Inlägg från: Trancequeen |Visa alla inlägg
  • Trancequeen

    Åldersskillnader

    Jag blir helt vansinnig på en del människor. Jag förstår inte hur ni kan tycka att det är äckligt med folk som är tillsammans och har en åldersskillnad på mer är 3-4 år.

    Jag var 15 när jag träffade min sambo, då var han 27. Vi är tillsammans fortfarande, så vad har åldern med detta att göra? Det är ju större chans att en människa som är 25+ är seriös. Jag skulle vara mer orolig om min dotter skulle träffa en kille som är 18 om hon var 13, killar som är 18 är sällen seriösa!

    Så slita döma folk så fort. Mina föräldrar tyckte inte alls attd et var farligt att han var 12 år äldre.

  • Svar på tråden Åldersskillnader
  • Trancequeen

    blåsippa:

    Hehe, jag är riktig! :)

    Jo, det stämmer, det är jag som har skrivit om homosexuella, men berätta då för mig hur naturligt det är, egentligen, så lovar jag att jag ska tänka på saken.

    Jag tror att jag upplever detta för att jag är "så ung". Mina vänner är dessutom något år yngre än mig, så dom har inte riktigt fått livserfarenhet att förstå att åldern inte har någon betydelse. Folk har sagt det till mig, men ändå reagerat konstigt då jag har sagt att det skiljer 12 år mellan oss...

    Och det är inte meningen att rikta kritiken mot er som läser inläggen, absolut inte, så jag ska tänka på hur jag formulerar mig hädanefter.

  • Trancequeen

    Jamen nu handlar det ju om 12 år, inte 25! :D Och för det andra, ska du förkorta mitt nickname, så gör det rätt, TQ! :D

  • Trancequeen

    Haha, jaså, det var det TS stod för?! *känner mig dum*

    Men jag har så svårt att förstå detta med att andra inte bara kan glädja sig åt mig, jag har ett perfekt förhållande, men folk verkar bara tracka ner på oss på grund av åldern. Om mina och min sambos föräldrar kan hantera det bra, så förstår jag inte varför andra inte kan det.

  • Trancequeen

    KCsMama:

    Om du syftar på mig, så har du ju ingen aning om vem jag är, baar för att jag är 19 år. Du vet inte vad jag känner och vet, och du vet inte heller vad min sambo känner och vet. Så jag tycker du ska lugna dig med fördomarna, och kanske istället fråga mig om varför, så kan du får ett svar.

  • Trancequeen

    L-N:

    Man lär sig något varje dag :P

    KCsMama:

    Jo, klart jag också skulle reager, på något sätt *hehe* Men jag tycker i alla fall att det är större chans att en 27-åring är seriös, än en 18-årig kille, vad tror du? Det är väl också individuellt iofs, men något uppfattning har man ju när man umgås med killar som ÄR 18 år, och det är att de flesta är väldigt omogna och barnsliga.

  • Trancequeen

    KCsMama:

    Nä, jag har ingen aning om vem du är, hur ska jag kunna ha det?! hehe

    Hur gammal är du?

  • Trancequeen

    KCsMama:

    Men åldern är ju något som ändras med tiden, så åldern är bara en betydelselös siffra. Alltså, man kan ju inte säga att 2 15-åringar är lika "gamla i huvudet", om du förstår. Vi drar ju på oss erfarenheter hela tiden, så det borde vara medvetandet som styr, inte åldern. Jag har alltid varit mogen för min ålder (utan att skryta, då det inte alltid varit positivt).

    Som jag sa, åldern är något som vi människor har "uppfunnit" för att ... ja, för att vaddå? Alltså, man föds, efter det finns det bara en självklar sak, och det är att man ska dö någongång också, så egentligen, vad har åldern med ett förhållande att göra?!

  • Trancequeen

    blåsippa:

    Tror du att jag säger till homosexuella att jag tycker att dom har enstörning?! Knappast, jag känner homosexuella människor, och behandlar inte dom sämre på grund av deras sexuella läggning, än någon som är hetrosexuell, om det var det du trodde!

  • Trancequeen

    Jag tycker inte ens att en 12-åring ska ha ett förhållande över huvudtaget, man ska leka när man är 12. Men så ska ju alla bli vuxna så fort idag, tyvärr.

    Om det ni var så sjukt att vi träffades när jag var 15, och han var 27 då, så är det ju väldigt konstigt att vi är tillsammans än idag, efter 4 år, så hur sjukt är det då?!

    Och sluta kalla mig för ett trll, varför är jag ett troll för att jag har mycket jag vill skriva?!

    Jag tycker inte att homosexuella är äckliga rent personligt, bara att det är äckligt att tänka sig att dessa trycker på varandra *hehe*

  • Trancequeen

    CareBear:

    Vi hade inte så mycket gemensamt när vi träffades, men vi ville båda bara leva livet och festa, och det gjorde vi. Sen umgicks vi varje dag i 2 veckor, och det uppstod känslor. Så det är väl det vi hade gemensamt just då, vi var 2 ensamma skälar, som hittade varandra, är det så galet?

  • Trancequeen

    Men vi har inga, och har aldrig haft, dom problemen. Kanskr låter grovt, men jag har lekt av mig. Och när det gäller att festa, så gör vi detta ofta ihop, och också på varsitt håll. Jag har aldrig kännt av åldersskillnaden mellan oss än så länge, och vi har varit tillsammans i 4 år.

    Men 19 och 31, låter det också hemskt?

    Håller med Kickit till 100%!

    Hur gammal man är i själen är ensak, hur gammal kroppen är, är en annan sak. Tänk på att vi har levt tidigare liv också (tror i alla fall jag) och man drar med sig erfarenheter där också, även om man inte "känner" det.

  • Trancequeen

    blåsippa:

    Varför är det så konstigt?! Jag tycker inte alls att det är så konsigt, kroppen är ju som fräshast då :P Och ja, vi var kk's först, sen blev vi kära. Jag har trott att det inte funkar att vara KK först och sedan ett par, men sen har jag mig själv som ett exempel på motsatsen, att det faktiskt går.

  • Trancequeen

    Men vem kan säga vad som är tillåtet eller inte? Om min mamma och pappa tyckte att det var ok, så är det väl ändå våran sak. Menar, dom ska ju värna om mig. Först, när dom fick veta åldersskillnande, så sa dom att vi inte får träffas mer, men oj vad jag lyssnade.

    Och alla ni som säger hur mogen kan en 15-åring vara?! Det är sant, jag var jävligt omogen då, det är ett som är säkert. Jag var otrogen 3 ggr mot min kille då, så inte var jag mogen. Men han förlät mig efter8 månader, bara för att jag var så ung.

    Och nu har det alltså gått 3 år sen dess, och jag har inte ens haft en tanke på att vara otrogen. Vill jag ha sex med någon annan så skulle jag göra slut först.

    Jag har frågat honom vid några tillfällen, varför han har fastnat för mig, och om åldersskillnaden stör honom...

    Han säger att han gillar min spralliga sida, att jag "glöder". Och åldersskillnaden har bara stört honom i början, just då som ajg var otrogen...

Svar på tråden Åldersskillnader