• Kärlek79

Ibland går det fortatre än man tror....!!

Gifte oss för snart två månader och idag gjorde vi ett gravtest....GRAVID!!! Är så
    glad, men även chockad trodde aldrig det skull "ta" sig så fort efter att ha ätiti p-piller i så många år. Ville bara dela min glädje med några eftersom det är för tidigt att delge några andra den här nyheten ännu. Kanske inte rätt forum eller ställe, men har "hängt" här i över ett år nu så det känns som "hemma".

• Svar på tråden Ibland går det fortatre än man tror....!!
  • Strumpan.

Hej! Blev så glad när jag läste ditt mess. Lycka till.

• GithKat

Stort grattis till både bröllopet och graviditeten. Några känningar än? Hur långt tror du att du har gått?

ahh själv både längtar och våndas jag inför den dagen då en bebis är på G. Om det nu blir några vill säga.. alla kan ju inte ha turen att få egna.. fast då får man väl se till å ta hand om någon annans istället.. går lika bra för mej fast egna står högst på en sådan eventuell önskelista, så klart.

Än en gång grattis.

• elora

Stort Grattis till de nygifta! Vilken gåva ;) Många lyckönskningar från en 2barnsmamma

• sweet saint

Grattis!!

Har själv slutat med p-piller idag!!!
    Göär det i tid då jag också har ätit i flera år...

Hoppas att det går bra för er nu!!

Lyckoönskningar!!!

• Kärlek79

GithKat
    Jag har alltid trott (vet inte varför) att jag skulle ha svårt att blir gravid var därför inställd på att det skulle ta ett tag upp till ett år minst.. så tro min förvåning när mensen uteblev och inte kom alls.

Så till sweet saint ibland går det fortare än man anar jag slutade med mina piller i slutet av september och i början av november tror jag att jag blev gravid. Jag hade ätit i nästan 10 år.

• lysmasken

Grattis till Er! Kan tillägga för de som försöker, att det kan gå väldigt snabbt att bli gravid efter att man slutat med pillren :) det räcker med någon vecka, iaf för vissa. Lycka till alla ni som försöker!

• Tomtemor

Jättegrattis!!:D
    Vill också tillägga till er som lägger av "i god tid", hur länge man ätit p-piller har ingen som helst inverkan på hur fort man blir gravid. Så bli inte förvånad om det går fortare än du tänkt..
    Lycka till!

• Maria

Stort grattis !! För oss tog det ett halvår innan något hände - jag började bli orolig att det inte skulle gå !! Nu har du en jobbig men jätterolig tid att se fram emot :)

• Ofelily

Grattis! Vad kul för er!

• Lina & Gustav

Grattis! Kan inte ens beskriva hur avis jag blir! Men jag är verkligen glad för er skull!!!

• inte min tur än

Grattis, skönt att det inte tog så lång tid efter att du slutat med p-piller, man blir ju lite orolig ibland!

• Kärlek79

Jag är absolut ingen expert men jag tror hjärnan har stor del i hur fort man blir gravid.
    Ja nu har man en spännande tid framför sig om allt går som det ska, det är ju några veckor kvar av de sk. "kritiska veckorna". Men visst ska det bli spännande!

• MoAm

Jag hade ätiti p-piller i säkert sju år och blev gravid på första försöket, alltså efter ca två veckor, så tro inte att det alltid tar tid!

• AlmostMrs

samma här.. blev med barn direkt jag slutade med piller.. 2 ggr..

• sherlock

När jag frågade min läkare om P-piller ätande skulle försvåra min chanser att bli gravid (inte dags att planera änn men jag ville veta ändå eftersom jag ätit i 10 år) så sa hon att det oftast är lättare att bli graid efter att man slutat ta pillren. Har visst något att gör med att man inte "släppt" några ägg på så länge att när de väl börjar släppas så går det fort att befrukta

Svar på tråden Ibland går det fortatre än man tror....!!