• Felice

Hur lång tid tog det för er att bli gravida?

(till er som har barn eller blivit gravida)

Hur lång tid tog det för er att bli gravida?

Jag tycker att alla man pratar med säger "det gick på första försöket" men jag tycker att det verkar ganska osannolikt.
    Och vad menar de då med "första försöket"? Det första oskyddade samlaget?
    Det första oskyddade samlaget när man inte hade en "säker period"?

• Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att bli gravida?
  • MrsPink

Vi har försökt i 1½ år och fortfarande inte blivit gravid........

• Tess**

För oss tog det över 1 år innan första barnet blev till och då hade jag en "missed abortion" precis innan, andra barnet tog det 6 månder innan jag var gravid.
    Det är väldigt olika hur länge det tar men 1 år är inte ovanligt.
    Lycka till!

• 26maj2007

dottern tog det 6 månader och då var det på min första äl efter p-piller.

sonen tog det två månader och då fick vi hjälp. tog pergotime för att få äl.

• The Ring

Båda barnen blev till på första försöken.

• MrsPink

(se mitt inlägg ovan)
    Tog precis 1½ år för oss... är gravid nu testade igår!!

• KCsMama

Med första barnet 6 månader (blev cock gravid flera gånger men fick missfall) andra barnet 3 veckor.

• The Ring

MissyPink STORT grattis till dig och lycka till med lilla bebisen! :D

• Afrodite_06

För mig tog det 0 mån för första, fick aldrig mensen efter slutat med p-piller.
    Andra barnet tog ca 4 mån.

• MissTess

Vi har fösökt i snart 6 månader utan resultat...
    Har dom senaste 4 månaderna använt ägglossningstest för att vara helt säkra på när jag har ägglossning.
    Kanske är så att jag är stressad och tänker på det för mycket, ska försöka slappna av mer, men det är svårt, för längtan att bli gravid är så stor.

• abnocto

Första barnet tog nästan två år med flertal tempmätningar, sekretundersökningar och livmodertappkontroller för att veta när man hade ägglossong.
    Efter det hade jag vanan inne, så när tjejen var 7 månader sa jag till karln "ska vi ha en till så är det dags nu (han hade precis kommit hem med ett ihopsytt ben efter en olycka).
    Och vips så blev jag med barn så det skiljer exakt 1 1/2 mellan dem. Snacka om planering.....

• bellas

Alldeles för lång tid tar det iallafall! Vi har försökt i ett halvår knappt... inget resultat än, försöker låta bli att fundera så mycket men visst gror det...

Lycka till!

//B

• MrsPink

Ett litet tips till alla er som försöker:
    Vi hade alltid sex när jag trodde jag hade ÄL (hade testat med stickor osv) men den månad vi lyckades hade vi sex ca 4-5 dagar innan jag trodde jag hade ÄL..alltså ÄL var tidigare än jag trott...
    Så kör på från mensens slut till nästa mens början så lyckas ni till slut (förhoppningsvis).
    /MissyPink v 9

• Luke

Frun sa att skall vi ha barn ( vi hade väl talat om det men aldrig bestämt) ja sa jag och sedan ca 1 månad efter att hon slutat med p-piller så var hon gravid. Detta var sex år sedan. Jag tyckte det gick fort. Sedan ca ett år år senare så gav vi oss på det igen vilket slutade i ett missfall. Men ett par månader efter missfallet så blev vi gravida på nytt. Så nu har vi två kisar 5 och 3 år gamla.

Personlig reflektion över alla som har svårt att få barn. Stressa ned det kommer när det kommer tänk inte så mycket på det utan älska med varandra utan krav på att få barn utan njut. (sedan kan det ju även förekomma medecinska hinder,) men ta det lungt stressa inte.

• zorn

Har varit gravid tre gånger.
    inom 3 månader alla graviditeterna.

• juni3brud

Jag blev gravid på första försöket eller misstaget. ETT oskyddat samlag och jag blev gravid...

Även andra barnet blev till på ett försök. Gjorde det oskyddat en gång men bestämde då oss för att vänta ett halv år... men då var det redan försent

• sweet saint

har slängt mina piller nu och hoppas på snabb "verksta"..
    ska till BM imorgon o prata lite..
    Vet att man ska ta det lungt, men det är svårt när man vill så mycket...

• Malle1

Vi har försökt i 2 år och fortfarande inga barn....

Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att bli gravida?