Inlägg från: pickolina |Visa alla inlägg
  • pickolina

Bröstförstoring (3)

Ja det var nya märken för mig oxå när jag fick dem rekommenderade men jag är otroligt glad och nöjd med att jag testade... För mig har dessa produkter fungerat ännu bättre än vad MD gjorde...

• pickolina

Sorry, hamnade i helt fel tråd!!!! *s*

• pickolina

Ja Swegmark är superskön...har väl en sidådär 6-8st... De kostar ju inte så mycket heller. Använt Swegmark i ca 6år. Sedan jag upptäckte dem efter min första bröstoperation... Tror dock att lite dyrare sport-bh´s ger ett fastare och bättre stöd. Inte alla kanske men de bättre varianterna.

• pickolina

Det är ju fånigt att påstå att op bröst upplevs som mindre än äkta bröst. Det där beror ju på hur brösten är formade osv... Sedan är det väääldigt vanligt att de flesta vanliga människor använder fel storlek. Skulle de gå in i en bättre butik och be om hjälp så skulle de nog få veta att de egentligen ska ha en helt annan storlek än de själva trott. De flesta ska ha en större storlek än de använder. Tex så tror ofta människor med B-kupa att C eller D är mycket större, men sanningen är att de egentligen själva ska ha den storleken. Det felet gör såååå många.

Jag hade C-kupa innan min operation och då var jag smal och småbröstad. Efter operationen hade jag DD-kupa och de var inte alls överdrivet stora... Nu har jag tagit ut mina implantat men har fortfarande DD-kupa och de har exakt samma form och storlek som med implantaten. (Detta pga att jag gått upp lite i vikt...) Brösten är samma storlek och upplevs exakt lika oxå..

Min kompis har mycket större bröst än mig, men har en mindre storlek på sina bh´s, båda har naturliga bröst... Det är alltså inte pga några implantat som det är skillnad. Antingen är det pga vi är olika formade helt enkelt eller så är det så att hon använder en för liten bh, som majoriteten av befolkningen gör.

Att säga att implantat upplevs mindre är väldigt fel, olika bröst upplevs olika helt enkelt, punkt!
    En D-kupa kan se liten ut på en person och stor ut på en annan, vare sig det är naturliga bröst eller fejk-bröst. Sedan tror ju jag att de som har en stor D-kupa, dvs som ser väldigt stor ut kanske har fel storlek på sig, att personen egentligen skulle ha en större kupa men inte själv insett det...så kan ju fallet oxå vara.... För D-kupa är ganska "litet" faktiskt.

Nu har jag svamlat en massa och får inte ordning på hälften... Sagt en massa onödigt och glömt en massa jag tänkte få fram.. *haha*

• pickolina

Min kompis har mycket större bröst än mig... Trots att vi båda har 75 runtomkring så har hon D-kupa och jag som har mindre bröst har DD-kupa.

Samma sak när jag var yngre, jag och en tjej som var lika långa, vägde lika och såg lika ut förutom att hon hade större bröst än mig, hade exakt samma bh-storlek.

Jag har INTE silikonbröst, så hur förklarar ni då att mina är större än de ser ut?????????

-Jo för att storleken är väldigt individuell och skiljer sig från person till person pga form osv...
    Det har inget att göra med om man har silikon eller ej!

Sedan tror jag stenhårt att många använder mindre kupa än de egentligen ska ha... På så sätt byggs en bild upp om att större kupor är för de med störa bröst.
    De med silikon har ofta bättre koll på bh storlek och har oftare rätt storlek på sig och då kommer den här förvirringen, vaddå är inte en D-kupa större än så??? Så hittar man på att silikon upplevs som mindre istället för att se hur det verkligen är...
    Som någon skrev tidigare, att de blev chockade när de gick in i en bättre butik och fick hjälp att ta fram en bh och insåg att personen skulle ha en mycket större kupa än vad personen själv trott.

Dessa två faktorer ger denna förvirring som vi nu pratar om...

• pickolina

EnYsterSyster

Vad kul! Förstår att du är spänd... :)
    Hmm, fixa ledigt från jobbet??? -Jag var sjukskriven när jag op mig...

• pickolina

EnYsterSyster

Du behöver ju inte säga varför du är sjukskriven, om du bara är borta en vecka.. Då kan man ju säga vad som helst. Men jag förstår hur du tänker och säger ingenting om det... Hoppas du får ledigt så du slipper planera om op.. :)

• pickolina

Delighted

Men du, jag har DD-kupa i naturliga bröst och för 3år sedan (innan jag tog ut implantaten) så hade jag DD-kupa med silikonbröst och de ser i princip exakt lika dana ut idag som när jag hade implantat så det där stämmer inte alls... Om din teori skulle stämma så skulle mina DD-kupor idag se mycket större ut än mina DD-kupor när jag hade silikon och så är inte alls fallet. Så jag är beviset på att din teori inte alls stämmer!!! :D Jag har haft samma storlek i både naturliga bröst och fejk och det är INGEN skillnad på hur stora de ser ut.

• pickolina

Cesimón

Jag är op av Magnus Hober. Fast jag gjorde tvärtom, jag tog ut mina implantat hos honom... *hihi* Jag vill i alla fall säga att jag är jätte nöjd med både kliniken och Magnus. :)

• pickolina

cockie

Min erfarenhet av AK är bara bra och det verkar alla andra här inne som är op där oxå tycka så du behöver nog inte oroa dig..
    Trist att din kompis hade en så dålig erfarenhet av kliniken. Tyvärr finns det nog sådana fall gällande alla kliniker och kirurger.

Svar på tråden Bröstförstoring (3)