Inlägg från: EnYsterSyster |Visa alla inlägg
  • EnYsterSyster

Bröstförstoring (3)

YES !!!! Jag hittade hit !

Rat

Fantastiskt kul att höra att det finns en sån velig virrhöna till mer än jag.

Delighted

Hoppas du hittar hit från utlandet !

Jag pratade med Gabriella igår. Hon lugnade mej. Hon tyckte anatomiska gelehallon var ett bra val. Sa att jag hade "bra bröst" att jobba med och att det skulle kunna bli jättesnyggt. Tycker att jag ska ta 235-245 g så det "blir lite", men kan lägga i mindre. Jag ska prova med ristestet.

• EnYsterSyster

Jellomoon

Usch, svårt att säga. Hon sa bara att det skulle se naturligt ut. Hon sa att det inte spelade så stor roll om jag tog koksalt eller anatomiska men det är nog individuellt vad som passa bäst. Jag har ju utammade tuttar med löst hull som kan fyllas ut. Håller för övrigt med Swing i inlägget ovan, det är vad jag också tror.

Jag känner nog att jag helt enkelt måste lita på henne. Hon har opererat mej innan (fettsugning) och det blev kanonbra (ni ska bara VETA vilka snygga, smäckra lår jag har nu ! ). Därför är det lättare för mej att lita på henne nu. Hon gör inga stora, onaturliga bomber. Jag upplever att hon är noga med att inte lova mer än hon kan hålla.

Jag håller med dej. Har kollat massor med före-efter-bilder. En del anatomiska ser jättenaturliga ut, andra superfejk. Likadant med koksalt och andra runda implantat. Jag blir så förvirrad !

Hur gammal är du ? Har du barn ? Det spelar ju stor roll vad man har att börja med, dvs små (obefintliga ?), fasta, unga bröst eller utammade.

• EnYsterSyster

Jengirl

Tack ! Skönt med stöd, har ingen annan att bolla med..... Fast handen på hjärtat: jag har kollat in strandbilder på mej själv sista åren..... klart det kommer synas ! JAG kommer definitivt se skillnad iallafall Det är ju det som liksom är meningen med en bröstförstoring, eller ? Frågan är hur mycket andra kommer tänka på det. Det är klart, tar det fram gamla sommarkort kommer de lista ut det, men då får de väl göra det om de är så ****** nyfikna !

Jellomoon

Ja, nån fetknopp kan du inte vara !

Jag tänkte boka operationstid idag men väntar till nästa vecka så jag känner mej HELT säker (har mycket såna grejer för mej. Om nåt går snett behöver jag inte skylla på slarv eller att det inte var ett genomtänkt beslut). Vill operera mej före jul i så fall så jag hinner "läka" ordentligt innan sommaren.

• EnYsterSyster

Jengirl

Jag vet att jag är lite knasig..... ....och jag tror också att jag kommer att ångra att jag inte tog större. Men jag VILL och SKA inte ha för stora bröst, bara fylla ut.

• EnYsterSyster

algit

Jag tror som du: en del kommer inte märka nåt, en del kanske undra men inte fråga. Jag har dock några släktingar som jag måste umgås med ibland, de kommer nog fråga eftersom de frågar om ALLT när det gäller mej och min man och inte fattar att vi inte vill diskutera vissa saker. Superjobbigt ! Känns ibland som vi har dem halvvägs in i sovrummet (bildligt talat). Dem kommer jag ALDRIG erkänna det för. De är formidabla glapptrutar. Man kan välja: berätta för dem eller skriva ett pressmeddelande.....

• EnYsterSyster

algit

Jag frågar själv ALDRIG ens nära vänner om privata saker. De berättar vad och när de själva vill.

• EnYsterSyster

Rat

Usch, jag vet inte heller. Min kirurg rekommenderar inte det ena framför det andra, jag får välja själv. Jag vet bara att jag är livrädd för skarvar upptill på bröstet. Jag vill ha bröst som ser lite "hängiga" ut, inte toppiga. Har man en stadig BH eller bikiniöverdel kan det ju "kamuflera" bröstens lite hårdare konsistens, så resonerar jag iallafall. Därför är jag inne på anatomiska. Men jag är INTE säker !

• EnYsterSyster

Jag vill ha bröst som ser lite "platta" ut, dvs inte står rätt ut. Det tycker JAG ser naturligt ut, iallafall. Har kollat in Victoriaklinikens före-efter-bilder, de mindre implantaten. Vad tycker ni andra ???

• EnYsterSyster

algit

Varför valde du runda hallon ? Bara undrar eftersom jag velar mellan implantaten.

Har du under eller över muskeln ? Har du gjort nån mammografi efter förstoringen ?

• EnYsterSyster

algit

Som jag misstänkte. Verkar finnas lokala "influenser", och varje läkare kör sin grej som du brukar säga. Det som är så grymt förvirrande är ju att alla säger olika !

Viktoria_

Låter precis som jag ! Jag var HELT säker på konsultationen. Har träffat kirurgen innan och jag har gått med BH-inlägg sedan 4 månader. Efter konsultationen blev jag jätteosäker och kände plötligt:"Är jag inte klok ?? Vad tänker jag ? Vill jag verkligen göra det här ?" Fick rådet här på tråden att vänta tills jag var säker. Ett gott råd av kloka medsystrar ! Skickar det vidare till dej. Lycka till !

Svar på tråden Bröstförstoring (3)