Mitt upplägg för en putigare rumpa..
Jag bestämde mig strax efter sommaren att jag skulle börja träna. Jag har alltid varit smal men jag ville "forma om" kroppen lite granna. Jag är student och har inte råd med dyra gymkort så jag köpte en yoga-matta och ett par hantlar på 2 kg. Nu efter c:a 2 1/2 månad ser jag tydliga förändringar. Främst på ben, rumpa och armar men även rutorna på magen är riktigt tydliga och ryggen ser inte lite kotig ut... Rumpan har blivit betydligt större och putigare och jag har fått en sån där snygg "bula" på baksidan av låret. :)
Jag har letat upp de bästa övningarna vid "hemmaträning" och dessa är mina bästa:
Mitt träningsupplägg är förljande:
2 ggr/veckan 2 ryggövningar 15x2, pushups 15x2 samt 3 övningar 15x2 för biceps, triceps och axlar/bröst.
2 ggr/veckan gör jag 15x2 sidlyft (för midjan), 15x2 raka benlyft (för nedre delen av magen), 15x2 crunches med benen högt samt 15x2 situps.
2ggr i veckan tränar jag då benen på följande sätt:
15x2 utfall (15 med varje ben alltså 30x2)
15x2 knäböj (med benen isär), 15x2 knäböj (med benen ihop), 15x2 "kissande hunden", 15x2 "leg curl" på alla fyra, "dips" på alla fyra när man "dippar" (med ena foten åt gången) mot taket, 15x2 höftlyft med fötterna på en stol (gör underverk för stussen! :), 15x2 benspark med raka ben på sidan (med varje ben) samt 15x2 (varje ben) benlyft när man ligger på sidan med översta benet böjt och det undre benet rakt och man lyfter alltså det undre. (jätte bra sätt att träna insidan av låret!)
Hoppas får lite inspiration och detta upplägg har verkligen gett resultat!
Jag kan tillägga att jag kör powerwalk 30 min varje dag. Lycka till allesammans! Mvh