Inlägg från: Fru Cinderella |Visa alla inlägg
  • Fru Cinderella

Hur får ni ihop pengarna till bröllopet?

Jag är urkass på att spara pengar. Har aldrig lyckats.. kunde inte ens lägga undan veckopengen när jag var liten i två veckor för att ha råd med det dyrare godiset :)

Jag har bestämt mig för att ta ett lån på 40-50 000. Fast att min mor står på det eftersom jag inte har något fast jobb eller min sambo.

• Fru Cinderella

Själv har vi tyvärr inte såna föräldrar. De tycker att om vi ska gifta oss får vi stå för det själva (Pga att vi är så unga). Eller det är vad min mor tycker. Hans föräldrar är inte ens gifta o tycker det är slöseri med pengar.

• Fru Cinderella

Man kan ju alltid göra som i reklamen o sälja salami *ler brett*

Nej men sälja gamla saker är ingen dum idé. Kläder etc som man inte använt på en evighet på tradera eller ebay.. tradera är ju lättare. Jag säljer en hel del där o man får ihop rätt mycket pengar faktiskt.

Fast det är ju en del jobb också med alla pengar o paket somska skickas *huga*

• Fru Cinderella

Ja jo, det där med att spara pengar är inte simpelt.. just därför vi tar lång istället.

Fast salamiidén vore rolig.. bra slogan: "Köp min salami, annars är jag ungmö för alltid"

- Ät salami, bli gift!

*skrattar*

Svar på tråden Hur får ni ihop pengarna till bröllopet?