Inlägg från: Augustibrud-06 |Visa alla inlägg
  • Augustibrud-06

    Stenungsund 2006 Del 2

    SaT
    Vad kul, det låter som ni ska ha ungefär som oss i färgerna då! Det låter jättefint som du beskriver det! Dina ljuslyktor låter fina! Är det lite högre ljusglas du köpt på ikea då?
    Spännande att ev få se lite bilder om du får det att funka! Jag tänkte också försöka skaffa en sån sida sen, så vi kan lägga ut lite bilder.

  • Augustibrud-06

    SaT
    Korten var verkligen jättefina! Det var roligt att få se dem!

  • Augustibrud-06

    Orustbrud & SaT
    Vilka fina inbjudningskort ni har gjort! Vi tänkte gå på mässan och se om vi kan få mer inspiration med inbjudan och fest/kyrko program, innan jag börjar göra dem! Vi gifter oss inte förrän 2/9 så vi har lite tid på oss.

  • Augustibrud-06

    Även vi kommer gå in tillsammans i kyrkan.

    Hur ska ni andra göra med musik till festen? Vi har letat efter ngt band med hyfsat pris, men vi hittar inte så många. Ingen som har några förslag?
    Är det ngn som har några erfarenheter av Nöjesvärdarna?

  • Augustibrud-06

    SaT
    Vilka fina ljushållare av musslor du gjort, det var insideh. som tipsa om dem om jag minns rätt!
    Såg även dina andra dekorationer, kommer bli jättebra! Är du säker på att du inte ska ha lite skrynkliga servetter då, det gjorde sig bra. Vad ska ni ha för servetter på bröllopet?

  • Augustibrud-06

    Gnizz
    Nu blir jag lite avundsjuk! Förstår din b2b att hon är det också! Jag ser fram emot mässan i Gbg, hoppas få lite inspiration där!

  • Augustibrud-06

    Linslus
    De tycker jag inta alls att du behöver känna! Jag hade oxå funderingar att gå in med min pappa, men vi valde ändå till slut att vi kommer in tillsammans. Det känns bra så eftersom sonen ska vara näbb och gå före oss in med ringen.
    Men jag tycker att du gör helt rätt, man ska göra det som känns bäst. Det är ju er dag!

  • Augustibrud-06

    Linslus
    Det var ingen dum idé, den får vi fundera på!
    Det ska bli jättemysigt att ha med sonen som näbb, han kommer precis ha fyllt tre då så det kan gå hur som helst!
    Ni tar ju iaf ert i "rätt" ordning, barn efter bröllop!

  • Augustibrud-06

    Gnizz
    Fotografen vi bokat vill ha 3200:- som ska vara betalt tre månader innan bröllopet och resten 1700:- vid leverans av korten. Hur gör Beatrice Larsson, när betalar ni? Tycker det verkar så tidigt, vi får heller inget av det tillbaka om vi slulle vara tvungna att ställa in. (Vilket vi inte har för avsikt, men man kan ju drabbas av sjukdom).
    Vore jättesnällt om du vill berätta hur ni gör.
    Vilka underbara bilder hon tar för resten, Beatrice! Där har ni gjort ett bra val!

  • Augustibrud-06

    Olivia-06
    Hej och välkommen!
    Skriver in dig på vår lista, så ser du vilka vi andra är.
    Jag har bokat frisör i Stenungsund, Nina på Studio5, hon är jätteduktig. men jag vet inte när hon har semester. Blommor ska vi nog fixa på Sven blomma i Surte, det är långt för oss. Men de har fått så bra rekommendationer här på Bt och har bra priser.

