Hatar brösten
Jag har nyligen gjort en bröstförminskning på Karolinska och jag är supernöjd!!! Även om jag ännu inte sett slutresultatet (tar några månader) så är jag glad, för jag vet att jag ALDRIG mer kommer behöva ha en illa sittande bh för att dölja.. eller en skitful mormorsbh för bra stöd.. good riddance!
Jag tror det är fullt möjligt att komma till freds med sina bröst. Med rätt hjälp kan man nog lära sig att tycka de är fina, och tycka om dem.
Men.. när man haft problemet i många, många år och alltid blivit utsatt och mått dåligt kändes det iaf för mig som att det skulle ta extremt mycket tid och pengar att bearbeta komplexet, om detta ens var möjligt. Dessutom skulle ju de fysiska nackdelarna kvarstå..
Jag behövde inte ens äta piller efter operationsdagen, gjorde inte det minsta ont.. och ärren, de syns knappt, millimeterstora linjer! Har haft världens tur vilket jag är väldigt, väldigt tacksam för!
Angående amning; man KAN få nedsatt amningsförmåga, detta är väldigt individuellt precis som läkning och risker. Men även om ena bröstet inte "funkar" så finns ju chansen att det andra gör det! Eller att man kan amma ett tag - så kan det också bli.
Jag är iallafall väldigt glad över att inte känna som att folk ser mig som ett par vandrande bröst längre. Och extremt glad över att jag nu kommer slippa det jäkla skumpandet på dansen och pressen mot halsen när man ligger upp och ner på yogan =P
Vad du än väljer att göra så önskar jag dig lycka till! Du är enligt svensk medicinsk standard berättigad till operation på landstingets bekostnad, det kan jag garantera dig. Mitt tips är att du bokar en tid. Prata med en läkare och se vad den har att säga. Du behöver ju inte operera dig bara för att du går dit, men du kan däremot kan du få väldigt bra råd (såvida du får en duktig läkare).
Hoppas det går bra för dig!