• AlmostMrs

OM man hade lite extra pengar!! Då skulle.........

....Jag köpa ett par "s k i t" snygga ( dyra )skinnstövlar jag sett, en snygg skinnväska från en designer och ett par nya snygga brillor..

Vad skulle du köpa om du hade ca 10 000 kr att "SLÖSA" på enbart ego grejs??

Inget till barnen el nya vinterdäck, utan det ska vara nått man inte unnar sig i vanliga fall...

• Svar på tråden OM man hade lite extra pengar!! Då skulle.........
  • AlmostMrs

Ja, om summan vore högre ex, 1 mille till enbart egoprylar... Så som resor, smycken och kläder etc. Var skulle ni resa? Vilket lyxhotell skulle ni vilja prova bo på?

• Royalisten

Skulle vilja åka till Fregate Island och Banyan Tree och till det där 7-stjärniga i Dubai

• Lindha

Hmm... Visst nya kläder skulle vara kul. Men nää... jag hade nog "investerat" dom i att kunna vara hemma längre med min dotter. Det är en ego-grej för mig.

Men om det handlade om 1 miljon istället så skulle jag nog bla köpa en egen häst :)

• loppalina

Åhh Jag skulle åka på en spa vecka!!
    Och njuta i fulla drag :D :D :D

• sockersöta

hm..pengar är en stor del av livet,alldeles för stor del.om man har pengar så är man lycklig?nja inte direkt,beundrar er tjejer som te.x har sagt "Hmm... Visst nya kläder skulle vara kul. Men nää... jag hade nog "investerat" dom i att kunna vara hemma längre med min dotter. Det är en ego-grej för mig." där har vi en som har insett att pengar inte är allt.om jag skulle få en miljon till så skulle den antagligen skänkas eller ges bort.vill absolut inte låta snobbig eller aa vad man nu ska säga. men pengar är inte allt, om det skulle gå skulle jag köpa en extra gnutta kärlek

• -svea-

nej, pengar är inte allt, och det gör ingen super lycklig men det är ROLIGT ATT SPENDERA PENGAR och ger en lyckokick för stunden!
    1 mille....
    He, he, jag skulle shoppa så jag blev galen! Smink, dyra cremer, jeans, toppar, 20 par skor, och matchande väskor, ett par snygga dyrare örhängen. Solglasögon, och några coola jackor! Skulle lätt kunna spendera 300 000 på stan i någon dag!!! Sen skulle jag använda resten till en insats på lägenhet och kanske lite finare presenter/upplevelser med min familj!

• Bluebride2006

Ja, jag skulle vilja åka och hälsa på alla min brevvänner

• Bluebride2006

eller starta upp ett katthem eller en pysselbutik

• KCsMama

Jag skulle ta med man och barn på en resa till något vackert land! Stanna en månad och äta god mat och bara njuuuuta till 100%!

• Alcar

Om jag fick tio tusen spänn så skulle jag först köpa en hel del kläder. Som student har jag inte råd med sån lyx nu. Har kanske köpt 5-10 plagg på de senaste fyra åren. Sedan skulle jag se till att jag fick börja rida, eller kanske ta mc-körlektioner eller nåt sånt skoj. Det är en lyx jag absolut inte har råd med idag, men som jag gärna vill börja med sen om jag får nåt schysst jobb nångång!

För en miljon skulle jag köpa en lägenhet med låg hyra (till bostadsföreningen alltså) och sedan skulle jag leva gott för de extra pengarna i månaden som annars skulle gått till räntor och amorteringar! Weee!
    Annars skulle jag nog köpt en billig liten stuga utanför Göteborg, köpt mig en mc, en bil och en fyrhjuling! Fast det räcker nog inte miljonen till iofs.. Jaja.. :) Men det är kul att få drömma lite!

• Alcar

Blinksmileyn ska ju inte vara där förstås!

• SadPsychoBitch

Om jag hade haft 1 milj. så skulle jag nog köpte en bil. Lagt undan lite pengar, ev satt dom på riksobligationer och spendetat lite på vårat kommande bröllop om några år, sen hade jag nog utbildat mig och sluppit låna pengar till studiemedel.

Visst finns det annat bakom pengar, synd att inte så många ser det. Varför ha världens dyraste byxor ex. Jag hade inte blivit lyckligare för det.

Den dagen jag kommer känna mig extra extra lycklig är när jag kommer gifta mig och bli min älsklings fru.

Kram på er alla där ute!

• EhjärtaK = sant

Om jag fick 1 miljon skulle jag köpa ett fritidshus (med sjö- eller havsutsikt).

• AlmostMrs

Till alla er som känner att ni måste påpeka att pengar inte är allt!! Jag tror de flesta här oxå vet det.. Det är inte därför tråden startades.. Tråden är till för att det är KUL att leka med tanken på att KUNNA spendera pengar för tillfället utan att just behöva tänka på nyttogrejerna man annars måste prioritera. Jag skulle gärna vilja köpa ett par super snygga jeans eller en snygg oscarsgala-klänning, och det är inte för att vara "ytlig" eftersom det bara är en fantasi. Med samma % chans som att jag skulle gifta mig med ex, Brad Pitt...

• Lindha

Ja visst hade det varit riktigt kul att spendera en massa pengar på shopping. Självklart är det kul med nya kläder, men för mig betyder min dotters småbarnsår mer än allt jag kan köpa för pengar. Jag har tyvärr inte råd att vara hemma så länge som jag hade velat så för mig är det "kul att leka med tanken" på att jag kunde få vara mamma på heltid under hela hennes uppväxt. Så AlmostMrs det handlar inte om att vara "präktig" och duktig, utan det handlar om min fantasi. För mig är tiden med henne samma sak som din Oscarsgala-klänning. ;)

• Jema

Fick jag 10.000 kr att bara göra av med, så skulle jag:
    1. Köpa ännu mer mammakläder till hösten/vintern.
    2. Köpa samma dyra hudvårdsprodukter som min mamma köper. Jättebra!
    3. En helt ny MakeUp-bas.
    4. Köpa en ny uppsättning dyra sängkläder till hösten/vintern (dom vi har är ju 1 år gammla nu).

Jema

Svar på tråden OM man hade lite extra pengar!! Då skulle.........