt klädd i vanliga fall. Mycket hoods och loosfit-byxor och där stod han i den ena utstyrseln efter den andra och var bara supersnygg. Min mamma kommer att falla baklänges när hon ser honom.

    Hur gör man? (och alla andra) Jag tror att många utomlands låter föräldrarna bjuda in vilka de vill och jag tycker det är fint. Min sambo sa till mig att fråga min mamma vilka hon vill bjuda. Mamma blev jätteglad och bjöd genast in några väninnor och även de blev förtjusta. Sedan kanske man måste ge dem en gräns för hur många. Min sambos syster ringde mig och frågade om vi trycker upp extra inbjudningskort. Hon förvarnade mig att deras mamma hade bett om 100 st. Systern hade bjudit in närmare 400 gäster (men det kom BARA 300 till bröllopet) men mamman ville bjuda 70-100 gäster till. De tycker att man ska bjuda även de som man vet inte kan komma bara för att visa att de är välkomna. Som tur är så kommer inte så många att kunna åka från USA och hit, de har ju inte samma fördelaktiga semestrar som vi har och det blir ju också en kostnadsfråga för dem.

    Bestäm gärna en fika, jag har en kollega som gärna vill följa med också. De har inte bestämt ngt datum ännu men planeringen verkar ha börjat så smått.

  • Svemerikanskt bröllop

    Vi kommer att ha fotograf före under och efter vigseln samt en stund under middagen. Sedan har vi sådan tur att några goda vänner är väldigt duktiga filmskapare som kommer att närvara hela tiden, såvida inte deras drömjobb dyker upp just då. Men vi har garderat oss genom att be båda två så en borde vara fri.

    Jag har en vännina vars man också tappade sin ring i havet, verkar inte som att man ska våga ha ringen när man badar...

  • Svemerikanskt bröllop

    SimbaBimba: Jag tror väl inte att du kommer att läsa inläggen här på ett tag nu men lycka till i alla fall. Hoppas allting går bra och att du inte gråter bort hela din make-up. Förhoppningsvis är du inte lika blödig som jag.

    Ja, det ska bli roligt att bli filmad. Jag har varit med i de här killarnas amatörfilmer för ca 10 år sedan så jag är ju nästan van... Är mest lite orolig att de ska visa dem på festen, jag var inte direkt någon naturbegåvning och om jag känner dem rätt så har de kvar de pinsammaste omtagningarna.

    Hur gör man? Om du kan ha din mammas klänning tycker jag att du ska ha den. Jag skulle också ha haft min mammas om det inte vore för att hon hade fått barn (mig) just innan bröllopet och för att den var mörkblå med oranga blommor i detaljerna. Att den såg ut på det viset skyller jag mest skyllas på 70-talet och bara lite på min hippi-mamma. Däremot har jag tänkt tvinga på mina kommande barn min klänning när de gifter sig. Om jag får flickor förstås.

  • Svemerikanskt bröllop

    Jag tror jag är klar med våra inbjudningskort. Jag är klar med omslaget men har det inte på rätt papper ännu och vet exakt hur det ska se ut inuti också. Nu återstår det bara att min käreste godkänner dem. Jag kan ta med mig det somär klart till nästa fika i alla fall.

  • Svemerikanskt bröllop

    Så ni skriver. Det är svårt att hänga med.

    Jag skriver in den 25 januari i kallendern. Jag kommer, om vi nått vårt mål och fått ut inbjudningskorten.

  • Svemerikanskt bröllop

    ~emma~ Hur går det med klänningsletandet? Den du redan har går nog att göra ganska mycket utav. Annars tycker jag att jag hittade ganska många alternativ under 5,000.

    Till alla som vill komma iform lite till den stora dagen så söker jag alltid träningskompisar. Ett hett tips är att skaffa kort på 24seven, öppet 24 timmar och dessutom har de tjejavdelning där bara tjejer får vara. Det är öppet jämt och dessutom jättebilligt. Hör av er om ni har kort där eller funderar på att köpa där så kan vi träna tillsammans. Du kan provträna också för 0-50 kr.

  • Svemerikanskt bröllop

    Hjärtat 73: 24seven har ett gym inne i stan, runt hörnet om Tre Krögare. Sedan har de ett gym nära Södervärn och ett till som jag faktiskt inte vet var de är. Här är hemsidan
    www.fitness24seven.com/

    Vi får hoppas att SimbaBimba kan berätta för oss hur allting gick. Hon måste vara så glad som får vara fru nu. Jag längtar såå tills det är min tur.

  • Svemerikanskt bröllop

    Jättesnygg klänning. Payson verkar hur säkert så jag tycker helt klart att du ska våga.

  • Svemerikanskt bröllop

    Jag har kollat lite på skor där men tänkte inte på priserna. De har fina där. De har jättebilliga på Cinderella, jag tror de kostade runt 400-500 kronor där. Minns att jag hittade ett par fina skor därmen det var innan jag visste hur klänningen skulle se ut..

  • Svemerikanskt bröllop

    SimbaBimba; Så härligt, gratulerar stort! Hoppas ni får en underbar resa. Passa på att koppla av och njut. Nu får det vara slutstressat en tid framöver för din del. Ser fram emot fina bilder längre fram.

  • Svemerikanskt bröllop

    Lillabunny; Kul att du har hittat en klänning. Även om jag hade bokat kyrka och festlokal innan så kändes det inte som att vi kommit någon vart förrän jag köpte klänningen. Längtar bara tills min en brudtärna får se den.

    Lillabunny; Vilket av gymen brukar du gå till? Jag går till Möllan eller det i city beroende på var i staden jag råkar ha ngt ärende. Jag ska träna i city idag. Ska börja med intervallträning. Det är kul men jobbigt, är inte på topp just nu. Följer du ngt schema?

  • Svemerikanskt bröllop

    Möllans tjejdel är nästan bättre än city-gymmets tjejdel. Men båda är bra.

    Låter som en fin klänning. Många verkar vara i klänningsköpartagen nu. Nästa roliga steg är underkläderna. Det ser jag fram emot att handla.

    Någon som har bra förslag på blommor? Jag kan inte riktigt hitta någon bukett som jag gillar. Är inte särskilt kunnig på blomsterområdet heller.

    Min sambo påpekade igår att detta kommer att bli svårt eftersom jag säger nej till alla förslag som han lägger fram. Men hur som helst har jag i alla fall fått inspiration från den här tråden.

  • Svemerikanskt bröllop

    Tack ~emma~Jag ska kolla på den länken. Jag har köpt en klänning med halterneck och en slags sjöjungfrumodell. Litet släp och knappar på baksidan och pårlor och blommönster på framsidan. Jag ska ta en bild när jag har den på mig om några veckor. Jag har bara lagt handpenningen på kläningen så den är kvar i butiken.

Svar på tråden Lund-Malmöbor? Bröllop 2006