Inlägg från: Magnus brud |Visa alla inlägg
  • Magnus brud

    Kristianstadsbrudar: ny tråd igen!!!

    Det verkar som att ni hade det mysigt i lördags. Det var så mycket som krockade, som jag kunde tyvär inte komma. Hoppas att jag kan vara med på er nästa träff. Allt är så stressigt nu.

    Jag börjar nästan bli orolig att vi inte hinner med att gifta oss nu. Vi har precis köpt ett nytt hus som är väldigt gammalt. Vi fattar inte riktigt vad vi ger oss in på. all renovering och alla pengar, hur ska vi ha tid att gifta oss. Ja, ja vi får väl se hur det blir med det. Det känns inte roligt att flytta fram bröllopet.

  • Magnus brud

    dahlis

    Vi bor i Hässleholm nu, på väster, men om två veckor flyttar vi till Tormestorp. Men vi kan inte flytta in i vårt hus, vi måste först byta ut köket och toaletten. Sedan får det andra komma efterhand. Så, det är bara att packa våra väskor och flytta hem till svärmor och svärfar som också bor i Tormestorp. Men det känns faktiskt bra. Då får vi mer tid till att renovera.

    Har precis pratat med Paulinas på telefon och då blev jag mer peppad att faktiskt genomföra bröllopet i september. Det som väger mest emot är att min syster inte kan närvara eftersom hon flyttar till Australien om två veckor, och kommer inte att komma hem till bröllopet. Synd!Så jag och sambon får väl prata lite till innan vi bestämmer oss.

  • Magnus brud

    Vad alla har fixat och kommit långt. Själv står allt stilla. Fick en chock när min syster påminde mig igår om att det faktiskt bara är en vecka kvar tills vi ska flytta ut ur lägenheten. Trodde att det var två veckor kvar. Men vi fick iväg en last till huset i torsdags, så nu känns det lite lättare. Men, det är mycket kvar. Som tur är gifter vi ju inte oss förrän i september, så vi har ju lite tid på oss.

    Det låter i alla fall väldigt trevligt med en träff den 4 feb och att göra blåbärsrishjärtan. Det hjälper jag gärna till med. Kan ju behöva komma bort från svärföräldrarna, vi har ju flyttat in till dem vid de här laget.

    Hoppas allt är bra med er i snövädret.

  • Magnus brud

    Paulinas

    Är ni fortfarande sugna på att träffas den fjärde på kvällen. I så fall träffas vi ju på förmiddagen först och så antingen följer jag med dig direkt och Magnus kommer sen eller åker jag och Magnus tillsammans till er på kvällen. Vi kan ju laga mat tillsammans alla fyra.

    Föresten, jag var inne och tittade på din klänning igen. Den är verkligen jätte vacker. Den kommer att passa dig perfekt. Har Jimmy sett din? Magnus har inte sett min, han ville inte se den före bröllopet. Det känns roligt, men samtidigt vill jag visa honom vad fin den är.

  • Magnus brud

    Paulinas!
    Låter mysigt med en soppa! Själv var det meningen att vi skulle ha full fart med packningen idag. Men vi har ingen ork. Det ända vi har hunnit med hittills är att köpa tio flyttlådor. Så, ingen effektivitet här inte.

    Ska bli kul den fjärde. Det verkar som om Magnus och Jimmy kan komma bra överens. Magnus sa att Jimmy var jätte trevlig och lätt att prata med. Nu var kanske inte Magnus som trevligast i onsdags eftersom han hade ont i tanden (eller i hålet där tanden satt) och inte var speciellt positivt inställd till dansen. Han var ju lite negativ som du nog märkte. Men, men så är väl pojkar ibland.

    Slöja? Jag vet inte riktigt. Jag tror det. Det fanns en slöja som hörde till min klänning och det var faktiskt jätte fint. Problemet är att jag inte är jätte sugen på att ha slöja hela kvällen, så den måste gå att ta av. När jag provade slöjan hade jag lössläppt hår som var format i stora lockar. Det var faktiskt ganska fint. Men vi får se.

