• trish

Ögonlaser

Gjorde en operation för 11 år sedan på Zebra kliniken på Lunds Lasarett (tror faktiskt inte att kliniken finns kvar...) och fick på betala 11500:- per öga. Var jättenöjd med resultatet...i ca7-8 år. Efter det började synen bli sämre igen och i vintras fick jag åter skaffa glasögon. Längesedan man var så ledsen... Jag hatar allt vad glasögon/linser heter, älskade friheten :(
    /trish

• trish

lilla fideli;
    Jag har bara gjort en ögonoperation som höll i ca 7-8 år. Sedan har jag levt i förnekelse tills min sambo sa till mig att sluta kisa när jag såg på TV och gå till en ögonläkare istället.
    Nu har ju iofs synen inte blivit lika illa som den var innan min operation (då: 4,75+2,25) men tillräckligt dålig för att jag måste ha glasögon när jag kör bil tex.
    Och jag älskade känsla av att kunna ta på mig vilka solglasögon jag ville när jag körde. Jag vet, jag vet - det finns linser men det är inte samma frihet i det. Man måste fortfarande hålla på och pilla och bry sig...
    Jag tycker absolut att alla som funderar på en operation ska göra det - även om det är mycket pengar. Känslan att se perfekt och slippa ALLT klydd... what can I say.
    Kram
    /trish

Svar på tråden Ögonlaser