    14 jan- Hemligt, Nösunds Värdshus, Orust
    22 apr-Lindha, Västerlanda kyrka
    6 maj-SaT, Hälleviksstrands kyrka, Magasinet i Mollösund.
    17 jun-Grönt är skönt, Hällevikstrands kyrka, Spekeröds bygdegård,
    1 juli-Millo, Bohus fästning, Odd Fellow
    8 juli-2006std, Ödsmåls kyrka o bygdegård
    15 juli-Esereth, vid havet på Tjörn!
    15 juli-vera08, Morlanda kyrka,
    29 juli-Olivia-06, Rönnäng
    5 aug-Orustbrud,Bokenäs kyrka, kärlingesunds gård
    5 aug-gnizz, Norums kyrka, Ödsmåls bygdegård
    5 aug-Linslus, Morlanda kyrka, Hälleviksstrands lokal
    5 aug-Herman, Kungälvs kyrka,
    5 aug-HeWi, Skärhamns kyrka, Tjörn
    5 aug-Lady JeZz Hälleviksstrands kyrka
    12 aug-Blåklocka, vid havet, Ödsmåls bygdegård
    12 aug-loly, Ljungskile
    19 aug-Inka77, Tjörn
    26 aug-20060826,Säve kyrka, Ödsmåls bygdegård
    2 sep-Augustibrud-06,Spekeröds kyrka & bygdegård
    14 okt-Torvan, Valla kyrka, Stenungsögården
    Nyårsafton 06/07 Förevigt,hemligt än så länge..
    1 aug 07 Inside harmony,Hemligt plats än så länge.

  • Augustibrud-06

    Olivia-06
    Det var fullbokat den 26 augusti när vi tänkt gifta oss, så du har helt rätt ang. augustibrud. Hoppas vi har tur med vädret! Men man vet ju aldrig i Sverige...

    Jag tänkte också bara ha rosor i buketten, troligen med långa skaft och riktigt mörkröda. Det är ju lite långt för oss att åka till Surte, men vi får väl skicka ngn vänlig själ att hämta dem.

    Jag har klippt mig hos Nina på Studio5 i många år, tycker hon är jätteduktig. Hörde även fler här som tyckte detsamma. Hon sminkar också, men det har jag inte sett ngt av innan. Hon ska provsminka mig och tärnan i sommar och även se hur vi ska ha håret uppsatt, så jag hoppas att sminket blir bra. Har sett mkt kort på brudar hos henne och de ser alla otroligt vackra ut!
    Fick först ett pris på 1200:-, men sen har jag lagt till näbb och min mamma, så jag vet inte vad hon ska ha nu.

    Hur kommer det sig att ni ska gifta er på Tjörn? Ingen av er var därifrån eller? Det är ju väldigt vackert så jag kan förstå er.

  • Augustibrud-06

    Kat76
    Välkommen hit! Vi är riktigt många nu! Lägger till dig också på listan!
    Ni är många som gifter i Hälleviksstrands kyrka nu!
    Har inte så mkt förslag på catering på Orust, men här är iaf ett par förslag.
    Henån- www.kalaskockarna.se
    U-a,Torp- www.restaurangbriggen.se

    14 jan- Hemligt, Nösunds Värdshus, Orust
    22 apr-Lindha, Västerlanda kyrka
    6 maj-SaT, Hälleviksstrands kyrka, Magasinet i Mollösund.
    10 juni-Kat76, Hälleviksstrands kyrka
    17 jun-Grönt är skönt, Hällevikstrands kyrka, Spekeröds bygdegård,
    1 juli-Millo, Bohus fästning, Odd Fellow
    8 juli-2006std, Ödsmåls kyrka o bygdegård
    15 juli-Esereth, vid havet på Tjörn!
    15 juli-vera08, Morlanda kyrka,
    29 juli-Olivia-06, Rönnäng
    5 aug-Orustbrud,Bokenäs kyrka, kärlingesunds gård
    5 aug-gnizz, Norums kyrka, Ödsmåls bygdegård
    5 aug-Linslus, Morlanda kyrka, Hälleviksstrands lokal
    5 aug-Herman, Kungälvs kyrka,
    5 aug-HeWi, Skärhamns kyrka, Tjörn
    5 aug-Lady JeZz Hälleviksstrands kyrka
    12 aug-Blåklocka, vid havet, Ödsmåls bygdegård
    12 aug-loly, Ljungskile
    19 aug-Inka77, Tjörn
    26 aug-20060826,Säve kyrka, Ödsmåls bygdegård
    2 sep-Augustibrud-06,Spekeröds kyrka & bygdegård
    14 okt-Torvan, Valla kyrka, Stenungsögården
    Nyårsafton 06/07 Förevigt,hemligt än så länge..
    1 aug 07 Inside harmony,Hemligt plats än så länge.

