Kristianstadsbrudar: ny tråd igen!!!
Nu har jag varit hos frisören
Först pratade vi lite om hur bröllopsdagen skulle se ut, med tider och sånt. Sen diskuterade vi mina önskemål och därefter gjorde hon en provosorisk uppsättning och testade slöjan och tiaran på olika vis till uppsättningen. (Hon tyckte för övrigt att tiaran var jättevacker ) Svårt att beskriva själva uppsättningen.. På den stora dagen kommer hon rulla upp mitt hår på spolar innan hon gör uppsättningen. Jag har långt hår, en bit nedanför halva ryggen åtminstone, så något löshår behövs ju inte i alla fall Sen blir det en lite "rufsig" uppsättning ganska högt upp på huvudet med enstaka lockar som hänger ner. Det blir inget stramt utan rufsigt och klassiskt på samma gång. Har inte bestämt ifall slöjan ska sitta ovanför eller i uppsättningen, det var jättefint på båda sätten. Ja, vad kostar nu detta? Den här konsultationen + en till, uppsättningen, frukost/lunch och hjälp med påklädning kostar 1800 kr. Sen har de samarbete med en tjej som kommer och lägger makeup för någon hundralapp. Min tärnas uppsättning kostar ca 550 kr. Så nu har vi ett nytt datum, 22 april, då vi ska träffas igen och då kommer även tjejen som ska lägga makeupen att vara med. Då ska vi göra uppsättningen igen och ta lite bilder och bestämma exakt hur allt ska vara på dagen D Vilket projekt, va?!
Amy