• LNR

Måste blöda...

Jag har ett litet problem inför min bröllopsnatt...Jag är oskuld och min blivande man förväntar sig att jag ska blöda under bröllopsnatten...men jag har hört att inte alla gör det och jag försökte prata med honom om det...men han sa bara att om man är oskuld så ska man blöda... För övrigt är han en helt underbar kille och jättegullig, utom när det gäller detta. Så min oro nu är att jag inte ska blöda på bröllopsnatten och han inte ska tro att jag är oskuld... Finns det nåt jag kan göra för att vara säker på att det kommer blod? Jag kan inte prata med nån om det här...

• Svar på tråden Måste blöda...
  • hellokitty

Elin1, tack för att du svarade på inlägget men det andra var inte menat till dig!
    Det var mer menat till TS......

*smurfen*
    Som Du Kanske ser blir vi mer irriterade på okunskapen. Orsaken till hennes oskuld bryr jag mig inte om, det är hennes val men sedan kan man även, som Elin1 påpekade, fråga sig om mannen också är oskuld! Om inte......varför?

I vilket fall som helst så tycker jag mest synd om TS som oroar sig över detta och kanske inte kan njuta av sitt bröllop till fullo pga att hon "måste blöda"!

• jocelyn

Förlåt men är det inte ganska vanligt att man kan fakea lite blod om det nu är vad som "krävs" för att göra släkt osv lyckliga? Du kanske kan gå in på toaletten precis efter samlag och tja, sticka dig i fingret med en knappnål o droppa lite på trosan eller benet och säga till din man att "titta, det blödde visst litegrann". Även om det kan verka löjligt är det ju en väldigt liten vit lögn man tar till. Och OM du blöder naturligt så lär han ju märka det med... Oroa dig inte, det här fixar du med din kvinnliga list!

• Lilla spöket Laban

jocelyn,
    så du tycker att TS ska ljuga det första hon gör i sitt äktenskap?

Om man måste ljuga redan på bröllopsnatten ska man kanske ta en funderare på om det äktenskapet är så mycket att ha.

LNR,
    som de andra redan skrivit så kan du ta med honom till en läkare. Vill han inte det, kanske du kan leta rätt på bra fakta på internet och visa honom. Då får han tid att själv läsa igenom och på så sätt bilda sig en uppfattning om det hela.

Finns det ingen du kan prata med om det här, som har samma kunskap som du har?

• dala82

Usch vad tråkigt att du måste bevisa ngt på den natt som ska vara den lyckligaste i ert liv. Varför är detta så viktigt för honom?

Men vart tog du vägen? Hur känner du?

• LNR

Tack för era råd...

Själva dilemmat är pga religion... Vad som händer om jag inte blöder är att han kommer o tro att jag inte är oskuld...och då är det redan försent...jag kommer o vara gift med en man som tappat respekten för mig... Jag vet att det är lite svårt att förstå för er som inte känner till hur detta med heder fungerar för muslimska tjejer.. Det är svårt att komma ifrån det dock..

• LNR

Ellte...

Det där var verkligen roligt.. lättade upp mitt humör lite... *skratta*

• dala82

LNR
    Usch vad jobbigt! Du kan inte försöka förklara din oro? För mig och min kille blödde det inget första gången, men däremot den andra gången. Förstår att det är svårt att förklara. Jag lever nog i en liten bubbla och inser kanske inte att sådana här problem fasktiskt finns fortfarande....

Hoppas att din oro inte påverkar din lycka!

• Ellte

LNR: Vad bra, det var meningen :) Var lite orolig att det lät tyket... Jag tycker nog dock, för att vara lite allvarlig att du kan säga något liknande för att få honom att förstå lite bättre hur dumt hans resonemang är :)

Du ska inte behöva må dåligt pga detta. Det är normalt att blöda OCH det är normalt att INTE blöda. Har man levt ett tag är det dessutom inte alls ovanligt att mödomshinnan (som inte alls är nån "hinna" i egentlig mening) redan har gått sönder pga. t.ex tamponger eller träning.

• EhjärtaK = sant

LNR:
    Om du har en underbar och gullig kille (som du skriver) så har du inget att frukta . Om han respekterar och litar på dig så bör det räcka att du ger honom information! Här är exempel på ett par länkar som ni kan titta på tillsammans. Ni kan ju även söka mer information genom någon söksajt på internet så kommer han nog snart att känna sig ganska dum som har "stridit" för något som är helt fel. Lycka till .

www.beinggirl.nu/sweden/older/articles/o_am_article_mindbody/content/omb_am_Varfor.html

www.rfsu.se/templates/template_178.asp_Q_number_E_23653_A_category_E_11236

• EhjärtaK = sant

Självklart kan du ju alltid skämta lite med honom som Ellte föreslog .

• Lisa22e

Ha mens på bröllopsnatten i sånnafall, det är ju enda sättet att vara säker på att blöda.

• LNR

Ska försöka hitta en lösning... Kanske försöka prata om det med honom igen... Han vet ju redan ungefär när på månaden jag har min mens..så det funkar inte så bra så...har tänkt på det också..

• Ei saa peitää

Om han är nåt att ha så låter han sig övertygas om du hittar lite fakta om detta på nätet. Annars tycker jag nog inte att du bör gifta dig med honom för jag är helt säker på att det finns muslimska män som faktiskt inser att alla kvinnor inte blöder och trots det är oskuld.

• sweet saint

ta ditt fornuft till fanga tjejen..

• Bobou

Säg:
    "Vadå, du vet väl att tjejen inte blöder om mannen har för liten snopp? Det trodde jag alla visste."

Oavsett vad som händer kommer han att säga till alla att du blödde...

• talvi

Lilla spöket laban: Helt seriöst, har du aldrig ljugit för din man eller blivande man? I så fall bugar jag för Ers Helighet

• KCsMama

Tycker du ska ta med honom till en gynekolog och prata igenom detta. Du ska inte behöva bevisa för honom att du är oskuld utan han borde lita på ditt ord. Jag blödde inte ett dugg första gången jag hade sex. Hade dock sex med en muslim nåt år senare och då blödde jag vilket gjorde honom väldigt stolt eftersom han då trodde att jag var oskuld. Att jag sa att han inte var den första betydde ingenting! Helt sjukt att de tror att lite blod bevisar att kvinnan var oskuld.

• EhjärtaK = sant

LNR:
    hur går det? Får ni någon rätsida på situationen?

• Lilla spöket Laban

talvi,
    Nej, jag har aldirg ljugit för min man, inte vad jag kan komma ihåg i alla fall. Det har aldrig funnits anledning till att ljuga.

Jag trodde det hörde till ovanligheterna att man ljuger i ett förhållande, men jag kanske har fel?

Tycker inte att jag är så himla genomgod bara för det.

• Bobou

Ljugit och ljugit... jag kan inte hitta hans bälte som jag har lånat (t ex)... men om jag inte säger något kanske han glömmer bort det... (Hoppas han inte läser över axeln nu)

Svar på tråden Måste blöda...