• Nallis

Nu har vi gift oss!

Hej..
    Jag gifte mig i lördags den 19/11.
    Så här såg vår dag ut.

Vi gick upp kl 8 och åt vi frukost.
    Vid halv 10 kom min lillebror och hans tjej (min tärna).
    Min lillebror och Henke tog hundarna med sig och åkte till Heléns hundhotell där dom skulle vara över natten.
    Jag försökte få i mig en macka eftersom jag inte lyckats få i mig nåt till frukost. Var ju tvungen att få i mig nånting.
    Jag duschade och torkade håret. Sen gick jag och min tärna ner till hotellet där vi skulle tillbringa vår bröllopsnatt och lämnade vår väska där. Efter det så gick vi till salongen för att få våra frisyrer fixade. Jag blev även sminkad där.
    Sofia fick sin frisyr fixad först...Hon blev så fin :)
    Sen var det min tur...Jag hade ljust löshår i min frisyr. Det blev jättehäftigt. Sen sminkade hon mig. Jag fick grön ögonskugga. Först tänkte jag att så här kan jag ju inte se ut...(brukar ju alltid ha väldigt ljus ögonskugga), men jag vande mig och tyckte det var riktigt fint :)
    Under tiden hon fixade mitt hår så kom min lillebror till salongen med en korg med massa smaskens. Sofia (min tärna) proppade i mig massa vindruvor och annat :) Själv ville jag helst inte äta...Var inte sugen på nånting...Nervositet kallas det visst ;)
    Efter ett tag kom även mina brudnäbbar till salongen...Så vi satt där och hade det så trevligt :)
    VI fick sprayglitter i håret alla fyra :)
    När vi var klara kom min lillebror och hämtade oss och skjutsade hem oss så vi kunde byta om.
    När vi alla var ombytta och otroligt vackra allihop...så åkte vi med min lillebror till kyrkan.
    Där fick vi vänta på pastorsexpeditionen tills det var dags att gå in i kyrkan. I kyrkan väntade alla gästerna och Henke med sin bestman (Johan).
    Nu började det bli riktigt nervös...."Shit det är på riktigt nu" :)
    När kyrkklockorna slutat slå var det dags...Bröllopsmarschen började....Först gick brudnäbbarna....sen gick jag och pappa...sen gick min lillebror och min tärna.
    Det kändes inte så farligt att gå in i kyrkan...men hela jag skakade :) Där framme stod min blivande man med sin bestman...Han såg så nervös ut så jag trodde ett tag att han skulle tuppa av...Men det gjorde han inte, som tur var :)
    Det var så himla fint där i kyrkan och vi hade en jättebra prästinna.
    När det var klart i kyrkan, så stod vi utanför och tog i mot alla gratulationer...och fick en massa SOLROSFRÖN på oss....hmm...
    (kan säga att det hamnade endel på hotellrummet oxå..hihi).
    Sen åkte alla gäster till lokalen. Jag, Henke, min tärna och min lillebror åkte runt lite i Oxelösund för att vi skulle komma sist till lokalen. Min lillebror kom då på den brillianta idén att åka till Jogersö och ta bröllopskort. Dom blev såå fina.
    Sen åkte vi till lokalen...Där fick vi varsit glas champange i handen, så var det brudskål.. å dom hurrade för oss..
    Oscar var helt uppe i varv... Jag hörde honom i kyrkan, han satt med sin mormor, han sa...." Mamma har klänning på sig" hihi...Sen gick han hela kvällen och sa "Mamma, du är så fin i håret" och att jag var fin :) Hur gulligt som helst :)
    När brudskålen var klar så var det lite mingel....Det var så kul å träffa alla. Det var 41 gäster...Så det var några stycken. Även släkt som jag inte träffa så mycket på sistone. Dessutom var Henkes kusiner där så jag inte träffat alls...Det var jättekul å träffa dom:) å alla andra oxå förstås.
    Sen var det dags för middag...Det var buffé från en catering...Maten var helt underbar...Alla verkade tycka det.
    När vi precis börjat middagen så höll jag tal...Det var jättejobbigt...Men jag ville verkligen göra det. Så jag tog mod till mig. Sa några ord till min älskade man. Han blev jätteförvånad. Han trodde inte att jag skulle våga göra nåt sånt :) Det var kul.
    Sen fortsatte kvällen med fest och lekar och massor med bus med oss :)
    Vi åkte från lokalen till hotellet kl 2.00 på natten. Vi var helt slut. Hade lite problem att få ut alla 45 hårnålar i mitt hår + löshåret...:) VI hade å göra ett tag kan jag lova :)
    Hade ju hur mycket spray som helst oxå.
    Jag sov en halvtimme den natten...Var helt uppe i varv. Lovar att dagen efter var seeeg. Vi gick upp kl 8...Gjorde oss i ordning för att sen gå ner och äta frukost med några av mina släktingar som oxå sovit på hotellet.
    Det här var absolut det bästa jag varit med om. Den vackraste dagen i mitt liv. Vi var allihopa så otroligt fina och allt blev så lyckat. Är inte missnöjd med nånting.
    Å nu är jag gift med världens underbaraste man.
    Är så otroligt lycklig :)

Är så tacksam för all hjälp vi fått från våra vänner och våra familjer. Utan er vet jag inte vad vi gjort....
    Å självklart vill jag ju tacka alla som kom och firade den här speciella dagen med oss...:)

www.familjeliv.se/krypin/nallis76/galleri.php

• Svar på tråden Nu har vi gift oss!
  • Nallis

Julbrud : Tack så mycket :)Ja det var verkligen lyckat...:) Kunde inte ha blivit bättre. Lite småfel i planeringen. Men det var absolut inget som förstörde på nåt sätt. Tror snarare att det var tvärtom....Man ska nog inte planera för bra eller för mycket. Då kan det nog känns rätt stelt.

Lycka till på lördag :)

Thindris : Taack :) Det var verkligen en helt underbar dag. Lycka till på ditt bröllop :)

• Nallis

Trollvinter: Tack så mycket :)

Växjöbrud2006: Tack :) Mmm viss är dom söta våra vovvsingar :) Å vår Oscar :)

Svar på tråden Nu har vi gift oss!