• 74an

Bröstförstoring (3)

Hej, allihop. Vilket jätte bra forum.
    Jag ska själv operea mig om två veckor, men när jag hittade all information här började jag tveka på implantatens storlek.

Jag är 1,68 och väger ca50kg och har smal överkropp. jag har valt 225cc runda gelehallon men e nu rädd att de kan bli litet. har gjort ristestet med 1.75dl.

E de någon som har liknande mått? De flesta verkar lägga in så mycket.

• 74an

Ska förresten operera mig på plastikkirurgiska kliniken hos dr Birgit Stark, någon som har erfarenhet/hört något om henne.

• 74an

Viola

Jag har hört att det inte är själva solandet som kan skada läkningen utan att det inte är bra att få svett i såret.
    Sen blir ju förstås ärren fula om man solar direkt på dem.

• 74an

Hej allihop tack för alla sver.

Jag kontaktade min kirurg idag för lite rådgivning. Birgit Stark är verkligen sympatisk och tyckte att jag gjort ett bra val (225cc) förållande till vikt och förklarade att mina implantat var små i diametern men skulle ha "high profile". Går man in på de olika implantatens hemsidor tex Inamed el. Mentor kan man läsa sig till skillnaden mellan olika implantat det finns många! varianter allt från låg profil (plattare, vidare) till extra hög profil därför känns ju ristestet ganska missvisande av form och projektion däremot kan man ju få ett hum om volymen.

Två veckor kvar för mig, jag hoppas det går bra. Min man ska vara hemma eftersom vi har en 14mån son. Det känns lite jobbigt att veta att jag inte kommer kunna lyfta honom eller knappt krama honom på flera veckor. Men det är nu eller aldrig!

• 74an

Hej, hej
    Imorgon gäller det för mig, gissa om det är nervöst. Ska göra op hos Platikkirurggruppen Sthlm. Där måste man stanna över natten men har ingen aning om hur man sover eller om man får nån mat, har liksom glömt att fråga.

jag har dessvärre lite ont i halsen ochöronen inte så värst mycket men e lite orolig att de inte vill operera om jag säger det, kanske bäst o va tyst.
    Nån som vet?

jag vill ju så gärna ha det gjort, blir en fin juklapp till min man (som han kanske får "öppna" fram till påsk hi,hi) Vill inte vänta längre.

• 74an

Vioola

De blir inga jätte bomber för mig 225cc runda gelehallon high profile. Jag e rätt tunn o har nu inte ens A kupa men det ska väl bli en B hoppas jag.

Algit

Tackar för svaret du har också gjort dina på plastikkirurggruppen?

• 74an

Vioola

e lite osäker på om jag får soft touch, jag tror intr det. Jag frågade faktiskt min kirurg men hon tyckte att de var mer riskabla (obeprövade, tolkade jag det som) så hon sa att jag ska få "vanliga"
    Men i ärlighetens namn så har jag kännt på bägge delarna när jag var på en konsultation tidigare hos Akademikliniken och tyckte inte skillnaden var särskilt stor.

• 74an

lou

e samma sak men soft touch är en nyare variant som tagits fram för att en del tyckt att de "vanliga" e lite för fasta.

Soft touch är alltså gelehallon fast med lite mjukare konsisten doch fortfarande fast.

• 74an

Hej allihopa, har varit borta ett tag.
    Gjorde min op för 3v sedan.
    Jag måste säga att det inte var så farligt som jag trott. Kanske beror det på att jag stretchade mina böstmuskler för att förlänga dom innan op, eller på att jag inte valde för stora inlägg.

Jag la in 225cc. min kirurg sa att hon inte kunnat få plats med mer?
    Skulle gärna ha lite större, fick en B-kupa men e rätt smal, hade inte ens a innan.

Har någan annan fått höra det att det liksom inte får plats?

Jag undrar också om brösten kommer att kännas större när de slutligen blir mjukare.

Nu plattar ju sportbhn till allting och man känner sig rätt platt.

• 74an

ceciliaj

Skönt att veta, man har ju längtat så efter att få känna sig lite kvinnlig.

Delighted

Får man fråga vad du väger? Själv väger jag ca.49kg och är 167cm. Kan det bero på vikt också kanske för det är ju en himla skillnad på 220cc och 400cc.
    Jag uppfattade det som att det inte fick plats mer under muskeln, den gick inte att töja mer.
    Kanske beror det då på musklernas bred. JA, ja konstigt e det.
    Hoppas du blir nöjd med dina och Lycka till!

Svar på tråden Bröstförstoring (3)