Bröstförstoring (3)
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
Tråden Bröstförstoring (2) stängd i natt. Här är den nya tråden!
anni_83:
Jag opererades av Lennart Blomqvist. Lycka till och hoppas du blir nöjd nu!
Jag TROR att synliga implantatkanter eller inte beror på om man har eget "hull"/bröst ovanpå implantatet och implantatets formen och storleken.
Kantrisken ökar nog markant om man är smal/underviktig, tar runda implantat, särskilt koksalt, samt väljer en 'större' storlek. Med det menas väl D-kupa eller större på en smal person.
Jag använder sen många år Stay In Place när jag springer och sportar. Swegmarks-bh:n att dra över huvudet är jätteskön när jag sover och vill hålla ordning på brösten, eller när jag bara är hemma och donar, som nu.
Började använda Swegmark när jag fött barn för 15 år sedan. På den tiden var dom två tyglagren inte ihopsydda upptill och jag kunde stoppa ner värmande fetvadd mellan dom när jag hade mjölkstockning! Jätteskönt.
EnYsterSyster: fråga INTE om mindre, du kommer att ångra dig när det gått några månader efter operationen! Man vänjer sig fort, och som sagt här ovanför "försvinner" en del när det läggs in.
Jag har 75D (ibland 70DD/E) och det ser INTE stort eller konstigt ut till min kropp. Klädstorlek 38, 169 lång, 65 kg.
algit m.fl:
Jag förstår att ni tycker det låter konstigt att opererade bröst ser mindre ut, men så ÄR DET (enligt mig och många andra). Min väninna har exakt samma bh som jag (modell, storlek, färg). Hon har äkta bröst och dom ser mycket fylligare ut och väller omkring lite överallt just för att dom är äkta. Mina är ju mer klart definierade just på sina två platser (kan inte förklara det bättre) och ser mycket mindre ut!
Förtydligande, svårt att förklara klart: Vad jag menade med att hennes äkta bröst väller omkring lite överallt är inte att hon använder för liten bh-storlek!
Hennes det fylliga i hennes bröst finns lite mer runtomkring själva brösten än hos mig, där det är definierat mer just på två platser, som putar ut. Jag har mer put, hennes volym finns mer runtomkring, samt att hon har naturligt häng med så stora bröst. Därför ser det väl lite annorlunda ut när hon har dom i bh.... Strunt i det om ni inte fattar, jag kan inte förklara det bättre.
Jag jämför mig med väninnan därför att hon är ganska lik mig i kroppen!
Några små skillnader är att hon har aningen bredare axlar, är lite mer jämntjock men med lite smalare ben. Jag är lite kurvigare med normala ben.
Vi har sko- och klädstorlek 38, bh 75D. Hon är 170/60, jag är 169/64.
Mina bröst är inte heller fylliga upptill, eller sitter högt. Ändå kan det vara så olika.... Jag är mycket nöjd med brösten, ändå känner jag att jag nu efteråt inte skulle tvekat att gå upp 1-2 implantatstorlekar. Det skiljer ju så lite....
EnYsterSyster:
Grattis till operationstiden. Jag opererades en tisdag morgon. Tillbaks på jobbet tisdagen därefter, lätt kontorsarbete.
Är van att klara mig själv i alla lägen, tyckte jag mådde bra. Visst, det spände, stramade och var svårt att sova m.m. Hur som helst tog jag det bara lugnt, vilade mycket och bara gottade mig åt att det ÄNTLIGEN var gjort! MIN vecka!
Tog det lugnt ytterligare nån vecka. Barnen hjälpte mig handla, plockade i kundvagnen och packade påsarna osv. Var lite obehagligt köra bil och att göra rörelser med armarna från mitten och ut åt sidorna ett tag. Det tog ett par månader innan det kändes bekvämt att dansa bugg igen.
Cesimón: Lycka till. Jag har opererat annat hos Jernbeck, ett tag före bröstop. Han var väl rätt bra.
Efter konsultationer med min bröstkirurg på Plastikkirurggruppen (där jag sen opererade mig) var jag även på AK:s sköterskeinfo (för lite av en "second opinion"). Hon visste att jag sökte för bröstFÖRSTORING, hade full 75B och knappast nåt häng. Hon nöp lite i brösten och sa att det borde räcka med bara LYFT och ev. pyttesmå implantat!!! Men hallå! Vad är jag här för?? tänkte jag.
Säkert hade AK:s läkare fattat bättre och jag har hört att de flesta har aldrig ens klätt av sig för sköterskan utan pratat storlek osv. med läkaren, men det kändes konstigt. All övrig info sköterskan gav kände jag redan till, så jag nöjde mig med detta inledande gratisbesök.
Min läkare tyckte att jag var extremt påläst, ställde operationstekniska detaljfrågor, nästan lite irriterande, tror jag ......