• Maliin

~ cambridgekuren ~

Så har jag börjat jag också..
    Första drinken avklarad och visst, magen gillar nog egentligen inte det här, men den här gången ska jag klara det! Har försökt en gång innan och misslyckades.. Men nu ska det gå!

Vilka är era favoritshakes? Och finns det något tips för att få dem att inte vara så svårdruckna? tycker det är så mycket på en gång och sitter i säkert 10-15 minuter för att få i mig det där..

Nåja, startvikten är 107,8 kg och jag ska ned till 75-77 kg.. innan nyår hoppas jag att kläderna ska sitta lösare.. Har fått rek. av läkare att köra ren kur tills jag når 85 kilo.. har ju en del övervikt..
    /Malin

• Maliin

Hej!

Jag går på ren kur, 3:e dagen, idag är den värsta dagen i mitt liv känns det som, har ont i axlar och nacke, hungrig, jättetrött och hur sugen som helst på mat. Vår kyl är full med godsaker och inatt drömde jag att jag åt.. Hur bra är det liksom..?

UUh. de andra två dagarna har kännts helt ok, har mått bra och ätit som jag ska men idag känns helt hopplös.. ngn med tips?
    Kommer det bli bättre imorgon..?

• Maliin

Anna-Maria;

Tack!
    Jag känner också lite så att jag kommer vara lika deppig om jag avbryter nu, då kommer jag må dåligt för att jag gav upp och jag vill bli av med mina kilon en gång för alla.
    Tänker köra ren kur fram tills några dagar innan jul, sen kör jag kombinerat över jul o nyår för att sedan gå på en ren kur igen för att bli av med överflödet. Men jag satsar på att bara köra kanske en vecka på ren kur då för att komma igång..

Åh, nu ska jag försöka sätta mig ned och dricka vatten och läsa en aning, hoppas det blir bättre imorgon, och om det inte är bättre på lördag kommer jag avbryta det här.

• Maliin

Anna-Maria o Juliette:

Idag tror jag det känns bättre, mådde så dåligt i gårkväll så jag beslutade mig för en sovmorgon. Magen kurrar efter näring och det är nog snart dags för den första soppan idag..

Hm, blir det mkt bättre av mixer? Tyckte det var en del klumpar endå.. så jag har kört med min elvisp och silat bort klumparna..

Jag får tänka såhär, om jag lider nu i några veckor kommer jag må så mycket bättre psykiskt själv. jag trivs ju inte alls med min kropp och att ta bort 20-30 kg vore en dröm, kanske kommer den drömmen gå i uppfyllelse med Cambridge.

Men vi får kämpa, jag går in här lite då och då och läser om andra som klarar det, då går det faktiskt. då orkar jag lite till.. Hoppas den där ketosen infinner sig snart.. vore härligt.

Tack för ert stöd, ni är _GULD_ värda.

• Maliin

Anna-Maria:

Jo, det kanske är sant, ska ge mig på med mixerstaven till nästa mål. Fick tipset av min konsulent att dela upp påsarna, jag har så svårt att få i mig allt på en gång. Sen här jag i massa is och dricker med sugrör, då går det. Testade grönsakssoppan igårkväll, det var verkligen inte ngn höjdare.. Man har ju börjat hitta sina favoriter..

Tänkte på en sak; Om det känns jobbigt, tänk på hur kort tiden vi får kämpa lite egentligen är, jag ser det här som en hälsokur, både fysiskt och psykiskt. Till sommaren kanske jag kunde köpa en bikini och faktiskt känna mig snygg i den =)

Men vilket humör man har fått av det här, skäller ut min familj stup i kvarten..

• Maliin

Juliette:

Ja, jag tror nog att man ska gå mera på hur man ser ut än vad man väger, jag som har väldigt lätt att bygga muskler väger 107,9 kg (i måndags på invägningen) men konsulenten trodde inte på det, jag har inte så mkt fett även om det räcker och blir över. Därför har jag svårt att sätta målvikt, om jag ser bra ut när jag väger 80 kg slutar jag då.. är dessutom nästan 180 cm lång.

Men gå mer på mått än på vikt om du är vältränad..

• Maliin

Hej Alla.

Har idag fått lov att avbryta efter att jag under min promenad med hunden idag, svimmat. Enligt läkaren har jag akut näringsbrist och får inte fortsätta med Ren kur, så nu ska jag ta igen mig ett par dagar och sedan skall jag få reductil eller xenical av honom för övervikten..

Men det var lite läskigt att bara svimma sådär, önskar er alla lycka till.. Tyvärr var min egen cambridgelycka inte så långvarig

• Maliin

Juliette:
    Kroppen har hämtat sig en aning, hade gått ned så mkt som 5 kg på bara fyra dagar..(tror jag drack på tok för lite vatten) inte konstigt att kroppen fick en chock, har ätit lite försiktigt, protein med sallad typ, för att inte förstöra för mkt, äter fortfarande påsar 2 ggr/dag och så..
    Ska väl börja med kombinerad imorgon.. ngn med erfarenhet av det?

Svar på tråden ~ cambridgekuren ~