• CareBear

Åldersskillnader

TQ

I mina ögon är det inte speciellt seriöst om den 27 åring blir ihop med en 15 åring och det har inte med ålderskillnaden primärt att göra. 15 åringen är ett barn och 27 åringen är vuxen. Om en 20 åring blir ihop med en 35 åring är dock inget jag skulle reagera på eftersom de bägge är vuxna. Skulle inte kalla det äckligt men lite småsjuka tycker jag de vuxna män i min ålder är som blir ihop med tjejer som kanske precis gått ur högstadiet. Får för övrigt också "trollvibbar" av såna här trådar.......

• CareBear

TQ

För att dra frågan till sin spets, är det ok om en "jättemogen" 12 årig tjej är ihop med en omogen 40 årig man? Åldern är ju bara en siffra ändå......

• CareBear

TQ

Det är galet för att du var ett barn och han var vuxen när ni träffades.
    Även om du nu var "laglig" ser jag en ålderskillnad på 12 år när det ena är 15 år som en form av pedofili.

Hur mogen kan en 15 åring bli?? Kroppsligt menar jag inte nu utan mentalt. Man vet ju inte spec mycket om livet efter 15 år oavsett hur erfaren man är eller hur mycket man levt. Som sagt om ålder bara är en siffra och ni hade så mycket gemensamt du och din pojkvän så kanske en 12 åring och säg 21 åring kan känna samma känsla och samhörighet. Gör det att ett sånt förhållande är ok för det? NEJ!

• CareBear

Kan tillägga att jag är ett par år under 30 och aldrig träffat en tjej som varit under 20 som jag haft spec mycket gemensamt med. Att sen till och med dejta en tjej i moppeåldern är ju helt otänkbart för mig och de flesta andra vettiga män i vuxen ålder.

• CareBear

Kickit

Visst kan jag köpa att en omogen 25 åring kan vara lika mogen som en mogen 18 åring. Men 15 och 27??!!

I så fall undrar jag när du tycker det går för långt?

• CareBear

Mrs Mckenna2b

Man kan ju inte stirra sig blind på ålderskillnaden utan även tänka på att skillnaden minskar ju äldre man blir.
    32 och 24 tycker inte jag låter spec konstigt men däremot 13 och 22 om du förstår vad jag menar....

• CareBear

Trancequeen

"Till alla ni som säger att en man som är över 18 inte får ha sex med en tjej som är under 15, så har jag bara en sak att säga;

"Lagen är bara till för idioter som inte kan tänka själv"

Tycker ovanstånde bevisar att du inte är så gammal. Finns ju 1000 andra skäl förutom att det är olagligt varför folk reagerar negativt på ett förhållande mellan nån som är tex 13 och nån som är 25. Frågan är om det är er det är "fel" på eller alla andra som tycker det är fel med ett snt förhållande ........?

Svar på tråden Åldersskillnader