Inlägg från: Anneli23 |Visa alla inlägg
  • Anneli23

Bröstförstoring (3)

Hejsan!

Jag har följt dessa trådar om bröstförstoring ett tag nu, och jag ska själv göra en förstoring snart www.brollopstorget.se/Bilder/icon7.gif

Men jag funderar mycket på hur det kommer att gå efter operationen. Jag cyklar till och från jobbet, tror ni att det kommer att gå bra? Jag har ett jobb där jag står upp hela dagarna - kommer det att bli väldigt jobbigt?
    Jag har tänkt sjukskriva mig i en vecka och jag ska förmodligen lägga in gelehallon med snitt i armvecket.

• Anneli23

Hej hej!

Jag har läst mycket här men har fortfarande inte kommit fram till vilket som är bäst, flytande silikon eller gelehallon?

Varför gör de flesta gelehallon?
    Är det "bara" pga. risken att implantatet med flytande silikon kan gå sönder?

Är det så att man får snyggare form på brösten med gelehallon?

Kramar /Anneli

• Anneli23

Vioola och En Syster Yster:

Hur stor är egentligen risken att de flytande implantaten veckar sig? Är det vanligt att det händer, och syns det väldigt mycket?

Jag hade för mig att man inte kunde se några skarvar med flytande silikon, men jag kanske hade fel?

Blir brösten hängigare med flytande silikon än med gelehallon? För jag vill helst inte ha hängiga bröst :)

Kramar /Anneli

• Anneli23

Oops, det blev lite fel: EnYsterSyster menar jag såklart ;)

• Anneli23

EnYsterSyster

Det kommer att gå superbra! :)
    Man är alltid orolig innan man ska göra en stor grej, men sedan när man väl är där så undrar man varför man oroade sig så mycket! ;)

Jag har en liten fråga till alla er; Varför är det så få som opererar sig på Kosmetisk Kirurgi AB? Är det inte ett bra ställe, eller är det för att det ligger i Falköping? Jag har börjat tänka på det där rätt mycket nu eftersom jag ska operera mig där och det är aldrig någon som skriver någonting om det stället.
    Blev dessutom tilldelad en annan kirurg nu än det var tänkt från början (bokade om operationsdatumet) och honom har jag aldrig hört talas om. Tänk om han inte är bra?

• Anneli23

Delighted:

Vad skönt att läsa ditt inlägg, nu känns det mycket bättre! Roligt att höra att du träffat flera som varit nöjda :)

Kändi, Sara23, Tez82:

Vi är ju ändå några stycken här inne som ska operera oss där! :) Det var meningen att jag skulle opereras av Avni, men eftersom jag bokade om tiden så får jag istället opereras av någon som heter Stefan (?) Har aldrig hört talas om honom förut, så därför blev jag lite fundersam..

Lycka till med era operationer nu i veckan!!

Kramar Anneli

• Anneli23

Hej allesammans!

Jag har ett litet problem. Det är nämligen så att jag ska låna pengarna till min operation., och jag har fått låneansökan beviljad både från Medical Finance och från Föreningssparbanken. Men nu vet jag inte vilken av dem jag ska välja att låna ifrån. Medical Finance har en ränta på 9,5% och FSB har en ränta på runt 5% har jag för mig.
    Det positiva med att låna från Medical Finance är att då ingår en garanti på 3 år för kapselkontraktion. Men är det egentligen vanligt att man får kapselbildning efter första året?
    För på KKAB där jag ska opereras så sade dem att de står för den största kostnaden om jag råkar ut för kapselbildning inom den första tiden efter op.

Hmm...detta är svårt. Det blev ett rätt långt inlägg, hoppas någon orkar läsa.

Kramar /Anneli

• Anneli23

Mamma till 3 och Swing:

Tack för svaren!
    Jo det är som jag misstänkte, blir nog bättre med FSB då. Nu vet jag inte exakt vad räntan blir där, men den är ju i alla fall under 9,5%!

Ha en skön kväll allihopa!

Kramar /Anneli

• Anneli23

Sara23

Grattis!
    Kul att höra att det har gått bra :) Hur var de därborta, blev du väl omhändertagen och var allt som du hade tänkt dig?

Kramar /Anneli

• Anneli23

LindaMarie

Jag jobbar som säljare och står också upp hela dagarna. Jag har inte opererat mig än, men kommer att vara borta från jobbet i 1,5 vecka. Det känns som att det borde räcka.

Kramar
    Anneli

• Anneli23

Går "stay in place" bara att köpa på nätet? Är lite orolig för storleken. Någon som vet vilken storlek jag behöver, jag har 70 i omkrets under brösten, kommer att lägga in ca 370 cc (har a-kupa nu).

Kramar Anneli

• Anneli23

God jul tjejer! Hoppas ni får en fin julafton! :)

• Anneli23

Jag undrar en sak, gör det något om man har mens under operationen? Kanske en dum fråga men jag vill bara vara säker. Tror nämligen att jag kommer att ha det då.

• Anneli23

Rat och Swing

Tack för svaren :) Då är det nog lugnt, man får bara se till att planera före för tampongbyten då!

Kramar

• Anneli23

espms

Man får ta banklån för nya bröst, det har jag gjort. Lånade på FSB och jag skrev bara att jag skulle ha pengarna till "operation". Men jag såg i den andra tråden att du inte har fast jobb, och det är jag lite osäker på om man måste ha..

kramar Anneli

• Anneli23

Hej alla!

Jag ska göra min operation den första februari och jag undrar lite om nikotin.. Jag slutade röka för ett par veckor sedan men nu snusar jag istället - när måste man sluta med det? Hur gjorde ni rökare/snusare?

• Anneli23

Vioola

Tack för svaret! :)
    Men vad är det egentligen som kan hända om jag fortsätter snusa i någon vecka till? Kan det bli blödningar?
    Kanske är lika bra att sluta snusa direkt ändå..

Kramar!

• Anneli23

Jädissen

Vad har du för implantat? Det låter ju onekligen läskigt med bucklor i brösten.
    Blir alla bröst med implantat "desformerade" när man har ammat?

• Anneli23

Jädissen

Jag ringde min klinik och frågade om det stämmer att det kan hända, men hon jag pratade med hade aldrig hört talas om det sade hon. Men det känns inte riktigt som att man kan lita på det, för hon vill ju såklart inte att jag ska ångra mig, eller hur?

Svar på tråden Bröstförstoring (3)