• evig trohet

Jag är sååååååååååååååå bebis-sugen

jag är såååååååååååååååååååååå bebis sugen, men killen vill inte ha barn, varje dag ser jag lyckliga mammor gåendes med barnvagn eller så ska dem ha barn när som helst, det gör ju inte att jag blir mindre sugen på det.Är det värt att göra slut med killen bara för att man är sååååååååååååååååå bebis-sugen.?Min mamma säger ofta att hon vill ha barnbarn, pappa har inte sagt något men jag vet att han också vill ha.
    Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Jag är sååååååååååååååå bebis-sugen
  • Snitte- 5/7-2008

Oj vilken knivig situation men du vill ju väldigt gärna ha barn .... och vill det inte då får du ju helt enkelt tänka efter som du kan tänka dig att leva ett liv utan barn... bar du inte ångrar dig när du kommer upp i åldern,...

Jag skulle nog ha dumpat honom...

• Anikki

Hej!

Svår sits! Men jag kan säga att i det här fallet så borde ni gå åt var sitt håll om du är så bebissugen...det är inget du kan ta bort (har själv varit där) du kan lägga det på is men en dag kommer det upp igen. Han kan heller inte tvinga sig till att bli sugen på det. Vissa människor är inte gjorda för att ha barn och ni har oturen att inte dela samma visioner!

Jag ser tyvärr ingen framtid för er del förr eller senare kommer det spricka! Och jag tycker det låter som ett ganska stelt förhållande (ursäkta) när han säger "ska vi göra slut" ingen känsla ingen kärlek hör jag och om du funderat 1000 gånger på att lämna honom då tycker jag att du ska göra det!
    Du kommer hitta en annan och bli lycklig och få det lilla mirakelbarn du så längtar efter!

Kasta inte bort din tid!

• Elin1

Evog trohet

Jag har läst otaliga inlägg från dej angående dina relationer och jag tycker faktiskt lite synd om dig som inte har något annat att prata om!

Det låter nästan som att du tar första bästa och att ditt ex röker verkar vara avgörande för om ni ska vara tillsammans. Hallå? Delar ni intressen? Är ni förälskade? Vill ni dela allt i vått och torrt? Du kan inte skaffa barn med någon bara sådär, det är oansvarigt och fegt mot både killen och barnet!

• nokana

Varför vill han inte ha barn? Att säga att man aldrig vill ha barn är ju och ta i lite. Bara man tänker på att man ska klämma ut en melon mellan bena, kan få en att vilja skrika ut sin ångest. Så vad är hans problem? Omogen? Om det är så att han verkligen ALDRIG vill ha barn, ja då vill ni ju inte samma saker i livet. Men gör du slut nu, får du ju inte barn snabbare. Såvida det inte står nån i kö och väntar. Men du ska inte ödsla din tid på nån som inte vill det du vill. Fråga honom hur det egentligen ligger till. Han kanske bara inte är redo.

• evig trohet

Nokana
    han VILL ALDRIG ha barn, han o barn går inte i hop inte djur heller.han tycker han är för gammal för barn , han är 40.
    det är tråkigt för jag älskar barn jag har en kill-kompis, ahno hans fru har två lljuvliga barn om jag brukar busa med, dem ÄLSKAR det.Dem vill att jag ska krama dem hela tide, det är såååååååååååååååååå mysigt

• Valli

Jag tycker verkligen att det verkar som att du bör vänta ett antal år med att skaffa barn över huve taget. Du verkar inte ens veta om du älskar den ena eller den andre och du verkar basera denna eventuella kärlek på småsaker.

Men för att säga nåt om huruvida man bör satsa på en person som inte vill ha barn så kan jag berätta om en bekant som var gift med en man i sissodär 15 år. Han ville inte ha barn, medan hon längtade.

När de var strax över 40 skiljde de sig. Han träffade snabbt en ny kvinna som han skaffade barn med! Sååå orättvist. Den första kvinnan offrade barn för kärleken till honom och nu var nu för gammal för att skaffa barn.

Om barn betyder så mycket kan man nog inte leva tillsammans med en person som inte vill.

• Dreams

men du evig trohet, sa du inte nyss i ett annat inlagg att du gjorde slut med honom for att han ville ha barn och gifta sig osv??????

Och vem ar det du ar ihop med egentligen av alla du skriver om???

• CareBear

Ha ha ha ha .......= )
    Kul tråd.

• Swing

Valli och ni andra: Jag hörde förut om en elegant lösning på problemet "han vill inte ha barn". Mannen gick med på att sterilisera sig. Kvinnan gick med på att de inte skaffade barn. Steriliseringen stängde då hans utväg att kunna dumpa henne när hon är för gammal för barn, och själv skaffa barn med nån yngre kvinna! SMART!!!

• katkon

För en gångskull måste jag hålla med Valli ;)

• Valli

För en gångs skull? Är vi oense om mer än feminismen?

• katkon

Valli

Inte vad jag vet, återstår väl att se ;)

• Tant Pernilla

Bäbisar är inte bäbisar så särskilt länge.

Så är man bara bäbissugen, så kanske man ska avvakta lite tills man är barnsugen - trotsiga tvååringar, frågvisa femåringar, kluriga nioåringar, truliga trettonåringar, egensinniga sjuttonåringar, vuxna barn...

Svar på tråden Jag är sååååååååååååååå bebis-sugen