Budget bröllop - här är mina tips o erfarenheter!!
Min ring är en ärvd guldring som farmor hade vid sin vigsel 1944. Gjorde om den lite och det kostade mig bara 350 :- och den pasade utmärkt till min förlovningsring!!
Min kompis bakade bröllopstårtan, mycket enkel och mycket fin!! Gick lös på bara 300:-
Brudbuketten var liten o enkel, lite liljor, grönt o rosor.. 500:-
Klänningen sydde jag själv. Pris 1400:-, ( köpte underkjolen på Tradera..)
Passade på o köpa mannens kläder på Dressmans REA o fick allt för ½ priset han blev jättefin i det!!
Min kusin hjälpte oss med fotograferingen och slapp på så vi hutlös kostnad för fotograf. Korten blev vi supernöjda med!!
En annan kusin går frisörutbildningen och gjorde mig fin m massor av lockar i håret, endast 300:- för "besväret"
alla inbjudnings kort o tackkort gjorde jag själv. Mycket pyssel men åxå billigt alternativ!!Dessutom uppskattat!!
min svåger som är kunnig på gitarr fick sjunga "tycker om när du tar på mig" i kyrkan.. Inga dyra solistpriser då heller..dessutom gjorde han den bättre än gessle...
Vi hade 44 gäster, bjöd på skumpa, vin/öl t maten, hyrde lokal, hade egen stereo m musik och allt som allt kostade vårat bröllop 27 000:-
visst var det enkelt, men ändå fint o värdigt bröllop och ALLA gästerna uppskattade det. behöver inte kosta en förmögenhet för att bli lyckat!
Lycka till alla briudar!!