Inlägg från: Mamma till 3 |Visa alla inlägg
  • Mamma till 3

Bröstförstoring (3)

gisele

Hej, Jag har framför och opade mig för ett år sen.Jag ska opa om mig den 15/11 och lägga bakom istället.Du kan läsa mina inlägg och anledningen i den gamla tråden. Det finns ingen anledning till att lägga implantatet framför bröstmuskeln om du inte har ett rejält häng.Det är förståss ett mycket enklare ingrepp och tidssparande för kirurgen.
    Konsultera gärna en annan klinik också.
    Kram

• Mamma till 3

gisele
    Nej, har inte opererat mig ännu. 15/11 är det dags. Börjar bli riktigt nervös nu.
    Har du sett länken jag skickade med i den gamla tråden.Där kunde man ju verkligen se skillnaden på att lägga dem bakom istället för framför. Jag hoppas att det blir lika bra på mig.Jag ska ta en före och efterbild och blir det bra ska jag gärna meila till dig.Bor du i närheten av Göteborg ?

Just-me ringde du och pratade med Lotta på citadell om vilka imlantat de hade ?
    Lite nyfiken på om de ger olika info.

Till alla som opererat sig på citadell.
    Hur är det att bära bygelbh direkt efter op ? Är lite skeptisk när det gäller det. De flesta andra kliniker säger ju absolut nej till det. Efter min första op var det absolut förbjudet att använda bygel de första tre månaderna.Man blir ju lite förvirrad. Den här gången måste det bli bra annars så plockar jag nog ut dem för gott.

Grattis till alla nyopade.
    Kram

• Mamma till 3

EnYsterSyster

Om du beslutar dig för att göra en op ta då inte för små implantat. De flesta ångrar ju sig efteroch tänker att de kunde gått upp en storlek.Om du ändå lägger ut en massa pengar så är det ju förargligt och inte bli nöjd med storleken. Som många här inne säger så ser det inte så stort ut med implantat. Själv är jag liten och späd och har en 70 E-kupa. Det kan man inte alls tro om man ser på mig. Lite beror nog lite på vad man har för Bh på sig också. När jag sätter på mig en minimizer så ser brösten snarare väldigt små ut.Tänk både en och två ggr innan du väljer.

Lycka till

• Mamma till 3

gisele

Jag läste ditt inlägg först nu,ang dina mått.Är du redan så på gränsen så lär det ju bara bli tyngre och hänga ner ännu mer.
    På Citadell förklarade man det som att muskeln fungerar lite som en Bh.Om du bor i Göteborg så skulle du gärna få träffa mig så du kan se mina.Detta kanske låter konstigt i mångas öron ,men jag bryr mig verkligen om mina medmänniskor och vill verkligen inte att någon ska råka ut för samma problem som jag gjort.Det är otroligt jobbigt att gå med denna ständiga värken.
    Dessutom behöva utsätta sig för risker igen som trots allt hör en ny op till.
    Kram

• Mamma till 3

Algit
    Ja jag har snitten under,så det blir i de gamla snitten han går in.Är lite rädd för ärrsträckning,men jag får väl lita på dem.
    Har man bygelbh även på natten ?

Jag har hört många med mig som upplever att just bröst opererade med större kupor upplevs som mindre.E kupa låter ju otroligt stort,men är inte alls så stort.Jag har fått höra det av gör många,du kan ju inte ha E.Max C gissar de på tills de fått titta i bh:n. Jag tror att det var uppe i den gamla tråden också att det var fler som upplevde det så. Det gjorde jag själv också,tills jag besökte en riktig butik i Göteborg som upplyste mig om att jag hade alldeles fel storlek på bh:n.

Kram

• Mamma till 3

Just-me

Ja inte bara sagt.Han plockade till och med fram det jag har nu så att jag fick jämföra och känna. Ska ringa och prata med dem imorgon igen och höra efter.

EnYsterSyster
    Jag har fått en hårdare kapsel på det högra bröstet,troligen efter blödningen. Det är det som värker hela tiden,men jag har obehag av bägge brösten.Jag har mina implantat framför bröstmuskeln.

