• Anikki

Budgeten drar iväg!

Hejsan alla glada brudar!

vi hade lagt ett tak för vad det får kosta runt 40 000 kr och nu har det dragit iväg så nu ligger vi runt 49 000kr tur att vi slipper ta lån annars hade vi nog suttit rätt länge med och betala av...så det får kosta vad det nu kostar. Men båda jag och sambon vill inte lägga mer pengar än 50 000 iaf. Vi får det sås om vi önskar ändå...
    Längtar till den stora dagen.

Vad har ni för tak? Och drog er budget iväg mer än väntat?

Tänk att det alltid tillkommer massor...

Kram

• Svar på tråden Budgeten drar iväg!
  • jonnebo

det gör den verkligen...vi är ca 85 pers och räknar med ca 80 000. Så mycket trodde jag inte att det skulle bli, men vi försöker hitta ett sätt att dra ner kostnaden men det blir svårt. Man vill ju ändå få ett bröllop som man drömt om!

• Gerda

Budgeten för maten är max 30000kr för 50 gäster - lokal, städning, maten, tårtan, dukning osv osv.

Därefter hopppas vi att allt annat inte överstiger 15-20.000.

usch så dyrt!

Vi började med 35 gäster och budget på 35.000... ha ha... det varade inte länge!

:D

• SaT

Till er där budgeten spräckts, vad är det som har gjort att ni inte kunnat hålla den? Är det saker ni glömt att räkna med, eller har olika saker bilivit dyrare än väntat?
    Min tanke är att vårt bröllop inte ska kosta mer än 40 000, ca 25 gäster.

• Zozo

Vart var nog mer det att saker ibland är dyrare än planerat och att man efter hand frestas att lägga till saker man fran början inte räknat in (dvs sant som kanske inte VERKLIGEN är nödvändigt..)

• Chilianna

Vissa saker, som klänningen, har blivit lite dyrare än planerat. Det som främst (eftersom vi räknar ihop utgifterna för även det våra föräldrar bidragit med) dragit iväg är att alkoholen kommer att köpas i Sverige istället för Tyskland, men det drabbar m2bs föräldrars plånbok- det var deras val! För de vill stå för alkoholen!

• Chilianna

Så egentligen håller vi vår budget sånär som på att klänningen blev nån tusenlapp dyrare än planerat. Men så fick jag min sincerity också

• bridee

Jag spara massa på min klänning genom att handla av en tjej jag hittade i trådar här på BT hon har jätte vackra klänningar runt 3500-4500 kr som hade kostat massor i butiker
    mailade henne min stl och fick då bilder på vad hon hade i min stl
    Bjurel9@hotmail.com

• Zoffe

Vårat bröllop goick på 27 000:-

Har redan skrivit om mina tips längre ned i detta formu

Lycka till!!

• mbe

Vi hade räknat med en budget på ca 50´men det verkar som att vi konstigt nog tog i i överkant. Det blir nog billigare, hur vi nu lyckats me det ??? :) Men vi klagar inte, då kanske man har råd att åka på smekmånad så småningom, en jobbar och en pluggar så det får vänta lite :)

• ladyoups

Hur lyckas alla att ha runt 50 bröllopsgäster... vi har fått ihop nästan 90 och då känns det ändå som att vi glömt nån. Visserligen är det ju med barn och dom kommer ju äta en barnmey men ändå.

• KCsMama

Ni som har en budget runt 50-tusen, hur gör ni med mat?? Buffé, lagar själv??

Kramar!!

• junibrud2006

Vår budget låg från start runt 40 000. Nu har vi utökat gästlistan rejält til 80-talet inbjudna och landar nog runt 50 000 kronor totalt.

Vi har mat via festlokalen. Tournedos med tallriksservering samt dessert. Förrätt hoppar vi och har istället snittar och champagne som lite mingel. Vår kuvertavgift landar på drygt 200 kronor per person för varmrätt och dessert.

• KCsMama

Junibrud2006, ingår dryck till det priset eller ordnar ni det själva?

• junibrud2006

Det ordnar vi själva. Vi ville ha en lokal där vi kunde ordna med det på egen hand för att spara några kronor. Det blir dock inga större mängder starksprit utan champagne, öl, vin och någon mindre avec till kaffet.

• Janiz

Vi la en budget på 60, för det va vad vi skulle klara av att spara på ett år, men sen så drog resan i väg rätt rejält så nu måste vi spara 7000i mån, i stället för 5000.Allt som allt kommer det nog gå på 85 ungefär, men då har jag räknat med bröllopspresent från svärföräldrarna på 10000 å pengar som vi önskar oss utav gästerna. Gud ja blir mörkrädd..

Svar på tråden Budgeten drar iväg!