• Molla

Alex80 gift med berättelse och bilder=)!

Åh Alex!

Herregud vad fin du var! Fantastisk klänning, underbar bukett.... och jag instämmer med tidigare inlägg - ni verkar SÅ LYCKLIGA! Härligt...

Ängavallen verkar vara ett perfekt ställe att ha bröllop på, tusen miljoner tack för att du delar med dig!

Har en fråga angående drickat... drack gästerna mer alkohol än vad som ingick i kuvertavgiften? Mer dricka till maten eller i baren? Är nyfiken på hur ni gjorde?

MASSOR MED GRATTIS till er båda, ni är ett väldigt stiligt par!

Kramar Molla :)

• Molla

Tack Alex!

Jo, jag tror att du har rätt när det gäller drickan. Det är ju trots allt en "annorlunda" fest, och man dricker kanske inte så mycket då som man brukar;)

Vi gifter oss i augusti månad, så vi har ett tag till på oss att planera. Kommer du ihåg ifall Ängavallen tog kontakt med er eller om ni tog kontakt med dem för att planera detaljer? Och NÄR skedde detta i så fall?

Vilken florist använde ni? Den i Vellinge som Ängavallen rekommenderar eller?

Undrar också hur ni upplevde det att sova på Ängavallens hotell? Om man som brudpar lämnar lite tidigare så känns det kanske lite konstigt att bara traska bort ett par hundra meter och krypa i sängs och kanske till och med höra att festen fortfarande pågår? Eller ni stannade kanske och sa hejdå tills att de sista gästerna hade gått? Betalade ni extra för att ha festen igång längre än till 2?

Tack för att du är så schysst och delar med dig! :)

Kram!

• Molla

Hej igen Alex!

Jo, jag kom på en fråga om blommorna... Undrar hur det går till med dekorationerna och så? Träffade ni floristen och såg när hon gjorde exempel på dekorationer eller? Hur transporterades sedan detta till Ängavallen på bröllopsdagen? Vem dekorerar borden?

Måste också fråga vem som gjorde din vackra brudkukett? Den var himmelsk!

Hur många gäster var ni och vad fick ni betala per kuvert?

Många frågor som sagt....;)

Kram

• Molla

Hej igen:)

Vi har inte fått exakta uppgifter inför 2006, men antagligen har de stigit något. Vi blir ungefär 80 gäster, så det blir ett hyfsat stort kalas! Jag tror att vi också kommer att använda floristen i Vellinge, men jag är osäker på var jag ska beställa brudbukett. Har funderat lite på Blomsterpigan, men jag ska kolla runt lite närmare i vår. Hur lång tid innan beställde du din bukett?

Vilken bra idé med blommorna i håret. Vanligtvis gillar inte jag blommor i håret, tycker lätt att det kan bli för mycket. Men dina var verkligen stilrena och vackra, och passade jättebra till ditt mörka fina hår.

Jag läste att du bokade håruppsättning på Larsson och Lange! Jag klipper mig där och tänkte också be dem göra mitt hår på bröllopsdagen, kanske och makeupen. Vem gjorde ditt hår?

Kram igen :)

Svar på tråden Alex80 gift med berättelse och bilder=)!