En minimizer är typ en T-shirtbh med båge som är lite som en sportbh i materialet den smiter åt och plattar till dem.
    Jag har absolut inga toppiga bröst. Jag är 40+ så jag vill ju att det ska stämma till kroppen för övrigt. Det sa jag just till Johan också,absolut inga tonårstuttar.Man vill ju ha ett så naturligt resultat som möjligt,det ska ju helst inte synas att det är silicon.
    Kram

• Mamma till 3

Emhaha

Hej ,vad jag vet så har Citadellkliniken de nya gelehallonen.Jag har även fått brochyr från Mentor som Johan beställer sina implantat ifrån.
    De skriver så här om sina implantat."Silikonfyllda bröstimplantat är fyllda med en sammanhängande silkonsubstans.Mentor erbjuder implantat med tre varianter av fylnadsmaterial:standard moderat och hög.
    Contour Profile Gel är fylld med det starkast sammanhängande silikonet för att upprätthålla dess naturliga form".
    36.000:- på Citadell.

Helt säker är jag ju inte förståss eftersom justme hade fått annan info. Ska ringa både Mentor och Citadell imorgon och reda ut begreppen på vad som är vad.

Vill ju verkligen veta nu inför min kommande op också. Så jag lovar återkomma imorgon om mina uppgifter stämmer.
    Kram

• Mamma till 3

Emhaha och just-me

Lovade ju återkomma med info om citadells implantat en dag för sentdock. Jag fick aldrig tag på Lotta igår och idag har jag inte haft tid. Pratade iallafall med dem på Mentor enligt dem är det de nyare gelehallonen. De har funnits drygt ett år sa de.Ska försöka fåtag på Lotta imorgon.

jellomon och algit

Jag tycker precis som ni.Jan jernbeck fick ju även den frågan i reportaget eftersom hennes andra läkare hade sagt stopp.Han bara slingrade sig och framställde sig själv som helt inkompetent.Han har ju flera fall dessutom som ligger hos HSAN.En seriös kirurg säger nej och talar om riskerna.

• Mamma till 3

Jengirl och lemon

Det var den första kirurgen som avrådde henne och sa att då får du gå till någon annan. Det var ju då som hon konsulterat Jan och han hade rekommenderat den nya metoden med något nytt material.

• Mamma till 3

Just-me
    Jag tror också de är duktiga på citadell.
    Jag har ifrågasatt Johan må du tro.Jag har ju gått i tankarna att bara plocka ut mina och strunta i att lägga in på nytt, men han verkar så säker på sin sak och mycket förtroendeingivande och förstod mitt tankesätt att jag är inte beredd att operera om mig och inte bli av med mina problem. Han kunde garantera att sämre skulle det inte bli,utan bara till det bättre. Det är klart att kapsel och ärrläkning och sådant kan ju inte han styra över.
    Dessutom så är hade han bara en anmälning sen -94.och då håller han på med detta på heltid vilket inte så många gör och ändå har både 10 och flera prickar på sig.
    Hoppas du blir lika nöjd som jag med bemötandet.Lotta är ju bara helt suverän.
    Hade man bara hittat denna sidan innan så hade jag nog också valt citadell från början trots att det är en bit att åka.De berättade att de har patienter långt upp ifrån landet också.Det var inte lätt att få tid hos dem. Jag ringde i Mars ,fick tid för konsultation 16 juni och op 15 nov. Det är ju också ett bra betyg att de är eftertraktade.

Jag ser också att du och många är tveksamma till en op.Jag var också väldigt ambivalent inför en op i tio år har jag velat fram och tillbaka. Och jag kan bara säga trots mina bekymmer så ångrar jag mig fruktansvärt varför jag inte tog steget fullt ut tidigare. Så tänk inte för länge utan bara kör på.Du kommer säkert bli jättenöjd,riskerna är ju ändå minimala.

Kram och lycka till

Svar på tråden Bröstförstoring (3)