• Blåsan

    Cerazette Tid!

    Äter Cerazette funkar bra gjort det snart i 1 års tid!

    Tänkte höra med er som äter mini piller..vilken tid tar ni pillret??

    Jag har tagit det kl 06:30 varje morgon men vill byta tid,tänkte då få lite förslag från er.

  • Svar på tråden Cerazette Tid!
  • lemonlips

    Jag tror inte du behöver ta dom exakt på minuten. Själv tar jag pillret till varje frukost. Hur gör du om du vill sova ut en lördag exempelvis? För mig funkar Cerazette skit och jag blöder typ hela tiden. Ska sluta med dom eftersom jag verkligen är ett "moment 22"

  • mjuka bröst

    alltså, du har blödningstrassel just för att du inte tar dom på samma tid varje dag!! det är skitviktigt att ta dom på samma tid varje dag annars blödningar kors och tvärs eller inte, det beror på gestagenet som är det verksamma hormonet, jag fick ett bra tips av min bm som sa att jag skulle ställa mobilen på ringning varje dag, efter det funkade det jättebra! Och visst, sovmorgon........., därför 0630 kanske inte är en sån toppenide, jag hade 2200 och det funkade jättebra!..........

  • Snöbollen

    Ja man måste ta dom exakt på samma tidpunkt, annars blir det nåt tex..flytningar eller mens. Men ska nog ändra tiden till kl 8, jag är en morongmänniska så jag är alltid uppe då :)

  • Texas

    Eftersom jag inte är en morgonmänniska så tar jag mina minipiller kl 22. Funkar bra för mig. Har till och med alarmet inställt på mobilen så att jag inte ska glömma.

  • *Blomman*

    När jag tog mini-piller tog jag dem 18:00. Det passade mig bra. :)

  • glad tjej

    Jag tar mina piller (Cerazette)under olika tider, ibland 16.00 och ibland 19.00 och det funkar bra utan några blödningar.

  • Me82

    Tror inte heller att tiden för när man tar sitt piller är avgörande för om man får trassel med blödningar eller inte...jag äter ibland vid väldigt olika tider o har inga problem alls...

  • Bootanna

    För mig har det funkat hur bra som helst att ta pillren (Cerazette) olika tider. I bland tar jag det kl 18 och en annan dag kanske det inte blir förens vid 22. Men dom fungerar väl olika på olika männinskor?!

  • Snurris

    Jag brukade ta tom vid lunch tiden.
    Jag har slutat ta dom eftersom jag till slut inte stog ut med biverkningarna av mini-p.
    Sista biverkningen jag hade var att min kropp trodde jag var gravid,vilket jag inte var.

  • Snurris

    Vad jag vet så ska man ta sina mini-p samma tidpunkt om man inte vill bli gravid.

Svar på tråden Cerazette Tid!