Låter nog som en tonåring eller snusktant nu..
Hej alla!
Med risk för att betraktas som en snusktant eller en korkat tonåring, så vill jag höra några åsikter om mitt problem.
Jag är en 43-årig tjej (vet att det låter urtöntigt att kalla sig tjej när man är över 35, tyckte jag också förut), som har ett "förhållande" men en kille på 21. Vi har haft kontakt i över ett år, från början chat, sen msn, därefter sms och nu även telefonsamtal. Vi har så fruktansvärt roligt tillsammans, skrattar och babblar, tycker och tänker lika osv. Vet att jag inte borde involverat mig med honom, men kunde inte låta bli. Det var helt oskyldigt från början, en härligt chattkompis bara. Det blev mer och mer telefonsamtal, varje kväll och natt, i timmar. Han är iofs egentligen hemskt blyg, men har ändå blommat upp nu och skrivit mail om att han vet att jag kommer att bli hans flickvän, att han vill "vara ihop" med mig, att han finns för mig om jag vill. Grejen är att jag blev superglad över detta mail, har ju vetat att han är jätteintressad, och jag har faktiskt tänkt ge det här en chans.. om inte annat så i smyg ett tag.. *s* Frågan är om detta är vettigt... vi har träffats flera gånger, både enskilt och bland folk, har shoppat ihop och även promenerat. Jag har sovit över där några gånger, men inget sex. Han bor hemma med sina föräldrar och sina systrar... och har aldrig haft ett förhållande. Han vill så gärna att vi blir ett par... åtminstone ville han för bara några veckor sedan. Tyvärr så är det jag som får föreslå dejter hela tiden, han har ofta någon ursäkt för att inte kunna, tror han inte vågar visa hemma att han träffar någon. Vill inte gärna lämna hemmet så dom ska misstänka något. Men när vi träffas är han urgullig, jätteglad och så intresserad. Tror inte han förstår hur mycket det sårar när ursäkterna och nejen till dejterna kommer. Fick ett sms får någon vecka sedan, efter att jag skrivit nåt retsamt efter ännu ett nej till en dejt, där han ärligt talade om att han hållit på att bli kär i mig, att han blivit rädd och börjat backa lite, att han inte känt så starkt förut och blivit rädd... rädd för att det kanske inte skulle kunna bli som han ville med den han älskade.. ? Ja, ja... min fundering är nu om det bara är att lägga ner detta? Jag funderar hit och dit, ska jag kämpa för att få honom att sluta vara rädd... ska jag lägga ner och satsa min energi på någon som inte är rädd? Självklart måste jag ta ett snack med honom... men är tyvärr så rädd för att det blir ett avslut då.. att få svar jag inte vill ha... tycker tyvärr om honom mer än jag trodde. Tydligen så har åldern ingen betydelse när känslorna slår till.. *suck* blir urledsen när jag tänker på att det kanske slutar nu.
Ursäkta rörigt inlägg... ville bara skriva av mig lite... och .snälla.. jag behöver inga moralpredikningar. Bara höra om någon varit med om något liknande...