Förlovning
Jag och min sambo träffades för 4 år sedan. I början så var det inte så seriöst, trodde jag iaf. Jag gick i 9:an, och detta var på jullovet. Vi umgicks mycket, och en dag så slog det mig att jag höll på att bli förälskad. Jag tog mod till mig och sa det till honom, eftersom att jag inte längre ville ha en KK-relation med honom. Hela grejen blir lite komplicerad då vi träffades på en bastufest som mitt dåvarande KK anordnade. Det var jag och en till tjejkompis, och det var 4 killar. Det var bastu, öl och nakna kroppar. Det liv jag levde då var egentligen en väldigt dålig förutsättning för att ha ett förhållande...
Men så blev vi tillsammans, utan att jag själv visste om det nästan. Efter 3 veckor så far jag till mitt "ex-KK" och har det trevligt med honom, så det "tog slut" redan där.
Vi hade ett uppehåll på 7 månader, sen blev vi KK:s igen, för att återigen bli tillsammans, seriöst denhär gången, och sen dess har vi hållt ihop. Det är nu 3 år sedan, och vi har varit sambos i 2½ år.
Min störst dröm är att han ska fria till mig. Jag vet att han är rätt. Många har sagt till mig genom åren att det aldrig kommer hålla då det är en åldersskillnad på 12 år mellan oss, men det har aldrig varit ett problem, förutom i början, då jag var alldeles för omogen.
Vad ska jag göra? Jag har visserligen pratat med honom lite om saken och så, men det känns dumt att nästan sitta och "planera" frieriet tillsammans. Ska jag bara vänta och se när det sker?