• MarikaS

Hur får ni ihop pengarna till bröllopet?

Vi sparade ihop ca 80 000 själva på ett halvår och sedan fick vi festen betald av våra föräldrar.

• MarikaS

Jag skall erkänna att för min del hade jag en bonus jag kunde använda mig av eftersom jag inte kan sluta shoppa utan shoppade upp det jag borde lagt undan, min man är mycket bättre på det. Tack gode gud för separata konton, om han visste hur mycket jag shoppade för skulle han... inte bli glad.

Pengarna gick till
    Ring 18 000
    Hyra kläder 7000
    Frisör och smink 3000
    Fotografering kommer ej ihåg summan, men rätt dyrt!
    Massa diverse saker, kameror på borden, blommor att kasta i stället för ris, osv säkert 5-6000
    Resan 50 000
    Presenter till marsalk och tärna

Vill inte fortsätta räkna, vi gjorde nog av mer än våra 80...

• MarikaS

Sedan skall ju tilläggas att hur mycket man kan lägga undan självklart beror på inkomst och övriga utgifter, men framför allt inkomst. När jag pluggade hade jag aldrig kunnat lägga undan så här mycket... För jag hade inte så mycket pengar.
    Vi sparade främst genom att inte göra några stora inköp och inte resa på ett år med undantag för någon liten weekend.

• MarikaS

Föra över pengar är ju en idé, men då har jag ju inget kvar att shoppa för!!!
    Jag klarar mig tyvärr inte utan min shopping...

• MarikaS

Piccolina
    Ja då har man ju inte så mycket val! Och då tycker jag att det är väldigt beundransvärt att överhuvudtaget spara!

Svar på tråden Hur får ni ihop pengarna till bröllopet?