Inlägg från: ooGizzYoo |Visa alla inlägg
  • ooGizzYoo

Låg budget några fler?

våran budget är inte den största heller men vi får också hjälp med mycket, köpte drömklänningen här på bt, vännina som är otroligt bra frisör, en annan som är bde bagare och florist, en mor som är pyssel tokig, m2b har vänner som är duktiga fotografer och har fina bilar och en faster som jobbar på arlanda och får bra rabatter.så jag tror att det löser sig väldigt bra då alla gärna hjälper till helt gratis :)
    men sen kommer maten som verkar vara ett problem för alla, vi får se hur vi kommer att göra med det, men ev så bli det någon vacker herrgård eller liknande, gärna utomhus...

• ooGizzYoo

älvan87 hur har ni lyckas hålla det nere så mycket? hur gör ni med maten och trycksaker? *nyfiken*

• ooGizzYoo

älvan87 det låter ju helt underbart, har ni någon lokal eller är ni ute/hemma, min m2b studerar också och efter jul så har jag inte längre något jobb så jag vet inte riktigt hur vi ska lösa det med ekonomin i övrigt, skulle gärna vilja diskutera mera med dig hur du gjort med allt annat, vart så avundsjuk nu när jag såg att det går att fixa mycket billigare ;)
    börjar känna mig stressad nu också när vi inte fixat någon lokal heller så det blir en stor utgift också

• ooGizzYoo

älvan87
    ååh redan på lördag, då måste det kännas pirrigt nu misstänker jag, vart blir det någonstans?

• ooGizzYoo

älvan87
    det där med dikter kan vara knepigt, prova läsa igenom andras och försök få idéer, eller googla på söta dikter eller meningar, brukar få insperationen att flöda :D

• ooGizzYoo

älvan87 nej jag tror inte det får dom att tappa hakan alls, dom inser nog att ni redan har "gjort det" om inte annaat vet dom att det kommer att hända på natten ;)
    lite får väl gammlingarna tåla :D

• ooGizzYoo

älvan87 skulle inte bli allt för glad för 4dagar så här tätt inpå bröllopet men vet ju aldrig vad kroppen har för sig när det händer spännande och roliga saker ;)
    själv så måste jag snart börja äta p-piller igen så att man kan skjuta upp mensen om det skulle visa sig att den vill komma på bröllopsdagen, då skulle jag bli skit sur

• ooGizzYoo

älvan87
    jo det är nog bäst det själv verkar det som att man måste springa dit redan imorn, är väldigt bebis kär men jag har inte tid nu och så har jag redan köpt klänningen, vill ju inte hänga den på hyllan för man inte kommer i den, nej då får knoddarna vänta tills våran dag är slut ;)

• ooGizzYoo

älvan87
    åååh att få nycklar är alltid lika roligt, har varit ute idag och kollat lokaler och hittat en jätte fin, är nästan helt bokat att det blir något mingel/drinkparty för oss då vi inte har möjlighet att bjuda alla på maten men vill att alla ska komma...
    står och väger mellan en mysig liten grekisk resturang med jätte fin takterass eller en jätte häftig krog/resturang som speglar lite mera våran personlighet som är modernt och jätte fint, vi ska kolla mera på dom i veckan men det är så himmla svårt :(
    varför vart inte livet bara enkelt efter att man sagt ja?
    ingen sa att det vart en massa arbete med det ;)

• ooGizzYoo

leylani och älvan
    mjo jobb fick man ju allt och inte mycket hjälp ifrån m2b´s sida, vissa saker vill han vara med och bestämma men resten är bara tråkigt så dom struntar han i och säger att det inte ligger i mäns natur att planera bröllop...
    men men har mjukat upp honom lite idag och han fick sin julklapp för ett par timmar sen, världens sötaste lilla hundvalp fyllde 8veckor idag så det var bara att hämta, tänkte att han kanske kan hjälpa till lite mera då men jag verkar ha fel, nu gullar han bara med "hardy" och jag sitter här själv som vanligt...
    men han har lovat att göra "massor" i helgen, dvs ta en öl med sin vän fotografen och snacka skit ;)
    nej nu ska jag försöka få mysa lite utan hunden i mitten...

förresten älvan nu är det inte långt kvar, är det mycket olösta frågor kvar eller är allt perfa?

• ooGizzYoo

älvan 87 jo toastmaster skulle ju vara helt underbart, men jag vet inte vem man skulle kunna ge ett sånnt uppdrag till, har min bästa väninna men hon vill helst inte ta åt sig ett sånt stort uppdrag, finns ju mamma som är pysselgalen, men vi vill fixa det här själva frågan är ju bara om det går, vet inte hur mycket mera jag klarar av själv utan att bli galen. :(

• ooGizzYoo

älvan87 nu tror jag inte att jag är ensam om att få höra hur det gick, hur känns det att vara gift??
    är otroligt nyfiken hur allt vart tillslut :)

• ooGizzYoo

älvan87
    gud vilken underbar dag du fick, önskar er all lycka livet frammöver, väntar med spänning på bilderna nu så här efter, finns det något du skulle ändrat på?
    Har ni någon hemsida eller nått som man kan kika på?

Dominikanska
    Resturangen ordnar allt, ingen hyra eller nånting men dom har ett pris som dom vill ska bli handlat i baren vid kvällens slut annars får vi lägga mellanskillnaden för det dom förlorat på kvällen för att dom stängt för oss, det blir väl drinkar/öl/cider vad folket nu vill ha, sen självklart tårta och lite smått men ingen middags sittning, budgeten är inte stor, finns ingen igentligen, jag har inget fast jobb efter jul och m2b studerar så jag vet inte hur det kommer att gå, men var enda krona sparas nu så länge det går, har det mesta annat färdigt förrutom m2bs kläder, trycksakerna och lite små pyssel, men hoppas att vi får ihop en liten slant..
    hur har ni det själva?

• ooGizzYoo

älvan87 då låter det som att det blev precis som ni ville, hur långt innan började ni planera?

Svar på tråden Låg budget några fler?