    Nu kom Magnus in igen efter en lite runda med Molle så nu ska vi äta. Vi hörs!!

  • Magnus brud

    Paulinas

    Ja visst ska vi dansa på onsdag. Det känns som om det blir svårt att missa någon lektion, man kommer nog lätt efter. Dessutom kändes det mycket bättre i onsdags, så nu känns det inte riktigt lika jobbigt att gå dit.

    Har äntligen fått lite packat. Men hela förrådet är kvar. Vi flyttar hem till svärföräldrarna på fredag. Vi får huset på lördag. Nu börjar det bli verklighet.

    Vi ses med dansskorna i handen på onsdag. Nu har vi väl kvalificerat oss till det!?!

  • Magnus brud

    Gumsigos

    Satt precis och bläddrade i panduros katalog och hittade en del snäckor. Om jag inte minns helt fel var det väl du som ville ha snäckor på era inbjudningskort. Här finns i alla fall

  • Magnus brud

    Gumsigos

    Vad bra att du hittade snäckor som du tyckte om. Hoppas att du får iväg beställningen.

    Paulinas
    Dax ikväll igen. Inte alls sugen faktiskt, men men man får väl ta sig i kragen.

    Det är inte alltid man blir "prästlös". Hoppas att det löser sig. De brukar ju låna präster från andra församlingar. Jennie och Daniel hade det likadant när de skulle gifta sig, men det löste sig till det allra bästa. De var jätte nöjda med sin präst - trots att de aldrig träffat honom tidigare.
    Vi ses ikväll

  • Magnus brud

    Sitter på jobbet och har rast. Skönt! Men ska snart jobba igen. Men efter denna helgen hade jag behövt en veckas ledighet minst. Vi har ju flyttat från lägenheten i helgen. Man glömmer alltid hur lång tid det tar & hur jobbigt det är. Men nu måste det dröja länge innan vi flyttar igen.

    Bor ju hemma hos svärföräldrarna nu. Inte det roligaste precis. Men vi har börjat riva i köket nu, så man vill ju inte bo i den röran heller. Ska beställa kök i veckan. Så paus i bröllopsplanerna blir det ju nu. Men det ska bli väldigt roligt att träffas på lördag. Jag har ju inte träffat er innan så det ska bli kul att få ett ansikte på er. Är det fortfarnade kl. 11 på Duvanders?

  • Magnus brud

    Paulinas

    Tack för fikan!

    Nu är det snart dags för dans igen. Magnus ser faktiskt fram emot det. Jag är väldigt förvånad, men han tyckte faktiskt att det var riktigt roligt förra veckan. Så han vill stanna kvar på jägardansen efteråt nu på onsdag. Så det är väl bara att hänga på.

    Ska Jimmy jobba på lördag, eller är vi fortfarande inbjudna? Det ska bli väldigt trevligt om det blir av. Det var länge sedan jag skrattade så mycket. Jimmy är faktiskt rikigt rolig. Även om inte allt var riktigt snällt, men man förstår ju att det inte var på allvar.
    Vi får bestämma närmare på onsdag.

    Förresten, vilken fin lägenhet ni har. Det var verkligen jätte mysigt och hemtrevligt. Men jag hade förvisso inte väntat mig något annat.

    Ha det så bra så ses vi väl på onsdag.

  • Magnus brud

    Paulinas

    Är det redan på onsdag. Kanske man skulle till Bäckaskog istället. Får prata med Magnus

  • Magnus brud

    Paulinas

    Oj, oj hade missat att du skrivit till mig innan och sagt att vi var välkomna på lördag. Därav blev ju min fråga lite konstig. Men men, så går det. Det komsiak är att vi också ska klämma in ett kalas imellan. Vera, min systerdotter fyller fyra. Vi ska vara i sösdala kl. 14.00, sedan tar det ju några timmar innan all glass är uppäten och paketen är öppnade.

    Vi pratade om bröllopsmässan och vi sa att det nog är dumt att missa dansen. Man kan nog missa en hel del. Han den där duktiga/snygga killen jag dansade med förra gången sa att takten skulle öka ganska ¨så mycket nu framöver. Så det blir nog dans för får del. Man vill ju inte känna sig bortgjord nästa gång igen.

