Inlägg från: pickolina |Visa alla inlägg
  • pickolina

Ögonlaser

Victory

Jag har jätte torra ögon, aldrig kunnat använda linser pga det tex... Men jag har op mina ögon för synfel (lasik) och det har gått hur bra som helst... :)

lilla fideli

Tycker inte det låter så dyrt, jag betalade 24.000:- för min Lasik-op. Vidare, JA, synen kan och blir nästan alltid sämre igen med tiden bla pga åldrandet... Jag känner många som op ögonen för synfel, däribland jag själv och allas syn har blivit något sämre efter några år, men ingen jätte stor skillnad... Men en försämring med tiden för man räkna med.

biancablanca

Man kommer kanske behöva glasögon i framtiden då en op bara korrigerar det synfel man har idag, det stoppar ju inte den försämring som sker pga åldrandet.

• pickolina

Jag op mig oxå på kliniken i Globen. De var helt underbara och jag är jätte nöjd med valet att op och valet av klinik. Valde att op mig med Lasik. Den gamla metoden som beskrevs tidigare i tråden ger mer smärta och längre läketid, men är en säkrare metod. Dock så har de i Sverige inga misslyckade Lasik-op så felmarginalen är minimal, man kan känna sig säker även med den metoden.. Globen är en av de mest kända och bästa i STHLM.
    Jag har oxå en viss haloeffekt efter operationen men utöver det så ser jag perfekt. Tittar jag med båda ögonen så ser jag bättre än perfekt.. ;) Om ni förstår vad jag menar.. *hihi* Sist jag testade synen låg jag på 1,0 på vardera öga och 1,2 med båda.. :)

• pickolina

Helle74

Nej jag tolkade "LadyFlame´s" inlägg som att hon blev op med PRK, den gamla metoden.. Men när jag läser ditt inlägg nu så kom jag på likheten mellan PRK och den nya LASEK, kanske var den metoden hon blev op med?! Hon visste ju inte själv. När jag op mig fanns inte LASEK så för mig blev valet LASIK, PRK kändes inte aktuellt.

• pickolina

Victory

Ja det var nog troligtvis PRK han op med. Min bror gjorde det för många år sedan och han hade väldig smärta en tid efter op, plus att man med PRK tar ett öga i taget.

Med LASIK känner jag ingen som haft någon smärta, samt att man kan ta båda ögonen vid samma tillfälle om man vill. Det är två av de anledningarna som gjort LASIK så populär...

• pickolina

Jag drog på min operation i många år, pga rädsla men idag är jag superglad och nöjd med mitt val att operera. Jag hade jätte problem innan då jag har för torra ögon för att bära linser och fick ont av alla glasögon.

• pickolina

En gammal kollega till mig samt många av hans kompisar åkte utomlands och op sina ögon. De betalade 5,000:- för sina op och det gick jätte bra för dem alla. De hade dock fördelen att kunna språket.

Personligen skulle jag aldrig åka utomlands och operera mig.

Är själv op i sverige och det kostade 24,000:- Mycket pengar men jag betalar nog hellre det och känner mig säker.

Om du tänker op dig utomlands så kolla upp sådana saker som om omoperation ingår eller vad det skulle kosta, ifall operationen måste göras om av någon anledning. Osv...

• pickolina

Jag vill bara säga att Elsa/Lasek inte alls har samma krav på tjocklek på hornhinnan.. Så om man fått "nej" till operation så borde man höra med en klinik som utför Elsa/Lasek, vilket inte alla gör. Det vanligaste är fortfarande Lasik och då är det hyffsat vanligt att man har för tunn hornhinna.

Svar på tråden Ögonlaser