• evig trohet

hur hade ni gjort?

vet inte om det här är rätt , men för en månad sedan blev jag våldtagen av en kill-kompis, jag trodde vi var bra vänner, och den här killen visste att jag hade blivit våldtagen en gång förut jan 02, jag har pratat med brotts-jouren dem gav inte så mycket hjälp har även pratat med kvinno-jouren, men jag fick ingen hjälp där heller.I perioder mår jag hur bra som helst andra perioder mår jag bara skit, känner mig billig äcklig inte värd att leva osv vad ska jag göra?

• Svar på tråden hur hade ni gjort?
  • pickolina

Jag tycker att du ska kontakta din vårdcentral och berätta hur du mår, de kan se till att du får prata med kurator samt även remittera dig vidare till psyk så att du får komma i kontakt med en riktig psykolog. Det finns hjälp att få.. Ibland kan man få kämpa för den hjälpen men man får inte ge upp för utan hjälpen kan det vara svårt att leva..

*kramar om*

• pickolina

Du kan även kontakta denna organisation för hjälp: www.hopp.org/

Jag har själv blivit rekommenderad av min psykolog på psyk att kontakta dem så jag vet att de har ett bra anseende.

• evig trohet

När jag pratatde med kvonno-jouren, sa även dem att jag skulle ta kontakt med min hus-läkare och grejen är att han är en god vän till mina föräldrar.
    Men det är bara såååååååååååååååååååååååååå jobbigt att leva med det.!

• pickolina

Oki, jag förstår... Prova att kontakta "HOPP" då istället. De kan erbjuda både gruppsamtal och enskilda samtal. Du har inget att förlora i alla fall...

• pickolina

HOPP är riksorganisationen mot sexuella övergrepp så det är en väldigt seriös organisation och jag har som sagt tom blivit rekommenderad av min psykolog på psyk att kontakta dem för hjälp......

• CareBear

För det första, anmäl honom så han inte gör samma sak mot nån annan!

• Lins

Håller med CareBear!
    Det är ju ett fruktansvärt brott som gärningsmannen inte ska komma undan!!!

• Kickit

Vilket jävla as!!
    Jag blir så fruktansvärt rasande på människor som inte kan värdera andra liv än sitt eget. Jag menar, ingen människa som är normalt funtad kan väl med att göra en annan människa fysiskt illa? Kan de ens föreställa sig hur det borde vara att bli våldtagen?
    Jag vet inte hur du mår, för jag kan inte föreställa mig. Det jag brukar göra när jag mår dåligt i vilket fall, är givetvis att prata med någon. Själv har jag aldrig varit hos en psykolog, men däremot hos ett medium. Tror du på sådant? Ett liv efter det här? En mening med det som har hänt? Jag har i vilket fall ett nummer till ett riktigt medium som hjälpt mig att få kontakt med min mormor efter att hon dog, jag kan garantera och lova dig att hon kan sin sak och inte ljuger. Om du är intresserad, kan du väl maila mig? froken@kickistin.se. Annars önskar jag dig ett välbehövligt lugn i din själ.

Christin

• ellacarin

tycker verkligen inte att du ska låta honom komma undan med det han har utsatt dig för. du ska inte behöva känna skuld eller uppleva att du är billig eller äcklig eller nånting sådant. det är han som har förgripit sig på dig inte tvärtom. även om det krävs mod och det kanske känns hur jobbigt som helst att anmäla honom tycker jag att du ska försöka göra det. kanske kommer du att känna dig stärkt efteråt. då har du i alla fall visat för honom och för alla andra att du inte tycker att det han gjorde mot dig inte var ok. jag menar att det kan bli ett sätt att bearbeta det du har varit med om. tyvärr är det ju ganska svårt att få någon fälld för våldtäkt eller sexuella övergrepp eftersom lagen och samhällets könsmaktstrukturer ser ut som de gör, men man kan ju få rätt. jag tycker att du ska kämpa för din sak. dessutom kanska det hindrar honom från att begå fler övergrepp. och sen finns ju alltid kvinnojouren eller HOPP som man kan ringa när man mår skit och behöver stöd.

• evig trohet

Det hät svinet som våldtog mig läser till läkare, och när det här hände ville han först lyssna på mitt hjärta, det var inget fel med det, bara det att han satte stetoskopet på höger bröst, han trodde det var hjärtat, sen välte han mig bara omkull drog ner jylfen på mina byxor och utsatte mig för våldtäckten.
    jag har pratat med en kurator om det, han tyckte nästan att det var "mitt fel", att det hände.Men det är ju ALDRIG KVINNANS FEL,Problemet är att han är min lärare, han är en bra lärare, men det är lite jobbigt att ha han, eftersom han vet vad jag har blivit utsatt för.

Svar på tråden hur hade ni gjort?