  • Augustibrud-06

    Olivia-06

    Priset var för uppsättning på mig och tärnan och mitt smink. Då ingår även provuppsättning.

    Spekeröd ligger alldeles vid Stora Höga. Vi ville också gift oss vid havet, men var svårt att hitta ngn festlokal vid vattnet. Vill fixa lite själva med mat och dryck för att hålla ner budgeten lite.

  • Augustibrud-06

    Gnizz
    Vi har bokat Stephan Berglund som fotograf. www.stephanberglund.se Vi är jättenöjda med hans bilder som vi sett och han ligger hyfsat i pris oxå. Tyckte bara att han skulle ha lite mkt betalt i förskott!
    Skönt att ordnat med boende för bröllopsnatten! Hört att det ska vara bra på "Baden" .

  • Augustibrud-06

    sept.brud-06
    Hej och välkommen hit!
    Skriver in dig på vår allt längre lista! Fyll gärna i när du vet mer om er vigsel! Du funderade på lokaler, vad har ni tänkt er? Restaurang eller bygdegård?

    14 jan- Hemligt, Nösunds Värdshus, Orust
    22 apr-Lindha, Västerlanda kyrka
    6 maj-SaT, Hälleviksstrands kyrka, Magasinet i Mollösund.
    10 juni-Kat76, Hälleviksstrands kyrka
    17 jun-Grönt är skönt, Hällevikstrands kyrka, Spekeröds bygdegård,
    1 juli-Millo, Bohus fästning, Odd Fellow
    8 juli-2006std, Ödsmåls kyrka o bygdegård
    15 juli-Esereth, vid havet på Tjörn!
    15 juli-vera08, Morlanda kyrka,
    29 juli-Olivia-06, Rönnäng
    5 aug-Orustbrud,Bokenäs kyrka, kärlingesunds gård
    5 aug-gnizz, Norums kyrka, Ödsmåls bygdegård
    5 aug-Linslus, Morlanda kyrka, Hälleviksstrands lokal
    5 aug-Herman, Kungälvs kyrka,
    5 aug-HeWi, Skärhamns kyrka, Tjörn
    5 aug-Lady JeZz Hälleviksstrands kyrka
    12 aug-Blåklocka, vid havet, Ödsmåls bygdegård
    12 aug-loly, Ljungskile
    19 aug-Inka77, Tjörn
    26 aug-20060826,Säve kyrka, Ödsmåls bygdegård
    sep-sept.brud-06,
    2 sep-Augustibrud-06,Spekeröds kyrka & bygdegård
    14 okt-Torvan, Valla kyrka, Stenungsögården
    Nyårsafton 06/07 Förevigt,hemligt än så länge..
    1 aug 07 Inside harmony,Hemligt plats än så länge

  • Augustibrud-06

    Hej allihopa!

    Här har hänt MASSOR sen jag var här sist! Vad kul! Tyvärr kan inte jag vara med på fikat på lördag, har andra planer för fm, men det kanske blir fler gånger? Kul initiativ!
    Både jag och sonen har legat dåliga i två veckor. Ni förstår hur dålig jag varit när jag inte ens varit här!

    vera08
    Känner igen mig i velande med inbjudningar. Kan inte bestämma oss hur vi ska göra dem. Det finns så mkt som är fint och så vill jag att de ska vara lite speciella.

    sept.brud-06
    Grattis till klänningen! vad roligt att ha hittat en klänning så snabbt! Vad blev det för klänning?

Svar på tråden Stenungsund 2006 Del 2