  • Magnus brud

    Gick nog ganska fort när jag skrev -
    komsiak=komiska
    får=vår

  • Magnus brud

    Gumsigos

    Ja, vi gick igenom vänstersvängen på foxtrot. Det var lite krångligt, men det klara du nog, för du har väl dansat innan. Jag kommer inte ihåg, men det var nog inte så mycket nytt på buggen.

  • Magnus brud

    Hejsan!
    Jag kommer imorgon! Ska bli jätte trevligt att träffa er.

    Paulinas!
    Skulle vi kunna träffas någonstans innan, jag vet inte var cafet ligger. Vi kan väl ringas ikväll. Idag ska jag och Magnus åka iväg och beställa kök. Ska bli spännande. Vi hörs imorgon!

  • Magnus brud

    Hejsan!

    Det var länge sedan jag var inne. Svärföräldrarna har inte bredband, så jag orkar bara gå in och titta när jag är på jobbet. Inte alltid man hinner!

    Paulinas
    Tack för senast. Det var jätte trevligt. Skulle vara kul att bjuda igen när köket är på plats. Men det dröjer väl några veckor tills det. Gick ni på dansen igår? Det var faktiskt ganska skönt att slippa. Vi hörs!

    Caja
    Hade faktiskt glömt bort det med korttillverkningen. Vart vänder man sig för att anmäla sig. Har du telefonnummer?

  • Magnus brud

    Marie (inte min tur än)

    Jag måste fråga. Det är inte så att din älskade Ingmar har jobbat på Hästvada skola? Är han väldigt lång och har glasögon. Det är en vild chansning. Men när jag gjorde min praktik på Hästveda skola fanns det en man som hette Ingmar och kom från Lönsboda. Kanske kanske inte. Vilket fall som helst är jag jätte glad för din skull.

  • Magnus brud

    Paulinas!

    HAr ni haft det skönt! Trodde väl det. Själv har vi haft en väldigt tuff vecka. så igår åkte jag hem till mina föräldar för att vila upp mig. Magnus har ändå jobbat och sovit hela helgen. Det är verkligen avslappnande att komma hem. Man myser lite. Men nu är det snart dags att åka hem till svärföräldrarna igen.

    Har ni bestämt hur ni ska göra med dansen? Vi kan väl höras av innan onsdag.

  • Magnus brud

    Alla hjärtans dag, ja! Ända sedan jag och Magnus blev tillsammans har han varit sjuk på alla hjärtans dag. Allt från maginfluensa, förkylning, högfeber till det värsta - hjärtmuskelinflammation. Så vi firar alltid alla hjärtans dag i sängen. Att fira i sängen kan förvisso vara väldigt trevlig, men men inte här. Tro inte att det blev annorlunda idag inte - Nej, han vaknade med hög feber, hosta och rinnande näsa. Tur att man inte valde att gifta sig en sån här dag. Hade tänkt att vi skulle äta ute ikväll, eftersom vi bor hos svärföräldrarna. Men, men åter till sängen detta år.

  • Magnus brud

    Ja, man får väl då erkänna sitt nederlag. Vi har hoppat av danskursen. Vi har missat två gånger på rad nu, så då känns det som man missar för mycket. Men lite bättre på att dansa är man väl efter de gånger man gick. Man får väl känna sig nöjd med sin insats.

    Har nu äntligen beställt köket till huset. Blev alldeles för dyrt och mkt mer än vad vi tänkt oss. Men men, fint blir det nog.

    Har äntligen kommit på hur inbjudningskorten ska se ut. Jag ska brodera våra initialer på framsidan. Lugn, nej inte för hand. Mamma har en symaskin som kan brodera. Hoppas att det blir bra. Har aldrig sett någon ha det innan, så det är kul med ngt som är lite annorlunda.

    Nu kan jag inte smita längre från jobbet, dax att gå tillbaka. HA det så bra allihopa.

Svar på tråden Kristianstadsbrudar: ny tråd igen!!!