Inlägg från: Dallandra |Visa alla inlägg
  • Dallandra

Vad kostar ett bröllop????

Vi hade 80 gäster på vårat bröllop, trerätters, serveringspersonal, trubadur, transport, fotograf, bordsdekorationer, svit, fri bar m.m och allt som allt gick det "endast" på 25 000- 30 000 kr.

Maten handlade vi själva och en kokerska lagaden den, hon kostade 100 kr/timme likaså serveringspersonalen. Så på maten kan man spara in massor!

Hör er för bland vänner och bekanta. Vi fick tag på en jätteduktig trubadur på det viset och han ställde upp gratis, likaså vår transport. Frisören var en bekant som slog av rätt rejält på priset. Vi hittade även en nyutexaminerad fotograf som tog jättefina bilder till halva priset mot andra.

Min klänning beställde jag från Kina, endast 1100 kr inkl. frakt och underkjol, jättefin!

Gott om tid är bra att ha när man vill hitta billiga och bra alternativ. Så ska ni gifta er i höst så börja genast att planera och kolla upp priser.

• Dallandra

AlexandraW
    Jag läste om en tjej här på BT som beställt sin från Kina via ebay, fick se en bild på hennes klänning och den var jättefin så jag gjorde en chansning och beställde. Klänningen var mycket vackrare i verkligeheten än på bilden :) Mailade mina mått och de sydde den efter dem.
    Tippar på att klänningen skulle ha kostat 8000 - 10 000 kr här i Sverige.

• Dallandra

Jabe
    Jag hade fått tips om en säljare från Kina på ebay, så jag loggade in mig på ebay, kollade sortimentet och hittade min drömklänning. Mailade ett tag med säljaren innan jag beställde. När jag väl beställt så mailade jag mina mått och betalade via paypal. Fick paketet hemkört av DHL.

Det finns massor av säljare av brudklänningar på ebay, inte bara från Kina. För mig gick allt jättebra och klänning överträffade mina förväntingar med råge :) Jag vet flera andra som också beställt och som är jättenöjda med sina klänningar. Men visst är det en chansning.

Vill du se hur klänningen ser ut kan du kolla här:
    groups.msn.com/Dallandria/shoebox.msnw

• Dallandra

~Annelie~
    Den kostade 750 kr och det är bla luktärtor och rosor i den, floristen fick ganska fria händer, mitt krav var krämfärgade rosor och att det även skulle vara lila i den.

Svar på tråden Vad kostar ett bröllop????