• KAPA

Cilest 28, biverkningar

Började med Cilest 28 för ett par veckor sen. Började med p-piller första dagen jag hade mens, som min barnmorska sade.
    Det största problemet är mellanblödningen som jag fick när mensen slutade. Den har jag haft nu i ungefär en vecka.
    Läste att mellanblödning är vanlig biverkning om man tar p-piller, men under en vecka! Är det inte för länge? Blir ganska irriterad på det.
    Har nån mer fått sådana problem med Cilest 28?

• Svar på tråden Cilest 28, biverkningar
  • 24 december

När jag började med p-piller så hade jag mellanblödnngar hela den första månaden, så det är nog ingen fara.

• Pusselbit

Jag bytte från Yasmin till Cilest för att de var billigare, men skulle ha samma effekt. Jag åt Cilest i ca sex månader och hade mellanblödningar varje månad! Inte alls kul! Jag rekommenderar dig att kontakta din gynekolog, för även om Cilest är bra p-piller så är det ju inte säkert att de passar dig och din kropp.

• Katrin83

Kontaktade min barnmorska igår och förklarade allt men hon svarade att det är vanligt med blödningarna och att jag borde vänta ett par månader till!!! Lät inte alls bra för mig! Det är rätt jobbit med blödningarna! :( Vågar inte riktigt att isistera på att byta cilest mot nåt annat. Vet inte heller om jag orkar ett par månader till.

• aa_s_a

Jag har ätit cilest och ska snart börja göra det igen och jag har aldrig haft problem med dem! INga mellanblödningar eller liknande!

• Secret

Jag har tagit Cilest i 5 år (började innan den ens blev godkänd i Sverige). Jag hade inga mellanblödningar, allting var superbra utom en sak- nästan obefintlig sexlust. Det tog tid för mig att lista ut att dt var Cilest fel och inte andra saker.

Svar på tråden Cilest 28, biverkningar