• fruerlandsson

Enbart middag?

Någon mer som inte tänker ha dans och "fest" utan enbart typ buffe´och tårta med kaffe? Vad har ni i så fall tänkt ha till dricka och hur har ni tänkt skriva i era inbjudningar? Vi blir ca 65 pers. Är det snålt med en sån tillställning till så många?
    Suck, vad detta är svårt! =D

• Svar på tråden Enbart middag?
  • MrsPink

Ja precis.. fast vi har inga barn tyvärr

• fruerlandsson

MissyPink

Kommer kanske?? Hoppas jag inte trampade på en öm tå....

• MrsPink

Nejdå det är OK....men det där med barn tar tid...låååååååååååång tid så tänkte lägga undan de tankarna och börja med bröllopet istället..

• fruerlandsson

Låter som en bra ide tycker jag!

Vi ska förresten också gifta oss i augusti, fast den 5:e.

Lycka till!

• MrsPink

Augusti e lagom.. då hinner man bli lite sommarbrun oxå ... så fint i klänningen..

• fruerlandsson

Har du hittat klänning? Min klänning är min mormors som hon vigdes i för 55 år sen när jag gifter mig i den. Väldigt enkel men otroligt värdefull för mig eftersom hon inte lever längre och betydde så mycket för mig.

• nenne75

Vi ska också ha "bara" middag och ingen fest. Vi kommer att skriva i inbjudan .....Här med inbjudes ni att närvar vid vigseln mellan xx och xx lördagen den 6 maj kl 14:00 i xxxx med efterföljande middag

Jag tror att det räcker så. VI vill inte heller ha fest efter så jag hoppas att folk förstår det av att skriva så. Vad tror ni??

• fruerlandsson

Nenne 75

Det är nog ungefär så jag tänkt mig att skriva och jag hoppas också att det framgår att det "bara" blir middag.
    Hur många blir ni?

• nenne75

Fruerlandsson:
    Vi blir totalt 24 st varav 3 barn. Hur många blir ni?? Vi ska ha ett väldigt litet bröllop. Vi ska ha med ha buffé. För oss är det oxå en ekonomisk fråga. Därför har vi valt ett litet bröllop med buffé som vi kommer att göra det mesta själv till. Vad ska ni ha för buffé???

• MrsPink

Vi blir ca 40 st.
    Kuvertpriset för oss blir 600:- mycket bra tycker vi..då har restaurangen räknat på att alla dricker 1 glas mousserande/champagne och 1½ glas vin till huvudrätt och räknat på de högsta matpriserna!!! Så då kan det bara bli billigare!!! Och då skall vi vara på en mycket bra restaurang!

• red rose

vilken resturang ska ni vara på?

• MrsPink

Kanske inte stans absolut bästa men ändå för bra för att ha så bra pris för bröllop!!

• fruerlandsson

MissyPink

Jättefin klänning! Ska gå in och titta lite mer på din sida sen.

Nenne75

Vi blir sammanlagt ca 60-65 pers, har inte riktigt bestämt vad vi ska ha för buffe´än, vi ska ta maten från det stället vi bokat och vi har inte diskuterat det än. Ni då?

• nenne75

MissyPink:
    Är det Ulla Winbladh på bilderna på din sida?? Såg så himla mysigt ut...

• nenne75

Vi ska göra egen buffé med lite smått och gott. Med typiskt svensk mat. Vikommer att få lite hjälp av familjen..

• MrsPink

Japps det är därifrån...
    det är litet och mysigt där..huset ser ut som ett litet amerikanskt bröllopstårtehus hahaha

Svar på tråden Enbart middag?