Inlägg från: LadyFlame |Visa alla inlägg
  • LadyFlame

Ögonlaser

det finns idag väldigt många olika tekniker när man opererar med laser beroende på vilket synfel man har och graden av synfel. Den metod jag gjorde kostade 17500 för båda ögonen samtidgt och då kunde jag inte se på några dagar. Men fasen vad skönt det är idag att inte behöva glasögon el linser! Min syn är inte 100% dock utan bara 80%, men det kan jag lätt leva med.

• LadyFlame

lilla fideli:
    Jag gjorde min i malmö, tror det var gustav adolfs. det kostade 11000 för ett öga men gjorde man båda samtidigt blev det 17500.

Jag har fått lite sämre mörkerseende faktiskt med inget jag tänker på så ofta. kommer inte ihår vilken metod han gjorde på mig...han skrapade först med skalpell och sedan laser. Efter det fick jag lappar för ögonen som jag kunde ta bort nästa dag. Då kunde jag mest urskilja konturer, tog nog några dagar inann jag kunde se ordentligt. men det tar någr amånader inann man mår max resultat pga att det ligger kvar en "haze" (dimma) som ska läka ut.(vid andra metoder kan man se perfekt på en gång, men den jag gjorde skulle vara mest riskfri)
    det jobigaste med op tyckte jag var att jag har varit så ljuskänslig efter och har även varit ganska öm under ögonlocken så att säga, tog nästan ett år innan det kändes riktigt bra. men ni som tvekar, gör inte det (tveka alltså), för det är underbart att slippa glasögon/linser!

Svar på tråden Ögonlaser