• evig trohet

hur hade ni gjort?

vet inte om det här är rätt , men för en månad sedan blev jag våldtagen av en kill-kompis, jag trodde vi var bra vänner, och den här killen visste att jag hade blivit våldtagen en gång förut jan 02, jag har pratat med brotts-jouren dem gav inte så mycket hjälp har även pratat med kvinno-jouren, men jag fick ingen hjälp där heller.I perioder mår jag hur bra som helst andra perioder mår jag bara skit, känner mig billig äcklig inte värd att leva osv vad ska jag göra?

• Svar på tråden hur hade ni gjort?
  • Påsen

Som tidigare påpekats: Har du inte anmält honom? Om inte, så tycker jag verkligen att du ska göra det, på en gång. Så undrar jag om du pluggar till läkare eftersom du har honom som lärare? Det har kanske inte nån betydelse, men jag undrar iaf...

• Påsen

förresten går det väl att byta husläkare om man inte vill ha den man har, av någon anledning...

• Elin1

Evig trohet

Föstår inte riktigt vad du menar. Är din kurator din lärare?? Eller är killen som läser till läkare din lärare?

• Elin1

Konstigt att du inte får hjälp från varken kvinnojouren, brottsjouren eller kuratorn...

• Genus

Men...Evig trohet menar kanske att det är kuratorn som är hennes lärare (inom vård?), läs sista meningen igen så ser ni det kanske också så. Jag känner med dig Evig trohet! Att bli kränkt av en närstående/vän är fruktansvärt. Du har redan fått många fina råd, jag instämmer och tycker absolut att du inte ska ge dig utan tala med någon du har förtroende för samt anmäla det här hemska brottet! Du är oskyldig och han är ett svinäckel! Du ska inte behöva känna dig billig eller äcklig, du blev utsatt för en billig och äcklig onormal människas handlingar däremot. Styrkekram till dig!

• doris34

Har du provat att ta kontakt med psykakuten, det känns kanske lite drastiskt men det är iaf en väg in.

• evig trohet

Kuratorn jag pratade md är min psykologi lärare, när jag berättade det för han, fick han en sån konstig blick, han gav mig en sån blick,Sen frågade han om jag har berättat det för mibn familj och jag svarade ja, det har jag.Jag berättade det för syrran först och hon löovade att inte säga något, till föräldrarna vilket hon inte gjorde men jag tyckte det känndes fel att bara tala om det för henne och inte för föräldrana så jag berättade det för dem
    Man kan inte byta familje-läkare, det finns ingen chans, man får inte göra så, vilket jag tycker är synd men så är det.
    Jag har pratat med polisen om det där, och de sa bara att man kan inte göra något så länge det inte finns några bevis mot äcklet

• Genus

Evig trohet: Jag tycker att du ska prata med din psykologilärare om att du anser att han anklagar dig. Du kan också tala med de som bestämmer över honom, ex. institutionsöverhuvudet eller liknande. Alla har en chef! Det här ska inte gå ut över BÅDE ditt privatliv och ditt professionella liv. Du har verkligen nog som det är med dig själv. Sen tycker jag att du borde fått mer konkret hjälp från polisen, ville de inte lotsa dig vidare till samtalsstöd, advokat eller annan instans som ser till DINA behov? Kan tänka mig att deras bemötande fick dig att känna dig obekväm. Det har jag själv erfarit på mitt eget vis...Men du kan fortfarande göra saker själv. Kontakta rättshjälp på egen hand och skissa upp möjligheten till ett mål, ordna samtalshjälp och stöd. Sen tycker jag att du ska, om du orkar, ta ett snack med våldtäktsmannens överhuvuden och lärare där han studerar och gärna med honom själv också. Jag hade nog velat svartmåla honom för hela världen! Kort sagt om du klarar det...dra honom i hans egen smuts! Men stärk dig själv samtidigt så att du orkar detta. Men jag tycker ju bara, det är ditt liv som ska tas tillbaka. Styrka till dig! *knyter näven* //G

• ninonica

evig trohet: Självklart kan du byta familjeläkare. Antingen på den vårdcentral du är listad nu, eller på annan vårdcentral. Du har rätt att lista dig på vilken vårdcentral du vill där du bor, förutsatt att det finns plats hos den läkaren du vill ha. Jag har nyss bytt familjeläkare för att jag tyckte att min förra läkare inte tog mig på allvar. Det är väl bara bra att byta, eftersom det verkar lite dumt att ha en läkare som är vän till familjen.

• evig trohet

ninonica
    jag bor visserligen inte på samma ställe längre, jag har flyttat hemifrån, men medans jag bodde hemma och jag skulle till familje-läkaren så försöke jag gång på gång att byta läkare, på grund av att läkaren är en god vän till famljen, men de vägrade att lyssna och de brydde sig verkligen inte.

• ninonica

Då får du försöka igen. Du HAR RÄTT att byta läkare. Vänd dig till en annan vårdcentral och säg att du vill lista dig där pga att din nuvarande familjeläkare är vän till familjen. STÅ PÅ DIG!

Svar på tråden hur hade ni gjort?