• LNR

Måste blöda...

Jag har ett litet problem inför min bröllopsnatt...Jag är oskuld och min blivande man förväntar sig att jag ska blöda under bröllopsnatten...men jag har hört att inte alla gör det och jag försökte prata med honom om det...men han sa bara att om man är oskuld så ska man blöda... För övrigt är han en helt underbar kille och jättegullig, utom när det gäller detta. Så min oro nu är att jag inte ska blöda på bröllopsnatten och han inte ska tro att jag är oskuld... Finns det nåt jag kan göra för att vara säker på att det kommer blod? Jag kan inte prata med nån om det här...

• Svar på tråden Måste blöda...
  • hellokitty

Det är bara för din pojkvän att inse fakta. Du ska väl inte gå omkring och må dåligt pga av hans inkompetens! Ge honom ett faktablad!

"Alla blöder inte
    - I en undersökning som barnmorskor gjorde på en ungdomsmottagning i Stockholm var det bara 30 procent som hade blött första gången. Ett frivilligt försiktigt första samlag när man är fullt utväxt leder inte till blödning. Mödomshinnan öppnar sig, som en polotröja."

• Elin1

Hej.

Det låter som din blivande man har en väldigt underlig inställning till kvinnans sexualitet. Varför förväntar han sig att du är oskuld?? Är det av religiösa skäl?

Är HAN oskuld själv?

Jag blir så trött. Är detta 1800-talet eller vad??

Killen är, enligt dig (LNR), "en underbar kille och jättegullig", men vad är då du oroar dig för ska hända, om du inte blöder på bröllopsnatten?

Ligger ditt värde som hans fru i att du är oskuld?

• hellokitty

Elin1,

Jo, det verkar ju så..... Tråkigt men sant....

Sedan kan jag väl tycka att människor får tycka som dom vill och ha den religion dom vill men att ha den okunskapen är ju isåfall skrämmande!! Vad kommer hända om Du INTE blöder, LNR?

• Tant Pernilla

Jag har till och med hört en gynekolog/kvinnoläkare som starkt ifrågasatte mödomshinnans existens. Och som hellokitty skrev, så är det sällan som ett första samlag där kvinnan är förberedd och upphetsad leder till en blödning.

Om det nu är så viktigt att du blöder så får du väl undvika att bli upphetsad inför samlaget. Fast det känns ju som en himla dålig lösning, bara för att din kille inte har koll...

• sweet saint

Börjar bli lite rädd över morgonens debatter om hur män kan vara!
    Det verkar som om att det finns många män som vill på nåt sätt kontrollera sina flickvänner!!???
    Som sagt.. vad händer om du inte blöder??
    kommer han att tillbringa lång tid med misstankar om "otrohet" eller kommer han bli överbevakande eller kommer han att vara fortsatt underbar? Verkar lite spänt redan nu... ?

• Elin1

hellokitty

Vi lever i ett demokratiskt land så självklart har man rätt att utöva sin religion på det sätt man vill. Så jag håller absolut med dig.

Men att kräva återhållsamhet från kvinnan (och säkert även restriktioner inom andra områden där mannen får göra vad han vill) är gammaldags och okunnigt!

Och, jag ställer samma fråga, vad händer om LNR inte blöder/lever upp till förväntningarna?

• M Magdalena

1. Han är religiös
    2: Det här är ett troll-inlägg

Jag utgår från alt 1.

Jag var tillsammans med en kille från ett muslimskt land (han var ej aktiv muslim men han hade konstiga förutfattade meningar om saker & ting och han lyssnade inte på vad någon annan sa för Han hade rätt). Bara det att han inte tog in vad andra sa var nedsättande.

Han trodde t.ex. att man får alla möjliga konstiga följdsjukdomar av o*n*a*n*i.

Är din bliv. likadan?

• *Smurfen*

Hej LNR

Jag förstår ditt problem som oxså är muslim.. (antar att du är det)

Det enda sättet är att du förklarar för honom att alla inte blöder. Det är rättar sagt ganska ovanligt, jag gjorde det inte men det gäller bara att förklara det, Dt viktigasteär att han litar på dig och vet hur du är som person.

Tänk inte på det för mkt, även om det är svårt, det ordnar sig alltid.

Antar att du ej tagit upp det med honom men om du inte inte blöder på bröllopsnatten och han frågasätter det så tag med honom till en läkare.

Vet inte om det hjälpe men lycka till tjejen!

Alla andra som har svarat på inlägget:

DET FINNS TJER SOM HAR DETTA PROBLEM ÅR 2000!

VAR INTE SÅ NEDLÅTNA!

• sweet saint

smurfen;
    det är inte meningen att vara nedlåten på nåt sätt. Men den är bara bra om vi kan skapa en diskusion, så att vissa (män i detta fall), kan förstå vad som händer med kroppen. De verkar ju inte så otroligt kunniga om det...!
    Det är ju för jä-igt att man ska behöva oroa sig för sådana saker som egentligen ska vara förväntansfullt, pga bristande information och kunskap!!

• Ellte

Säg åt honom att DU har hört att det ska RYKA ur öronen på honom när det är första gången och att du verkligen hoppas att det kommer göra det så du säkert VET!

Om han inte fattar den piken så, som sagt, boka in en tid hos en läkare och be honom följa med så att han får svart på vitt på att han har fel :)

Svar på tråden Måste blöda...