• Blåsan

Cerazette Tid!

Äter Cerazette funkar bra gjort det snart i 1 års tid!

Tänkte höra med er som äter mini piller..vilken tid tar ni pillret??

Jag har tagit det kl 06:30 varje morgon men vill byta tid,tänkte då få lite förslag från er.

• Svar på tråden Cerazette Tid!
  • Bröllopstokiig

Det är bättre om man tar dem så regelbundet som möjligt, men det går ju att skjuta någon timme hit eller dit... men det blir inte riktigt lika säkert.
    Klockan 18 har jag tänkt att jag ska ta mina när jag börjar mina cerazette, tycker att det känns som en tid som är lätt att komma ihåg. Skulle aldrig fungera för mig att sätta en tid på morgonen eller sent på kvällen. Jobbigt att ha en tid på 22-23 om man ska ut och festa, eller tidigt på morgonen när man har sovmorgon.

• Julija

jag tar oxå cerazette vid olika tider utan problem och utan mens i snart sex månader..

• Clerbi

hejhej.
    Jag har precis påbörjat min första vecka med "cerazette".. Och jag har några funderingar..Mensen har inte varit några problem bara att den varit några dagar längre än vanligt. Jag brukar blöda 4-5 dagar bara.
    Men det som oroar mig just nu är att jag har blivit väldigt känslig. Jag har gråtit mycket denna veckan och mest för saker som är inget att gråta över.
    Saker som att jag tror att min pojkvän ska tröttna på mej och att jag får för mig att han inte tycker om mig. (Vi har förövrigt varit ett par i 17 månader).Men han förklarar för mig gång på gång att han visst älskar mig och att jag inte behöver gråta.
    Jag avskyr att vara såhär känslig och det känns väldigt jobbigt!
    Människor reagerar ju väldigt olika på cerazette, men jag undrar om någon blivit såpass här känslig som jag.

Tack på för hand.

• soffan80

äter med cerazette och har bara haft problem haft mens i 32 dagar... ska sluta och ta dom och börja om igen när mensen kommer enligt min barnmorska.. inte för att jag förstår att det kommer och bli bättre sen... äter mina tabletter i tid, slarvade i början.. men men få väl göra som dom rekomendera, detta är det sista ppillret jag kan testa!!

• Juliette

Började med cerazette efter julen och de har fungerat bra, hade mens i ca 10 dagar jämfört med att jag vanligen har ca 4 dagar..men det var ju inga problem. Men en sak jag undrar över, de står att man kan gå upp i vikt som biverkning och då undrar jag om det är så att man blir mer sugen på att äta när man äter pillrena så att man går upp för att man äter mera, eller är det så att man kan gå upp oavsett vad man äter?

Äter för övrigt, mina piller kl 7 varje morron (det var ju de tråden handla om)

• Olise

Jag har ätit dem i lite över ett halvår jag har inte fattat att det har varit dom jävla pillren som har gjort mig deprimerad men det var det ju... har trott att det varit fel på vårat förhållande men det har jag kommit fram till att det inte är. tur med tanke på att vi gifter oss 15 juli. har funderat på om jag bev deppig efter jag födde min dotter (nu 9 mån) men nej. så var det min sambo som kom på att jag skulle kolla upp dem och bingo!!
    slutade med dom handlöst och börjar känna mig bättre. jjag tog dom ej samma tid, ibland morgon ibland kväll, blödde aldrig. finns det några andra som inte gör att man blöder

• Ellen Botilda

Jag har ätit cerazette i snart fyra år... och frånsett lite lägre sexlust så funkar dom fint för mej...mens slipper jag också..
    I början åt jag dom på klockslaget 18.00... men senaste besöket hos läkare bekräftade vad jag anat, att nya rön visar att cerazette är lika säkra som vanliga p-piller och alltså funkar fint med upp till 12 timmars försenat intag. Fast chansa i överkant är dumt.
    Det borde följdaktligen inte vara några problem att byta ät-tid.

• svarta

Jag har betydligt mer regelbundna vanor på kvällarna och tar därför mina tabletter omkring 22.

Har alltid tagit på morgonen förut, men hur ofta går man upp 05.00 om man är ledig? Skulle inte tro det...

• höst-05

Jag började med mina cerazette idag. Ni som äter cerazette, tar ni dom med ett glas vatten som det står på bruksanvisningen? Jag har aldrig tagit p-piller tillsammans med vatten förut.

• Wanki

Jag sväljer dem utan vatten. Det är nog bara ur ren säkerhetssynpunkt de skriver med vatten sa man är säker pa att verkligen svälja ner det ordentligt.

• höst-05

Är det någon annan som tar sina cerazette tillsammans med vatten?

• Fru Luks

För mig funkade Cerazette bra. Hade knappt nån mens på flera år. Underbart! Och jag tog dem vid 12-snåret varje dag, men ibland framåt 14 och så där. Nemas problemas!

Svar på tråden Cerazette Tid!