Har själv 80F-G men jag har blivit vän med mina bröst. När jag blev ung kvinna på 70-talet var idealet små "flickaktiga" bröst och jag som redan vid 15 års ålder hade C-kupa kunde knappt hitta kläder som passade (blusar var inte att tänka på, fick använda herrskjortor) och hitta BH som passade var inte heller så lätt.
Löjligt nog var det en kille som fick mig att börja se mina bröst i ett annat ljus. Jag var 23 och tyckte mina bröst var groteska, c-kupa ansågs som stoooort på den tiden (tidigt 80-tal), mycket kläder passade helt enkelt inte, nätta sommarklänningar var inte att tänka på
t e x. Men han sa något som fick mig att börja tänka i andra banor. Nå'n gång mellan 25 och 30 växte jag "in i" mina bröst som vid det laget kommit upp i DD-kupa p g a några kilon till och p-piller som i alla fall i mitt fall ökade på omfånget på brösten.
En operation är alltid en operation och innebär risker med infektioner, ärrbildning och annat. Vet inte var du bor, men jag hittar fina och bekväma BH:ar på t e x Debenham's här i Stockholm. Glöm Lindex, sök upp en specialaffär där de ofta kan underkläder bättre och vet hur en BH ska sitta och är duktiga på att hitta rätt sorts BH till just dina bröst. Även om storleken är samma så är ju bröst olika formade och behöver olika modeller. Och låt dina BH:ar kosta, en bra BH är värd pengarna. Bättre satsa slantarna där och lägga mindre på topen utanpå, ett bra innanmäte hjälper s a s ett "billigare" utanpåverk.
Träna gärna rygg, axlar och bröstmuskler för att stärka din egen naturliga "BH". Med stor byst kan ryggen bli påfrestad men med träning så kan det motverkas.
Och kuta inte som många storbystade gör för att "gömma" brösten. Sträck på dig och räta på axlarna. Peppa dig själv till att tycka om dem så växer du förhoppningsvis in i din kropp - inte lätt, men det går. Tänk på att du fått "gratis" vad tusentals kvinnor betalar kirurger massor med slantar för att få på konstgjord väg - dålig tröst kanske men ändå.
Lycka till!