Vilket kuvertpris har ni?
Vilken kuvertavgift har ni och vad ingår då?
Vilken kuvertavgift har ni och vad ingår då?
Vi kommer nog att hamna pa runt 1400 kr/gast (inte bestamt menyn helt annu), och da ingar:
Champagne
Kanapeer
Forratt med vin
Varmratt med vin
Efterratt med vin
Kaffe, avec, mignardises
Brollopstarta
Vi ar pa restaurang, sa stadning och personal etc ingar i priset. For klarhetens skull ar detta priset som vi betalar, vi tar ingen kuvertavgift fran vara gaster.
BlueTopaz: men vad betalar er GÄST per kuvert då?
En kuvetavgiften är det Restaurangen tar per gäst. så Mia.Maria. du är inte alls bakon flötet utan har helt rätt *L*
Det är vad som kostar per gäst..:)
Linslus: gästerna betalar ingenting!
Men vänta nu, det är väl skillnad på vad restauranten tar i kuvertpris och vad gästerna på festen får betala i kuvertavgift?? Annars är det jag som är bakom flötet!
Vi kommer att landa på ca 1000:- i kuvertpris, men det blir ingen kuvertavgift för gästerna!
Jo men vad jag förstog så har ingen här berättat vad DE ska TA i kuvertpris utan Vad DET kostar i kuvert pris per gäst...eller är det jag *s* som får ställa mig bakom det där berömda flötet...
Lyckliglycklig : Vad menade du? :)
Jag menade hur mycket ni som bjuder på festen betalar per gäst. Våra gäster ska inte heller betala något.
Vi kommer att betala 800kr per gäst.
Då ingår:
välkomstdrink
förrätt + 1 glas vin
varmrätt + 2 glas vin
dessert + 1 glas vin
tårta + kaffe + avec
städning, personal, lokal, viss dekorering
Skulle vara intressant att höra om vad fler landar på i kostnad per gäst. Vare sig de ska betala en del, eller om ni står för hela kalaset. (Så behöver ingen ställa sig bakom flötet )
Vi betalar 105kr för maten, 35 för tårtan, ca 5-10 kr för vickning och så alkoholfri välkomstcider (mest praktiskt i den lokalen med ett alternativ för alla där i början) och övriga drycker+ kaffe. Blir ca 200kr per person i snitt. I maten ingår bla avocadohalva med röra, skinka m mimosasallad, pastrami, pepparrotsvisp, kalkon, rostbiff, potatissallad, bröd, frukt+grönsaker en massa sorter, ett par wurstsorter, och en massa olika typer av kallskuret.
Sen hyr vi via kontakter in serveringspersonal och lokalen är ett församlingshem och därmed gratis att låna.
(Vår fest med ca 65 gäster går på totalt strax under 20 000, hela bröllopet för ca 45000+resa)
595kr
Röd matta
krattad gårdsplan
mousserande välkomstdrink + jordgubbar
förrätt+ ½ L öl/cider
varmrätt ½ L öl/cider
efterrätt ½ L öl/cider
tårta + kaffe
brudskål
inkl personal
Vårt kuvert kostar 495 för tre-rätters. Ingår ingen dryck alls. Lite dyrt kanske, men stället är värt det! Det jag morrar mest över är priset för tårtan o kaffet, 105 spänn per person!!
895 kr/ person
1 glas mousserande
förätt m 1 glas vin
huvudrätt med 2 glas vin
dessert med dessert vin
tårta med kaffe och avec
På restaurang så personal, hyra och städning ingår.
Våra gäster betalar inget utan vi står för kostnaderna.
(vi betalar allt och inte gästerna)
215kr då blir det trerätters , porslinet ingår + serverings pers.
vi får köpa drycken själva (utomlands)
Har två alternativ, i bägge ingår lokal, kock på plats, serveringspersonal, dukning samt städning.
Karlslunds Herrgård 665kr/person
Brudskål (mousserande, kan uppgradera till champagne, men då ökar kuvertpriset)
Förrätt + 1 glas vin
Varmrätt + 2 glas vin
Efterrätt + 1 glas vin
Bröllopstårta
Kaffe + avec
Blomsterarrangemang till dukningen
Adlers 450kr/kuvert
(Vi får ta med egen sprit så räknar vi in fribar så landar det på 550kr/kuvert för oss)
3-rätters middag
Så det skiljer egentligen inte särskilt mycket eftsom det dyrare alternativet ordnar med fina blomsterarrangemang och bröllopstårta. Vi kan dock inte ha fri bar på Herrgården, men våra vänner och familjer tycker att det räcker mer än väl med brudskål, 4 glas vin samt avec. Men båda alternativen har mkt fina miljöer för utomhusvigsel - herrgården är bara större och maffigare ;)
465kr kostar den 3rätters vi har tittat på exklusive dryck.
Men det ingår kaffe och en liten choklad.
Personal, dukning, blommor ingår i det priset.
Sedan har vi räknat in dricka Ca 3glas, vin/öl/cider, under middagen.
välkomstdrink och avec+2 drinkbiljetter,
tårta, snacks till barnen.
Det totala kuvert priset blir då =929kr
Haloj!
Vi hamnar på 700 kr/näsa, i detta ingår:
Lokal 15.00-02.00, personal, städning o s v, vi är alltså på en restaurang.
Brudskål med 2 sorters snittar
Förrätt + 1 glas vin
Varmrätt + 2 glas vin
Dessert + 1 glas dessertvin
Kaffe + avec
1 drinkbiljett
Vi fixar bröllopstårtan på egen hand. Det enda gästerna behöver betala är om de vill dricka något ytterligare efter sin drinkbiljett, vi har förhandlat fram humana barpriser så att alla förhoppningsvis ska ha råd! Hoppas att det blir jättebra!!!