Alex80 gift med berättelse och bilder=)!
Sitter här i höstmörkret med en kopp te och skall äntligen försöka återberätta vår stora dag då vi gifte oss borgerligt den 16e juli i somras på Ängavallen i Vellinge.
Den 16e juli blev en fin sommardag, dock inte bland de allra finaste dagar (som vi hade denna sommaren!) så redan på morgonen när vi vaknade bestämde vi oss för att köra vår vigsel inomhus i Ängavallens nybyggda "Galleri" istället för utomhus vid deras damm som vi egentligen hade planerat för, men då det blåste lite väl mkt för vår smak blev det det bästa alternativet inomhus för både ljud, musik och akustikens skull!
Hursomhelst, det blev en tidig morgon (som det antagligen blir för alla som gifter sig) och redan vid halv åtta tiden var jag uppe för att göra mig i ordning för frisörbesök, sminkning och fotografering såklart!
Klänning, brudbukett, frisyr, sminkning och makens kläder- ja, allt blev så mycket finare än vad vi någonsin kunnat föreställa oss! Efter en timmes fotografering i Malmö åkte vi mot Vellinge och anlände i god tid innan
vigseln. Vi fick vår bröllopssvit på Ängavallens gårdshotell och hann
pudra näsan, äta och dricka samt varva ner lite under tiden alla gästerna
anlände. M2B hann till och med lösa en hel del sudoko innan vigseln...
Klockan 16 gick vigseln av stapeln och vi anlände till toner av "Annies song", min syster och brudtärna sjöng två låtar och det var så vackert att man blev både rörd och tårögd, en av våra vänner läste en mkt vacker dikt, vår vigselförättare sade många fina ord och läste passande textstycke om äktenskap och kärlek, det blev vigselakt, ringbyte och allsång. Efter cirka 45 minuters vigsel tågade vi ut till toner av Lena PH:s låt "Låt oss
säga vi var gifta...." och äntligen hade vi blivit Man och fru=)!
Efter vigsel blev det champagne och brudskål i Ängavallens Örtagård, det
blev mingel, fotografering, våra toastmadamar presenterade sig och
Rolf-Axel (ägare av Ängavllen) presenterade gården, maten, deras
ekologiska synsätt osv. Sedan blev det BRÖLLOPSFEST!!!!
Maten var lika god som vi mindes den sedan provsmakningen, vinet ännu
godare, dukningen och salen var fantastiskt fin och floristen hade smyckat med murgröna, mörklila kallor, pärlor på silvertråd, blomsterbåge och en
massa ljus på borden- enligt vårt tycke och smak blev det himla elegant
och stilrent! Det blev en massa härliga, personliga och roliga tal, egenskrivna sånger och texter till oss, lekar, powerpoint visning från vår möhippa/svensexa, telegram och en massa andra roligheter som våra toastmadamar hade hittat på - oj, vilket arbete de hade lagt ner på vår fest och att det skulle bli en underhållande kväll! De lyckades verkligen kanon med detta och vi är än idag supernöjda och imponerade över deras idérikedom och engagemang!
Efter trerättersmiddagen blev det såklart tårta och brudvals och sedan drog festen igång på allvar i och med att DJ:n hade anlänt och spelade galet bra låtar som fick mer eller mindre alla upp på dansgolvet! Vid tolvslaget blev det en massa natta-mat som var kanongod (dock fick jag ej i mig speciellt många tuggor då korsetten satte stopp för det!), det blev ännu mer dans och vid tre- halvfyra tiden hade de sista gästerna åkt iväg
och vi stupade i säng med ett leende på läpparna. Under tiden maken plockade bort alla mina 120 hårnålar summerade vi dagen och kvällen som varit och konstaterade snabbt att den hade blivit extremt lyckad och slagit alla våra förväntningar med hästlängder! Det som vi speciellt tyckte var roligt var att alla våra gäster (gammal som ung) verkade ha
haft roligt under kvällen och delade verkligen vår stora dag genom sin
närvaro, värme och glädje!!!!
För er som vill kan ni gå in och kika på lite bilder från vår bröllopsdag:
groups.msn.com/Fredin/shoebox.msnw
(En del av bilderna kommer inte i direkt rätt ordning, men jag orkade inte ändra om, håll tillgodo ändå!=)
Lyckliga hälsningar från Fru Alex80 som äntligen fått tummarna loss =)
Du Molla, vet vad jag menar....!