• Helle74

Ögonlaser

Jag opererade mitt ena öga med LASEK-metoden för 2 veckor sedan, jag ser riktigt bra redan nu men det kan ta upp till en månad innan det blir riktigt bra. Var först helt inställd på att göra en LASIK-operation men blev rekommenderad av 2 ögonläkare att göra LASEK istället eftersom det är mindre risker med det ingreppet och mindre risk för komplikationer efterråt. Ska göra mitt andra öga om en månad. Denna metod gjorde ont när jag kom hem på kvällen sen skavde det i ögat i 3 dygn.

• Helle74

Min operation kostade 11.500 kr/öga

• Helle74

Jag opererade mig på St Eriks ögonsjukhus i Stockholm och jag är jättenöjd !

• Helle74

Nån som vet, hur är det egentligen med reklam här inne. Får man rekommendera/nämna företag hur som helst ? Så tråkigt om man får böta !

• Helle74

Vad jag förstår så gäller det väl bara om man gör reklam för egna tjänster och produkter, eller ?

• Helle74

Vad jag menar är om man kan nämna som vi gjort här ovan var vi har opererat oss utan att det blir reklam

• Helle74

LASEK-metoden som jag gjorde är den senaste metoden på marknaden, vet inte om det var den du menade pickolina. Den metoden är ett mellanting mellan den äldsta metoden PRK och LASIK-metoden. Jag visste inte mycket om den innan jag blev rekommenderad att göra den istället för LASIK.

• Helle74

När jag opererade mitt öga med LASEK-metoden fick jag ont ca 1,5 timme efter ingreppet och hade ont i 3 timmar, fick massor med smärtstillande och sömntablett så jag sov sen hela natten. Dagen efter hade jag inte ont utan bara skavkänslan i ögat som höll i sig i 3 dagar. Jag hade förväntat mig att det skulle göra mer ont, tycker inte alls att det var speciellt jobbigt.

Svar på tråden Ögonlaser