• Anna25

nu e jag gift, o är besviken!(långt och deprimerande)

När det gäller tal ser jag dem bara som en bonus. Nu vet jag i och för sig att min pappa kommer att hålla tal, för han älskar det, men jag har inga förväntningar på de andra. Många tycker det är oerhört jobbigt att hålla tal, min mamma kommer aldrig göra det tex. och jag vill att mina vänner ska kunna njuta av festen utan att känna sig pressade. Jag vet var jag har vänner och släktingar ändå, på hur de ställer upp för mig annars. Jag skulle aldrig hinta om att folk ska hålla tal, för då förloras ju överraskningsmomentet och jag vill inte att de ska hålla tal för att de känner sig tvingade. Tyvärr handlar bröllop lite för mycket om "uppvisning" inför andra, ¨men man kan inte mäta sig själv utifrån hur många vackra ord man får från andra under middagen. Jag förstår att du är besviken, men släpp det, du verkar ju haft många människor som ställt upp för dig kring den stora dagen! Din mamma agerade helt klart fel, men det var säkerligen på grund av nervositet!

• Anna25

Jag tycker synd om era kompisar som ni ställer så stora krav på! Att hålla tal kan inte KRÄVAS av en, tycker jag! Lantisbruden, om det var så viktigt för dig skulle du väl förklarat det för din tärna i förväg. jag tänker berätta för min tärna vad jag förväntar mig av henne, men tal är inte en sådan sak.

• Anna25

Gettingmarried - Håller med dig helt, lite det jag menade innan när jag skrev!

Svar på tråden nu e jag gift, o är besviken!(långt och deprimerande)